Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
Moderator: Beheerdersteam
Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
In het gedeelte aangeboden heb ik een Marantz 5.1 speakerset tekoop staan.
Deze is volledig passief ( dus ook de subwoofer ). Mocht ik de set niet weten te verkopen ben ik nog steeds opzoek na een receiver met versterkte subwoofer uitgang. Er zijn maar weinig receivers met die feature in omloop volgens mij (?)
Een versterker module in de subwoofer inbouwen zou ook een optie zijn, maar liever laat ik de subwoofer zoals hij is.
Heeft iemand enig idee?
Deze is volledig passief ( dus ook de subwoofer ). Mocht ik de set niet weten te verkopen ben ik nog steeds opzoek na een receiver met versterkte subwoofer uitgang. Er zijn maar weinig receivers met die feature in omloop volgens mij (?)
Een versterker module in de subwoofer inbouwen zou ook een optie zijn, maar liever laat ik de subwoofer zoals hij is.
Heeft iemand enig idee?
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
Nou, je hoeft de versterkermodule toch niet in de subwoofer in te bouwen? 
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
En eerst een lening afsluiten zeker? Ben meer een student met niet al teveel geld...
Een ucd is denk ik ook een beetje teveel van het goede voor die sub, al is headroom niet verkeerd.
Weet niemand zo'n receiver te vinden? Ben me r*t aan het zoeken..
Een ucd is denk ik ook een beetje teveel van het goede voor die sub, al is headroom niet verkeerd.
Weet niemand zo'n receiver te vinden? Ben me r*t aan het zoeken..
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
Een subwoofer module in een los kastje bouwen en hiermee de Sub aansturen.Sjaudio schreef:
Een versterker module in de subwoofer inbouwen zou ook een optie zijn, maar liever laat ik de subwoofer zoals hij is.
Heeft iemand enig idee?
Makkelijk en goedkoop.
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
Jazeker, ben benieuwd wat eruit komt. Zeer frustrerend om een splinternieuwe set te hebben staan die je niet kan aansluiten. 
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
Wel, in dat geval: Versterker: http://www.velleman.eu/distributor/prod ... ?id=360242 deze is rond de 25 euro.Sjaudio schreef:En eerst een lening afsluiten zeker? Ben meer een student met niet al teveel geld...![]()
Ringkerntrafo: baco in ijmuiden, 15 euro (hebben nieuwe site, niet alles staat erop...)
Kastje erbij, koelblokje. en je moet rond de 50 euro uitkomen.... Zo goed?
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
De meeste heel goedkope surroundsetjes ( dvd alles in 1 met speakers ) hebben wel zo'n uitgang. Zitten meestal passieve subs bij.
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
Klopt helemaal, deze marantz set is 1 van die setjes alleen dan een hogere klasse. Vandaar die keuze, ik kan alleen de marantz receiver niet vinden. Wel staat er een Denon ADV-1000 op marktplaats en 10km hier vandaan, diegene reageert helaas niet.sevenup schreef:De meeste heel goedkope surroundsetjes ( dvd alles in 1 met speakers ) hebben wel zo'n uitgang. Zitten meestal passieve subs bij.
Ik heb eigenlijk weinig zin om een sub versterker te maken, aangezien ik al weinig plaats heb en weinig tijd. Als iemand iets ziet...
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
Wat jij wilt bestaat niet. Niet goedkoop in elk geval. Goedkoopste is gewoon een conrad amp in een kistje stoppen.
Maar volgens mij werken die sets met passieve speakers zodanig dat ze gewoon met 5 versterkeruitgangen aangesloten kunnen worden.
Je stelt op je receiver in dat je geen losse sub hebt (want je gebruikt het .1 kanaal niet) en sluit alle, of in elk geval de 2 frontspeakers aan via de subwoofer. Vervolgens stel je alle speakers die je via de sub aansluit in op "groot" (zodat ze het volle signaal krijgen) en het filter in de sub zorgt ervoor dat de lage tonen door de subwoofer worden weergegeven en de mid/hoge tonen door de sattelietjes.
Maar volgens mij werken die sets met passieve speakers zodanig dat ze gewoon met 5 versterkeruitgangen aangesloten kunnen worden.
Je stelt op je receiver in dat je geen losse sub hebt (want je gebruikt het .1 kanaal niet) en sluit alle, of in elk geval de 2 frontspeakers aan via de subwoofer. Vervolgens stel je alle speakers die je via de sub aansluit in op "groot" (zodat ze het volle signaal krijgen) en het filter in de sub zorgt ervoor dat de lage tonen door de subwoofer worden weergegeven en de mid/hoge tonen door de sattelietjes.
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
Moet je wel speakeraansluitingen hebben op de passieve sub?
Maargoed het is al opgelost, want ik hem toch besloten het setje te verkopen. Wordt toch iets te prijzig om alles aan het werken te krijgen.
Groetjes Sjors
Maargoed het is al opgelost, want ik hem toch besloten het setje te verkopen. Wordt toch iets te prijzig om alles aan het werken te krijgen.
Groetjes Sjors
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: Receiver met versterkte subwoofer uitgang.
die sub heeft geen aansluitingen ofzo? Je kan er toch gewoon een stereo signaal op zetten. Desnoods parallel aan de frontspeakers. Die set is neem ik aan voor los gebruik door consumenten bedoeld?
dit had je gewoon zonder extra kosten kunnen aansluiten.
dit had je gewoon zonder extra kosten kunnen aansluiten.
