pffff, net met geluk een zeldzaam optisch block kunnen aanschaffen voor deze cd-speler..... Kan ik als het moet weer 10 jaar vooruit.....
Jan
Jan,
Heb sinds kort ook een TEAC VRDS 20 in mijn bezit, en is werkelijk een subliem toestel, echter is het ook al van leeftijd en zou ik me graag ook een nieuwe laser aanschaffen als "spare"... mag ik weten waar je jouw laser hebt gehaald, of eventueel de partnumber van de laser (zodanig dat ik de cd speler niet moet gaan open doen)... Heb me al suf zitten zoeken op internet, maar niet echt veel over te vinden.
thx!
mvg
Geert
Een tijdje geleden begon mijn teac VRDS 20 enkele rare kuren te vertonen. in het begin niet echt zo heel opvallend maar toch aanwezig op het einde mateloos irritant tot zelfs niet meer functioneel.
Het begon met een langere laadtijd van een CD, langer moeten zoeken wanneer je een next track selecteert etc. naarmate de tijd vorderde begon ik ook niet zo toffe zaken tegen te komen zoals geen cd's herkennen, onverwachts doorspringen naar een bepaalde tijd in een bepaald nummer, CD's niet meer terug geven en na herhaaldelijk proberen uiteindelijk wel, tot het totaal niet meer functioneren van de cd'speler. Telkens ik een cd inlade hield hij er direct mee op. Alsof er geen cd in de lade werd gelegd. Niet goed dus.
Mijn eerste gedacht was het loopwerk waarvan mss een riempje of een tandwieletje zou zijn afgebroken. Echter na dat ik de kast open had gedaan zagen deze er allemaal nog picobello uit. (de kast openen was op zich al een gans avontuur. Je moet ongeveer 3 lagen/omhulsels verwijderen voordat je echt iets ziet van de printplaten en het loopwerk. Uitstekende bouwkwaliteit dus). Het volgende dat in mijn ogen kon kapot gaan was de laser. Het toestel is een tweedehands en heeft ettelijke speeluren gemaakt (wss meer dan 8 uur per dag/ 10 tot 14 jaar lang?). Gelukkig had ik mij onlangs een reserve laser aangeschaft voor het geval dat.... dit zou voorkomen. na een uurtje of 2-3 werk en een 7 tal solderingen en ettelijke connectoren en schroefjes later zat alles terug op zijn plaats en aangesloten. Tijd voor de grote test dus. Met veel spanning het apparaat aangesloten en ingeschakeld. nadat de inschakelvertraging weg viel lichte het display en de ledjes mooi op. Oef, nog niet totaal omzeep dus. Nu maar de lade openen, en jahoor, dat deed hij ook. een cd in gestoken en op 'play geduwd' en..... amper een seconde later klonk er muziek uit mijn luidsprekers! Joepie hij werkt! wat ben ik blij. het zou een zonde zijn dat ik deze cdspeler zou moeten afschrijven want het is werkelijk een fantastisch exemplaar. Nog enkele testjes gedaan, de laser alle hoeken van de cd laten zien en hij doet het fantastisch, in amper een fractie van een second springt hij naar de volgende track op een cd. Fastforward en rewind werken ook perfect.
Maw reddingsoperatie perfect geslaagd! kan nu weer voor enkele jaren verder!
de kast openen was op zich al een gans avontuur. Je moet ongeveer 3 lagen/omhulsels verwijderen voordat je echt iets ziet van de printplaten en het loopwerk. Uitstekende bouwkwaliteit dus!
Haha, ja, inderdaad!
De mijne is van een oud mannetje geweest die hem volgens de handelaar alleen op zondag aanzette.. Dus ik hoop er nog lang mee vooruit te kunnen.
Gefeliciteerd met je reparatie, lijkt me niet makkelijk
Haha idd, toen wij een tweedehands auto kochten bij een dealer was de auto van de vrouw van een politie agent geweest uit een dorp daar in de buurt, alleen maar boodschappen meegedaan idd..
Dat klinkt zo betrouwbaar dat het niet te vertrouwen meer is
Mooi dat de speler iig virtually no sound but the sound of music maakt want lawaaierige loopwerken zijn ook niet echt jippie..
Heb je de speler ook vergeleken met andere spelers qua sound?