TEAC VRDS 20

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Wowly
Beheerder
Contacteer:

TEAC VRDS 20

Bericht door Wowly »

EDIT: AFgesplitst van het verkooptopic van Audioot, nadat ik zijn TEAC VRDS had overgenomen.

Nou, ik ben best wel een beetje nerveus. Omdat de speler zich in Schilde zich nog niet wilde scheiden van zijn baasje wilde hij niet meewerken. Echter, morgenvroeg komt ie dan toch bij mij op de meubel te staan, en mag ie de Ucd een van signaal voorzien. Dan snel een extra laserblok kopen en gaan zoeken naar een externe dac.......

Was het maar morgenvroeg 11 uur.....

Jan
Laatst gewijzigd door Wowly op za 14 jun 2008, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
meanman64

Bericht door meanman64 »

ZoZo , Jan dan ben je in blijde verwachting :lol: :lol:
cve

Bericht door cve »

Dan snel een extra laserblok kopen en gaan zoeken naar een externe dac.......
Is de AF-DAC van knuisje dan niets voor je? Klonk erg goed in Breda.

Co
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Tís gebeurd, ik ben een bloedmooie teac rijker.

Ik ga eens op mijn gemak kijken naar dac's :D , op mijn gemak, de speler klinkt al zeer fraai zoals hij is.....

Jan
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
Tís gebeurd, ik ben een bloedmooie teac rijker.
Ik ga eens op mijn gemak kijken naar dac's :D , op mijn gemak, de speler klinkt al zeer fraai zoals hij is.....
Jan
Jos van Eijndhoven zei tijdens de HEZB dat zijn DAC bijna klaar is.
Die DAC gekoppeld aan zijn relaisvolumeregeling en je hebt geen voorversterker meer nodig!
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

eerst maar een beetje luisteren jan en dan mss toch mooie opa's?4562?
kost niet zoveel en ben ook benieuwd naar het resultaat
succes
audioot
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

o ja
moet ik nu nog melden dat er een slotje op mag?
of leuteren we nog een beetje verder met brainstorming
mvg
audioot
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Slotje zal op het verkoopdeel komen, zal de verdere discussie wel afsplitsen.

Ik heb net uitgebreid Roger waters "Amused itself to Death" beluisterd. Wat perst die TEAC toch een boel informatie uit een cd! Ongelofelijk. Vooral de authoriteit valt erg op. Ik heb ook mijn refmons verplaatst zodat ze acoustisch wat beter zijn geplaatst. WAUW!!!! Nu klinken er serieus geluiden van ver buiten de speaker!! Alsof er ver links iemand zit te praten. Ik heb dit wel eens eerder gehoord, echter alleen maar bij zeer goede sets en in een erg goede acoustiek.....

I'm Very Happy!!

Komende dagen nog lekker gaan luisteren. Vind het karakter van de TEAC ook wel prettig eigenlijk, heel prettig warm en betrokken. Het kan heus analytischer in vergelijking met bijvoorbeeld de njoe tjoeb reference 4000, maar dat zal met een goede DAC wel veranderen.

Jan
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Jan, mooi dat ie het weer doet :D Als ik jou was zou ik nog maar even wachten met een externe DAC, want zo te horen ben je nu al in de 7e hemel ;)
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahaha, ja ik ben zeer tevreden. Maar je hoort zoveel over dat een moderne dac zoveel goed doet voor een TEAC, dat ik dat wel eens wil proberen...

Jan
voodooless
Contacteer:

Al een idee wat het gaat worden ?

Misschien is dit wel een tip: http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

voodooless schreef:
Al een idee wat het gaat worden ?

Misschien is dit wel een tip: http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
er zijn blijkbaar legio mogelijkheden op gebied van DAC upgrades.
Zover ik het begrijp bepaald een DAC het klankkarakter van de CD speler, maar die stelling klopt misschien niet.

Mocht het echter toch zo zijn dan zou een ruwe klankbeschrijving tussen de verschillende DAC's geen overbodige luxe zijn voor iemand die een dergelijke Upgrade wenst door te voeren.

Zou je op basis van de gebruikte componenten reeds een idee kunnen vormen van het klankkarakter?
voodooless
Contacteer:

asterduc schreef:
er zijn blijkbaar legio mogelijkheden op gebied van DAC upgrades.
Zover ik het begrijp bepaald een DAC het klankkarakter van de CD speler, maar die stelling klopt misschien niet.
Dat is denk ik wel zo. Al zijn er natuurlijk ook "boze tongen" die beweren dat alle CD-spelers hetzelfde klinken :lol:
Zou je op basis van de gebruikte componenten reeds een idee kunnen vormen van het klankkarakter?
Je bedoelt van de buffalo DAC? Dat is eigenlijk heel simpel: als het goed is heeft dat ding helemaal geen karakter ;) 'T ding vervormt extreem weinig, ruist nog minder en heeft een volledig eigen voorziening van de klok waardoor jitter op een bizar goede manier wordt weggefilterd.

Technisch gezien is dit zo'n beetje de meest geavanceerde alles-in-een DAC chip die je op dit moment kunt kopen.

Hoe het ding echt klinkt weet ik helaas niet. Ik wil zelf de 8 kanaals versie bouwen, maar helaas is daar het bord nog niet voor ontwikkeld. Ik heb tijd, wacht dus rustig af :)

De mensen die hem wel hebben zijn er in ieder geval helemaal weg van, zie ook thread op DIYaudio

Maar goed, het kan ook heel goed zijn dat dat voor Jan helemaal niks is, en dat ie dus op zoek is naar iets dat wel een bepaald karakter heeft? Dat zal ie toch echt zelf moeten zien te achterhalen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Tja, het word gewoon een kwestie van proberen denk ik.....

Ik ga die lampuceraDAC bouwen, gewoon voor de lol, en kijken wat zoiets doet met zijn cd-speler.

Eigenlijk moet ik nu een XO3 gaan inbouwen, om de DAC mee te klokken. Nu zit er een XO2 in, die alleen geschikt is om de speler zelf te klokken.

Jan
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Zit geen klok in die dac...
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

OW, dan begrijp het het denk ik niet goed. Ik dacht dat de DAC ook een timingsignaal hoort te krijgen, wat in dit geval dan van de XO3 zou kunnen afkomen. Of komt die timing uit de output van de cd-speler (coax)

Jan
knuisje

Bericht door knuisje »

De 8416 SPDIF receiver chip destilleert het kloksignaal uit het SPDIF signaal vanuit de cd-speler. Dit kloksignaal wordt dan gebruikt als klok voor de dac-chip. De XO3 is gelijk aan de XO2 behalve dat ook een SPDIF buffer is toegevoegd. Hiermee wordt het SPDIF signaal dat de cd-speler afgeeft "verbeterd".
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

oke, ik hoef dus geen xo3 te hebben, de xo2 doet voldoende.

Jan
voodooless
Contacteer:

De CS8416 heeft trouwens wel een pin voor een externe klok :)

Wil je serieuze reclocking dingen gaan doen kun je je afvragen waarom je überhaupt zo een mooi loopwerk hebt gekocht.

Wat ik zelf zou doen is de DAC gewoon inbouwen in de Teac (als daar plek voor is). Dan kun je gewoon direct de I2S lijnen nemen, en vermeid je de weg via SPDIF.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hmm inbouwen, de TEAC in in dergelijke goede conditie dat ik deze eigenlijk zoveel mogelijk wil sparen. Daarbij, extern is het makkelijk swappen

Jan
voodooless
Contacteer:

Dat is waar.

Wil je daadwerkelijk een reclocking oplossing zul je denk ik moeten kijken naar iets als de ESS sabre DAC of niets met een ARSC.
knuisje

Bericht door knuisje »

Mee eens. In mijn dac heb ik ook een ASRC gebruikt met daarna nog een reclocking stage.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

pffff, net met geluk een zeldzaam optisch block kunnen aanschaffen voor deze cd-speler..... :P Kan ik als het moet weer 10 jaar vooruit.....

Jan
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Mazzelpik :mrgreen:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

had ik al gezegd dat het een nagelnieuw is :twisted:

Kostte wel wat centjes, maar is wereldwijd vrijwel niet meer te krijgen. Vandaar dat het bij die oude ultra-topspelers vaak oppassen is met 2e hands, omdat de optische blokken niet meer worden gemaakt en ook niet meer zijn aan te schaffen........zit je met je dure 2ehandsje :?

Eigenlijk schandalig dat die dingen niet gewoon opnieuw worden gemaakt om deze fantastische loopwerken up and running te houden. Sommige zeggen.......dat de loopwerken niet meer zo goed zijn als ze in de jaren 90 werden gemaakt......

Jan
Plaats reactie