Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Pjotr »

Ik neem aan dat dan de sample frequentie bekend moet zijn. Het zij dat die gefixeerd is op een bepaalde waarde, hetzij dat die vermeld is in de file.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Chris_T »

Vanochtend een PB-tje van Matthijs ontvangen die het importeer probleem heeft opgelost :). Heel coulant moet ik zeggen!
De tijd per sample is inderdaad bekend doordat het filterprogramma 48kHz verwacht.
Hier moet dus goed opgelet worden voor het meten.

Stappen voor het importeren van Arta naar de Hypex Filterprog:
  • Exporteer de impulsrespons naar Excel (.csv)
  • Hernoem dit bestaat naar .txt of plak de data in een tekstbestand
  • Importeer de .txt in Excel d.m.v. 'DATA -> externe gegevens importeren -> gegevens importeren'.
    Daarbij het volgende kiezen:
    - beginnen bij regel 4
    - scheidingsteken is 'komma'
    - 1e kolom overslaan, 2e kolom als tekst aanvinken
  • Een paar keer 'ok' klikken en opslaan als tekstbestand.
  • Hernoem dit naar '.dat' en klaar is chris :).
Ik heb trouwens nu ook een snellere manier gevonden, je kunt in Arta de meting gewoon exporteren naar een 'MLSSA ASCII' tekstbestand.
Daarbij haal je de tekst boven en onder weg zodat je alleen de data overhoud.
Hernoemen naar '.dat' en je kan het ook gewoon gebruiken voor het filterprogramma.

Het enige verschil tussen beide manieren is dat de amplitude offset van elkaar verschillen.
Metingen die door deze 2 manieren zijn geexporteerd kunnen dus niet met elkaar gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Henkjan »

Chris_T schreef:
Ik heb trouwens nu ook een snellere manier gevonden, je kunt in Arta de meting gewoon exporteren naar een 'MLSSA ASCII' tekstbestand
niet doen: dan kloppen de SPL nivo's van verschillende metingen niet met elkaar, omdat die optie een genormaliseerd nivo opslaat. de individuele curves kan je wel gebruiken, maar niet bij een meerweg.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Henkjan »

Chris_T schreef:
De tijd per sample is inderdaad bekend doordat het filterprogramma 48kHz verwacht..
heb ik ff mazzel... maar wat als je geluidskaart op 44.1kHz draait?
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Hypex_support »

Sample rate van de meting kan je invullen en het "settings" scherm.
Moet er wel bij zeggen dat Processing rate geen functie heeft voor de AS2 omdat deze nu eenmaal fixed is.
Bijlagen
Samplerate AS2.JPG
Samplerate AS2.JPG (15.38 KiB) 1252 keer bekeken
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door MichaelB »

Jongens en meisjes, jullie hulp is gewenst!! (lang verhaal)

Ik heb toch een aantal vragen over het programmeren van de modules, de handleiding is daar erg onduidelijk over.

Ik heb de 2 modules aangesloten. Tussenbeide ligt de trigger kabel. Op de linker module is de linker RCA aangesloten, op de rechter is de rechter RCA aangesloten.

Vraag (probleem) 1
Zodra ik een filter heb gemaakt in de filter designer en ik wil deze uploaden naar de modules, en alles staat aan, master position staat op left, dan sluit ik de USB op de linker module aan, deze wordt herkend en ik kies: Download > LoadDSP. Dat gaat goed.
Echter worden de wijzigingen niet doorgegeven aan de rechter module...
Dit zegt de handleiding daar over:
"All of the configurations made here will be redirected from master to slave, when presented. So there is no need to connect the slave module to the pc."

Bij mij werkt dat dus al niet en moet ik het volgende doen:

Alles staat nog steeds aan, ik switch de USB kabel van de linker naar de rechter module, maar deze wordt nu niet herkend. Nogmaals usb eruit en erin, maar niets. Rechter module middels de aan/uit schakelaar uit en weer aan, maar niets. Nu merk ik dat ik de trigger kabel los moet maken, het controle paneeltje (met aan/uit, volume) moet aansluiten (de trigger kabel is immers los). De rechter module aan doen, USB aansluiten en DAN PAS wordt de module herkend in Windows als zijnde aangesloten.... :shock:

Dat kan niet kloppen, toch? Zo staat het niet in de handleiding en op deze manier zou je bij beide modules het controle paneeltje moeten aansluiten om deze aan te zetten.

Vraag (probleem) 2
- Als ik zowel de linker en rechter RCA op de linker module aansluit (want alleen het rechterkanaal gaat door de trigger kabel, begrijp ik uit de handleiding) dan heb ik een gruwelijk brom/knetter op de rechter speaker. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. :(

Vraag (probleem) 3
-Hieronder is het control panel te zien zoals ik dat te zien krijg als ik 1 of 2! modules via de trigger, heb aangesloten.
Zodra de 2 modules aangesloten zijn en ik klik op left dan lijkt het geluid zoals het hoort, klik ik op mid/sub of "side?"(wat is: side?), dan veranderd het geluid in iets wat lijkt op mono-achtig. Wat betekenen deze keuzes en wat doe ik daar mee (dit kan ik niet terug vinden in de handleiding).
control panel.JPG
Ik weet al dat een paar van deze dingen (uploaden van filters en brom) zich zouden kwalificeren om de module terug te sturen, maar toch graag heb ik jullie antwoord op deze vragen. Indien deze module defect is, dan zou ik dat zeer treurig vinden, aangezien ik al meer gehad heb wat niet werkte zoals verwacht of een defect had... :(

Punt van kritiek: de handleiding, man man wat is die onduidelijk en valt steeds in herhaling met een uitleg die dan weer net even anders is. Is deze wel doorgelezen en getest door iemand die niet met het produkt gewerkt heeft? (lijkt mij niet).
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Hypex_support »

Hallo MichaelB ik zal je vragen beantwoorden, en nee je modules zijn iet stuk.
Vraag (probleem) 1
Zodra ik een filter heb gemaakt in de filter designer en ik wil deze uploaden naar de modules, en alles staat aan, master position staat op left, dan sluit ik de USB op de linker module aan, deze wordt herkend en ik kies: Download > LoadDSP. Dat gaat goed.
Echter worden de wijzigingen niet doorgegeven aan de rechter module...
Dit zegt de handleiding daar over:
"All of the configurations made here will be redirected from master to slave, when presented. So there is no need to connect the slave module to the pc."
Tja in de handleiding staat dit in het stuk over het control panel. Dus alle veranderingen die in het control panel gemaakt worden zullen naar de slave worden doorgestuurd, dus volume kanaal selectie etc.
In het hoofdstuk "examples" kan je lezen hoe je een 2weg systeem goed kan installeren.
Salve module gaat aan wanneer er USB wordt aangesloten, zie wederom voorbeeld in de handleiding.
Vraag (probleem) 2
- Als ik zowel de linker en rechter RCA op de linker module aansluit (want alleen het rechterkanaal gaat door de trigger kabel, begrijp ik uit de handleiding) dan heb ik een gruwelijk brom/knetter op de rechter speaker. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Een brom is bijna altijd het probleem van een groundloop, mogelijk doordat de ene module op een ander punt aan de randaarde zit dan de andere. Is deze brom constant?
Vraag (probleem) 3
-Hieronder is het control panel te zien zoals ik dat te zien krijg als ik 1 of 2! modules via de trigger, heb aangesloten.
Zodra de 2 modules aangesloten zijn en ik klik op left dan lijkt het geluid zoals het hoort, klik ik op mid/sub of "side?"(wat is: side?), dan veranderd het geluid in iets wat lijkt op mono-achtig. Wat betekenen deze keuzes en wat doe ik daar mee (dit kan ik niet terug vinden in de handleiding).
Zie tabel op pagina 12 van de handleiding.
"Mid/Sub, L+R"
bij gebruik van 1 subwoofer is het vaak gewenst om het laag van beide kanalen te nemen, dus deze wordt eigenlijk alleen gebruikt in een subwoofertoepassing.
"Side, L-R"
Dit is een functie die niet zo vaak gebruikt word, als ik het goed is alleen af en toe in studio's enkel bij het opstellen van speakers en daarna niet meer.

Verder nog over de handleiding, ik ben nu eenmaal Nederlandse en daardoor zal het niet perfect engels zijn. We proberen hier aan te werken. Maar ik kan jullie verzekeren dat het wel is na gekeken en dat we echt niet zomaar wat ineen kladden.
Verder het punt van dingen dubbel in de tekst, dit is met opzet gedaan omdat het niet bij elke setup gelijk is. Ervaring is vaak dat de handleiding alleen snel doorgekeken word en het kleine stukje voor eigen toepassing alleen wordt doorgelezen, en daardoor een voorgaande opmerking mogelijk niet lezen.
Probleem is dat deze module (2 versies) ongekend veel mogelijkheden heeft. Zo staat er niet eens goed in uitgelegd over de 3weg actief oplossingen die er mee gemaakt kunnen worden, en mogelijk in de toekomst 5.1 actief etc. etc. Maar dit kost tijd...
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door MichaelB »

Matthijs:

Misschien komt mijn opmerking over de handleiding nogal bot over, maar dat komt omdat ik niet tot een werkend resultaat kom als ik de handleiding volg en al uren aan het pielen ben (de reden dat ik o.a. voor deze modules gekozen heb, is dat het in korte tijd zou moeten werken). Vanuit mijn werk ben ik het gewend om dagelijks meerdere handleidingen te lezen (software packaging / virtualisatie). De HELE handleiding lezen is voor mij eerder standaard dan een uitzondering :wink:

Ik heb juist het voorbeeld "Example 1: 2-channel stereo setup" gevolgd, want dat is de configuratie die ik heb, maar dan doet de slave module niets. Deze wordt niet door Windows opgepikt als "connected" als ik de USB hier in prik. Als ik de twee modules als losse modules beschouw, dan is er niets aan de hand. Het gaat juist niet meer als de slave module aangezet wordt met de trigger kabel. De slave gaat dan wel aan (dat hoor ik), maar de USB doet niets meer. Tevens is er dan een brom te horen (op de slave) en zodra de USB aangesloten wordt een piep (laptop werkt op de accu en niet op het stopcontact) Dit is alleen bij de slave module en ongeacht welke van de 2 dat is. Draai ik het zaakje om, dan is het de andere module weer die bromt/piept. Dit ligt aan het niet aangesloten zijn van de RCA's, want een aanraking veroorzaakt een tik.

Hierbij ook een foto zoals het aangesloten is.
AS2.100 aangesloten.jpg
Matthijs_Hypex schreef:
Een brom is bijna altijd het probleem van een groundloop, mogelijk doordat de ene module op een ander punt aan de randaarde zit dan de andere. Is deze brom constant?
Randaarde? Er zit geen randaarde op de modules.
Beide modules zitten in hetzelfde stekkerblok. De bron is een laptop die niet aan het stopcontact hangt, juist om gebrom ed. te voorkomen.

Het zal vast zo zijn dat ik iets fout doe, maar wat dan? Ik volg volgens mij d handleiding precies. Toch kan ik me niet voorstellen dat er iets mis is met beide modules...

Groet,

Michael
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Leeuwarden »

Wordt die trigger kabel eigenlijk bijgeleverd?
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door MichaelB »

Leeuwarden schreef:
Wordt die trigger kabel eigenlijk bijgeleverd?
Ja, die zit in de doos.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Henkjan »

filter moet separaat worden gedownload in elk van de modules, dus eerst links aan de usb, filter erin, dan rechts aan de usb en ook daar filter er in. staat ook zo in de handleiding iirc ik heb dit zo prima kunnen doen, de slave resp master werd ook zo door de software herkend (soms wel een keer aan/uit ofzo voor nodig geweest, bij een van m'n PC's kon de USB niet zo goed overweg met die van de Hypex, bij de andere geen enkel probleem). ik heb zo met alles aangesloten (digitaal in, digi link, paneel aan de master) gewoon de beide units bij kunnen werken.

aansluiten: stereo in aan de master, en dan alleen de link naar de slave. zoals je op die foto hebt dus.
Gebruikersavatar
Perrin1710
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 10:41
Locatie: Volendam

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Perrin1710 »

Mijn oplossing; een baffle met speakerdoek. Je kunt dan twee dingen doen; de knopjes door de stof laten komen, of - zoals ik - de knopjes direct achter het doek aanbrengen. Mooi effect van het blauwe ledje (is niet meer zo helder, maar precies te zien). Het is bijzonder te merken hoe makkelijk je de knopjes vindt zonder ze te zien.
Je ziet bijna niet dat er speakers zitten. Beetje jammer met zulke mooie spullen. Maar ach
Je ziet bijna niet dat er speakers zitten. Beetje jammer met zulke mooie spullen. Maar ach
IMG_0022.jpg (14.52 KiB) 1081 keer bekeken
Ik heb een FL/FR/C opstelling gebouwd met de Scanspeak Revelator en Seas Excel W18E001 woofer. Geweldig geluid. En door de opbouw (ruimte aan beide zijden van de centre - achter dezelfde front) kan ik altijd bij de versterkers komen, kan ik de afstand bediening goed wegwerken, zonder dat je iets ziet. WAF-factor enorm hoog! :mrgreen:
Opbouw van de drie speakers. Je ziet de uitsparingen langs de center waarin de versterkers zijn weggewerkt
Opbouw van de drie speakers. Je ziet de uitsparingen langs de center waarin de versterkers zijn weggewerkt
PC212704.jpg (8.01 KiB) 1081 keer bekeken
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door bas focal m180 »

Jammer dat foto zo klein is, ziet er mooi uit.
Heb je foto 1 niet groter?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Henkjan »

@Perrin1710: heb je nou een AS2.100 voor elk kanaal? hoe zet je ze aan/uit? etc/enz?
Gebruikersavatar
Perrin1710
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 10:41
Locatie: Volendam

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Perrin1710 »

Yep, voor elk kanaal. Voor inbouw wel zo handig, want de karakteristiek van de beide fronts was toch een beetje anders (één kant naast een raam, de andere veel ruimte). Ik kan het filter zo mooi aanpassen per kanaal.
Iets meer details (hoewel die ontbreken door het strakke ontwerp ;-) )
Iets meer details (hoewel die ontbreken door het strakke ontwerp ;-) )
Uit en aanzetten gaat eigenlijk erg makkelijk. De afstandsbedieningen zitten verscholen achter het doek van de center. Ik zie nu (avond) alleen twee kleine blauwe puntjes. Mijn Arcam afstandsbediening voor de meerkanaals blijkt precies de goede code te geven voor het aan en uitschakelen. Dus één keer drukken en de voorversterker en eindversterkers staan allemaal aan. Als ik de center uit wil zetten dan kun je het knopje precies onder het doek voelen en dan handmatig uitzetten. Ik luister echter graag naar meerkanaals SACD (en straks blu-ray), dus de centre staat vaak aan.

edit: helaas bleek het aan en uit zetten met één druk op de knop alleen te werken zonder doek. Zit het signaal een klein beetje in de weg, dus ik moet nu drie keer drukken (en wat dichterbij gaan staan) :wink:
Laatst gewijzigd door Perrin1710 op zo 17 jan 2010, 8:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Perrin1710
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 10:41
Locatie: Volendam

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Perrin1710 »

o ja, heb Google Sketchup gebruikt voor de bouwtekeningen en die door een familielid in een houtbewerkingsbedrijf laten frezen. In de tekeningen zitten toch wat foutjes. Als ik die gecorrigeerd heb, dan kan ik ze wel posten. Je kunt dan mooi de 3D doorsneden zien.

Edit: Aanpassingen gedaan...
Fronts in x-ray.jpg
Laatst gewijzigd door Perrin1710 op zo 17 jan 2010, 8:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1711
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door holco »

Erg netjes hoor =D>
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door bas focal m180 »

Tzt zou ik dat ook zo doen.Nu heb je kijk en luister plezier in een heel mooi jasje.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Chris_T »

Na een maandje spelen met 2 modulen aan elkaar (stereo 2-kanaals setup) ben ik wat eigenaardigheden tegengekomen.
  • 1. Goede kwaliteit van de digitale coax kabel is heel belangrijk

    Bij mij was er veel storing (zacht digitaal geknetter), af en toe 'dropouts' en schakelklikken te horen van de volumeregeling bij het gebruik van een dun dropveter kabeltje.
    Daarbij wilde de slave-module niet of nauwelijks aangaan en viel zelfs vaak weg bij het regelen van de volume.
    Zelfs een kabel van doorsnee kwaliteit (5mm dik geïsoleerd) hielp hier niet tegen.
    Ik heb toen zelf wat kabels in elkaar geknutseld met Klotz low-noise microfoon kabel + neutrik vergulde tulpen en weg problemen 8) .
  • 2. Aan/uit triggering van de slave gaat moeizaam via digitaal

    Bij het aan zetten van de master module, wil de de slave module af en toe niet aangaan of springt maar moeizaam aan (zelfs met de hoge kwaliteit klotz kabel + neutrik connectors) .
    Het duurt meestal wel 5-10 seconden voordat de slave aangaat, waarbij soms spelen met het volume nodig is.
    Heel af en toe wil de slave gewoon niet getriggerd worden en is een herstart van de master module nodig.
    Het gekke is dat dit niet voorkomt wanneer master+slave analoog zijn gekoppeld met de meegeleverde standaard 3.5mm jack kabel, dan springt alles gewoon gelijk aan.
  • 3. IR ontvanger werk super!

    Dit verbaast me echt werkelijk, bij de meeste IR ontvangers moet je de afstandsbediening min of meer ernaar toe richten, maar bij deze totaal niet!
    Ik kan zelf de afstandsbediening naar de andere kant van de kamer richten en nog werkt de volumeregeling, reflecties doen de rest.
Aantal dingen waar Hypex zelf niet veel aan kan doen en wat niet echt met de modulen te maken heeft:

- 1 usb kabeltje blijkt DOA te zijn, kan erg frusterend zijn wanneer je 2 uur loopt de vissen naar de reden waarom de module maar niet herkent wordt in windows :(.
- de 3.5mm stereo jack triggerkabeltje stinkt als de weet ik niet wat. Het ruikt heel erg naar verbruikte olie wat zelf na een lange tijd luchten maar niet weg wil trekken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb zelf ook nog een observatie. Als je een voorversterker gebruikt staan de AS2.100's dus in principe vol open. Bij inschakelen is er dan een behoorlijk plop. Klopt dat?
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Chris_T »

Hmm bij valt het wel mee, ik heb voor de test even een losse CD-speler genomen aangezien ik niet echt een voorversterker heb (speel alles af via de digitale uitgang van de PC).
Het enige wat ik hoor bij het inschakelen van de stroom (niet vanaf standby trouwens) is een zachte 'tik', maar echt geen 'klak' of 'plop'.
Misschien dat jouw voorversterker een vervelend inschakelgedrag heeft?

Bij het aan/uit zetten van de modulen via de AB, is er slechts een zachte tik te horen welke totaal niet storend is (persoonlijk vind ik het wel fijn, want dan weet ik zeker dat het aanstaat).
Uit/aan zetten via de schakelaar achterop geeft wel een duidelijke thumb/plop maar het is echt ongevaarlijk.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Leeuwarden »

Chris_T schreef:
Misschien dat jouw voorversterker een vervelend inschakelgedrag heeft?
Altijd eerst de voorversterker aan en dan pas eindversterkers, altijd eerst eindversterkers uit en dan pas de voorversterker. Maar los daarvan heeft het helemaal niets met de VV te maken. Wel met het feit dat de eindversterkers op maximaal volume staan als je ze inschakelt.
Als een woofer zichtbaar een flinke slag maakt bij inschakelen van een AS.2.100 dan maak je mij niet wijs dat dat normaal gedrag is :mrgreen:
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Chris_T »

Leeuwarden schreef:
Als een woofer zichtbaar een flinke slag maakt bij inschakelen van een AS.2.100 dan maak je mij niet wijs dat dat normaal gedrag is :mrgreen:
Vreemd, bij mij doen ze dat niet.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door MichaelB »

Bij mij gaat dit ook goed (dat dan weer wel :mrgreen: ).

De AS2.100's staan idd. op volume 0 ingesteld en staan altijd aan.
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Hypex_support »

Leeuwarden schreef:
Chris_T schreef:
Misschien dat jouw voorversterker een vervelend inschakelgedrag heeft?
Altijd eerst de voorversterker aan en dan pas eindversterkers, altijd eerst eindversterkers uit en dan pas de voorversterker. Maar los daarvan heeft het helemaal niets met de VV te maken. Wel met het feit dat de eindversterkers op maximaal volume staan als je ze inschakelt.
Als een woofer zichtbaar een flinke slag maakt bij inschakelen van een AS.2.100 dan maak je mij niet wijs dat dat normaal gedrag is :mrgreen:
En zonder voorversterker? Dus zonder enig audio in?

We zijn altijd in voor verbeteringen, @Chris_T we gaan binnenkort kijken hoe we het aan/uit zetten van de slave kunnen verbeteren.
Plaats reactie