Low Budget Klasse A JLH power amp.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

buisje schreef:
Je blijft bezig hè :D
Zeker, afgelopen week heb ik een Velleman DC beveiliging opgebouwd. een dezer dagen gaat die erin geplaatst worden.
buisje schreef:
Ben benieuwd of dit ontwerp beter presteerd in vergelijk met het 1969 ontwerpje (heb ik gebouwd)

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =15&t=9434
Ik heb geen idee, als je het zeker wilt weten moet je daarvoor naar de ZBA-dag in Breda komen. dan kunnen we ze naast elkaar neer zetten.
Gebruikersavatar
Finnoc
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 20:31
Locatie: Holten

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Finnoc »

Erg late reactie want ik zit erg weinig op dit forum.
Ikzelf heb de jlh 1996 grondig onder handen genomen en gebouwd met sanken npn's als 2 mono blokken. Het is niet zozeer klasse a wat deze versterker bijzonder maakt maar de ongekende rust tijdens het luisteren. Daarnaast heb ik de schakeling rond de ruststroom instelling alsmede het gevalletje 7815 gemodificeerd. Ik zit met mijn voedingsspanning op +/- 20V en heb een koel profiel van 300*100*80. Kortom fors en draai nu met een ruststroom van 2,2A. Na 2 uur draaien zit deze op 50+ °C. Heb in totaal een 10tal versterkers gebouwd en ik kan van deze echt geen afstand meer doen. Ik wil hem ook echt niet meer kwijt. Samen met de ZD5 van John Krutke en een Nelson Pass voortrap is voor mij het plaatje audio rond....ik geniet al ruim 10 jaar van dit setje! Laat je niets aanpraten: deze versterker staat nog steeds zeer hoog aangeschreven!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Shadow »

15 jaar na dato :rock:
Plaats reactie