TEAC VRDS 20
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
TEAC VRDS 20
EDIT: AFgesplitst van het verkooptopic van Audioot, nadat ik zijn TEAC VRDS had overgenomen.
Nou, ik ben best wel een beetje nerveus. Omdat de speler zich in Schilde zich nog niet wilde scheiden van zijn baasje wilde hij niet meewerken. Echter, morgenvroeg komt ie dan toch bij mij op de meubel te staan, en mag ie de Ucd een van signaal voorzien. Dan snel een extra laserblok kopen en gaan zoeken naar een externe dac.......
Was het maar morgenvroeg 11 uur.....
Jan
Nou, ik ben best wel een beetje nerveus. Omdat de speler zich in Schilde zich nog niet wilde scheiden van zijn baasje wilde hij niet meewerken. Echter, morgenvroeg komt ie dan toch bij mij op de meubel te staan, en mag ie de Ucd een van signaal voorzien. Dan snel een extra laserblok kopen en gaan zoeken naar een externe dac.......
Was het maar morgenvroeg 11 uur.....
Jan
Laatst gewijzigd door Wowly op za 14 jun 2008, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- asterduc
- Contacteer:
Jos van Eijndhoven zei tijdens de HEZB dat zijn DAC bijna klaar is.Wowly schreef:Tís gebeurd, ik ben een bloedmooie teac rijker.
Ik ga eens op mijn gemak kijken naar dac's, op mijn gemak, de speler klinkt al zeer fraai zoals hij is.....
Jan
Die DAC gekoppeld aan zijn relaisvolumeregeling en je hebt geen voorversterker meer nodig!
Slotje zal op het verkoopdeel komen, zal de verdere discussie wel afsplitsen.
Ik heb net uitgebreid Roger waters "Amused itself to Death" beluisterd. Wat perst die TEAC toch een boel informatie uit een cd! Ongelofelijk. Vooral de authoriteit valt erg op. Ik heb ook mijn refmons verplaatst zodat ze acoustisch wat beter zijn geplaatst. WAUW!!!! Nu klinken er serieus geluiden van ver buiten de speaker!! Alsof er ver links iemand zit te praten. Ik heb dit wel eens eerder gehoord, echter alleen maar bij zeer goede sets en in een erg goede acoustiek.....
I'm Very Happy!!
Komende dagen nog lekker gaan luisteren. Vind het karakter van de TEAC ook wel prettig eigenlijk, heel prettig warm en betrokken. Het kan heus analytischer in vergelijking met bijvoorbeeld de njoe tjoeb reference 4000, maar dat zal met een goede DAC wel veranderen.
Jan
Ik heb net uitgebreid Roger waters "Amused itself to Death" beluisterd. Wat perst die TEAC toch een boel informatie uit een cd! Ongelofelijk. Vooral de authoriteit valt erg op. Ik heb ook mijn refmons verplaatst zodat ze acoustisch wat beter zijn geplaatst. WAUW!!!! Nu klinken er serieus geluiden van ver buiten de speaker!! Alsof er ver links iemand zit te praten. Ik heb dit wel eens eerder gehoord, echter alleen maar bij zeer goede sets en in een erg goede acoustiek.....
I'm Very Happy!!
Komende dagen nog lekker gaan luisteren. Vind het karakter van de TEAC ook wel prettig eigenlijk, heel prettig warm en betrokken. Het kan heus analytischer in vergelijking met bijvoorbeeld de njoe tjoeb reference 4000, maar dat zal met een goede DAC wel veranderen.
Jan
- voodooless
- Contacteer:
- voodooless
- Contacteer:
Al een idee wat het gaat worden ?
Misschien is dit wel een tip: http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
Misschien is dit wel een tip: http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
- asterduc
- Contacteer:
er zijn blijkbaar legio mogelijkheden op gebied van DAC upgrades.voodooless schreef:Al een idee wat het gaat worden ?
Zover ik het begrijp bepaald een DAC het klankkarakter van de CD speler, maar die stelling klopt misschien niet.
Mocht het echter toch zo zijn dan zou een ruwe klankbeschrijving tussen de verschillende DAC's geen overbodige luxe zijn voor iemand die een dergelijke Upgrade wenst door te voeren.
Zou je op basis van de gebruikte componenten reeds een idee kunnen vormen van het klankkarakter?
- voodooless
- Contacteer:
Dat is denk ik wel zo. Al zijn er natuurlijk ook "boze tongen" die beweren dat alle CD-spelers hetzelfde klinkenasterduc schreef:er zijn blijkbaar legio mogelijkheden op gebied van DAC upgrades.
Zover ik het begrijp bepaald een DAC het klankkarakter van de CD speler, maar die stelling klopt misschien niet.
Je bedoelt van de buffalo DAC? Dat is eigenlijk heel simpel: als het goed is heeft dat ding helemaal geen karakterZou je op basis van de gebruikte componenten reeds een idee kunnen vormen van het klankkarakter?
Technisch gezien is dit zo'n beetje de meest geavanceerde alles-in-een DAC chip die je op dit moment kunt kopen.
Hoe het ding echt klinkt weet ik helaas niet. Ik wil zelf de 8 kanaals versie bouwen, maar helaas is daar het bord nog niet voor ontwikkeld. Ik heb tijd, wacht dus rustig af
De mensen die hem wel hebben zijn er in ieder geval helemaal weg van, zie ook thread op DIYaudio
Maar goed, het kan ook heel goed zijn dat dat voor Jan helemaal niks is, en dat ie dus op zoek is naar iets dat wel een bepaald karakter heeft? Dat zal ie toch echt zelf moeten zien te achterhalen.
Tja, het word gewoon een kwestie van proberen denk ik.....
Ik ga die lampuceraDAC bouwen, gewoon voor de lol, en kijken wat zoiets doet met zijn cd-speler.
Eigenlijk moet ik nu een XO3 gaan inbouwen, om de DAC mee te klokken. Nu zit er een XO2 in, die alleen geschikt is om de speler zelf te klokken.
Jan
Ik ga die lampuceraDAC bouwen, gewoon voor de lol, en kijken wat zoiets doet met zijn cd-speler.
Eigenlijk moet ik nu een XO3 gaan inbouwen, om de DAC mee te klokken. Nu zit er een XO2 in, die alleen geschikt is om de speler zelf te klokken.
Jan
- Leeuwarden
De 8416 SPDIF receiver chip destilleert het kloksignaal uit het SPDIF signaal vanuit de cd-speler. Dit kloksignaal wordt dan gebruikt als klok voor de dac-chip. De XO3 is gelijk aan de XO2 behalve dat ook een SPDIF buffer is toegevoegd. Hiermee wordt het SPDIF signaal dat de cd-speler afgeeft "verbeterd".
- voodooless
- Contacteer:
De CS8416 heeft trouwens wel een pin voor een externe klok 
Wil je serieuze reclocking dingen gaan doen kun je je afvragen waarom je überhaupt zo een mooi loopwerk hebt gekocht.
Wat ik zelf zou doen is de DAC gewoon inbouwen in de Teac (als daar plek voor is). Dan kun je gewoon direct de I2S lijnen nemen, en vermeid je de weg via SPDIF.
Wil je serieuze reclocking dingen gaan doen kun je je afvragen waarom je überhaupt zo een mooi loopwerk hebt gekocht.
Wat ik zelf zou doen is de DAC gewoon inbouwen in de Teac (als daar plek voor is). Dan kun je gewoon direct de I2S lijnen nemen, en vermeid je de weg via SPDIF.
- voodooless
- Contacteer:
- Leeuwarden
had ik al gezegd dat het een nagelnieuw is
Kostte wel wat centjes, maar is wereldwijd vrijwel niet meer te krijgen. Vandaar dat het bij die oude ultra-topspelers vaak oppassen is met 2e hands, omdat de optische blokken niet meer worden gemaakt en ook niet meer zijn aan te schaffen........zit je met je dure 2ehandsje
Eigenlijk schandalig dat die dingen niet gewoon opnieuw worden gemaakt om deze fantastische loopwerken up and running te houden. Sommige zeggen.......dat de loopwerken niet meer zo goed zijn als ze in de jaren 90 werden gemaakt......
Jan
Kostte wel wat centjes, maar is wereldwijd vrijwel niet meer te krijgen. Vandaar dat het bij die oude ultra-topspelers vaak oppassen is met 2e hands, omdat de optische blokken niet meer worden gemaakt en ook niet meer zijn aan te schaffen........zit je met je dure 2ehandsje
Eigenlijk schandalig dat die dingen niet gewoon opnieuw worden gemaakt om deze fantastische loopwerken up and running te houden. Sommige zeggen.......dat de loopwerken niet meer zo goed zijn als ze in de jaren 90 werden gemaakt......
Jan