Bamboe

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bamboe

Bericht door richard »

Laatst zag ik bij de Bijenkorf tafelbladen uit bamboetriplex. Natuurlijk dacht ik meteen aan de toepassing in luidsprekerkasten, het materiaal was mooi zwaar en zag er strak uit.

Nu lijkt het me dat het niet goedkoop is, heeft iemand hier ervaring mee?

http://bamboe.weyn.be/p/Producten/platen/algemeen.html
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Bamboe

Bericht door wouter »

Deze panda misschien

Afbeelding
:lol:

Deze Impulse Aria heeft bamboe fineer:

Afbeelding

en hij heeft ook een broertje:
De Impulse Aria, uniek vanwege z`n prachtige afwerking in massief bamboe en schitterende weergave heeft nu een kleinere broertje - De Impulse Verso!
Afbeelding
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bamboe

Bericht door bas focal m180 »

Mooi spul het is al laat en mij bedje roept mij , maar ik ga morgen eens die site goed doornemen.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Bamboe

Bericht door Arno »

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... je#p156885

Is niet echt een fijn materiaal om met hobbygereedschap te bewerken.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bamboe

Bericht door holco »

Inderdaad geen fijn materiaal om te bewerken, je zit onder de kleine splinters en het is keihard!!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bamboe

Bericht door Pjotr »

holco schreef:
Inderdaad geen fijn materiaal om te bewerken, je zit onder de kleine splinters en het is keihard!!
Hard is het zeker en taai ook. Ze maken er niet alleen bruggen van maar ook muziekinstrumenten, zowel slag als blaasintrumenten. Omdat het zo lekker resoneert... Bij Xenos kun je van die mooie Indonesische bomboe klokkengevallen krijgen.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bamboe

Bericht door holco »

Toevallig verleden week in een topblad van een balie verwerkt, 3x 42mm dik bamboe multiplex.

Afbeelding
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Bamboe

Bericht door mischa72 »

Amanda kan je ook alles vertellen over bamboe.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Bamboe

Bericht door dre »

bamboe is voor mij 1 van de fraaiste afwerkingen,helaas nog niet mee gewerkt...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Bamboe

Bericht door Wowly »

holco schreef:
Toevallig verleden week in een topblad van een balie verwerkt, 3x 42mm dik bamboe multiplex.

Afbeelding

Zéér fraai zeg!!!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Bamboe

Bericht door anonamemouse »

zooo... da's mooi...
wellicht een tri-nextel mk 2... hmm...Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Bamboe

Bericht door Arno »

anonamemouse schreef:
zooo... da's mooi...
wellicht een tri-nextel mk 2... hmm...Afbeelding
Ik heb misschien nog wel wat van die bamboe meubelplaat liggen.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bamboe

Bericht door bas focal m180 »

Ik ga toch een keer informeren wat die bamboe platen moeten kosten wanneer ik met wat duurdere speakers ga werken die ik op de plank heb liggen.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bamboe

Bericht door holco »

bas focal m180 schreef:
Ik ga toch een keer informeren wat die bamboe platen moeten kosten wanneer ik met wat duurdere speakers ga werken die ik op de plank heb liggen.

Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bamboe

Bericht door bas focal m180 »

Dan moet die speaker mijn reference zijn wil ik dat er eventueel voor uit geven, ook licht het eraan of je met een plaat af kan.Het is wel lekker dik 42mm dus dat compenseerd.
Ik heb de laatse jaren niets gebouwd wat mdf enzo nu doet is mij onbekend.
Maar aankomende week heb ik iets op mijn programma dus ga ik ook even langs hout leverancier informeren , en kijken wat de mogelijk hedeb zijn .
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Bamboe

Bericht door MichaelB »

holco schreef:
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bamboe

Bericht door holco »

MichaelB schreef:
holco schreef:
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel :wink:
dream theater
Berichten: 44
Lid geworden op: do 08 okt 2009, 17:40

Re: Bamboe

Bericht door dream theater »

holco schreef:
MichaelB schreef:
holco schreef:
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel :wink:

Dat is de speciale prijs die Mario hier kan regelen voor alle forumleden :o
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bamboe

Bericht door holco »

dream theater schreef:
holco schreef:
MichaelB schreef:
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel :wink:

Dat is de speciale prijs die Mario hier kan regelen voor alle forumleden :o
:lol: :lol: :lol: :lol: Mario is gewoon een ZZP-er die geen kortingen op zijn facturen geeft, maar dus wel kortingen op materiaal moet regelen :?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bamboe

Bericht door holco »

Nog wat foto's voor de geïnteresseerden,

[lost-img]http://www3.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-002.jpg[/lost-img]

[lost-img]http://www4.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-001.jpg[/lost-img]

Bedjes voor een gasten verblijf op een 5 master (zeiljacht) 1 in Kersen en 1 in Peren.
Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489813/1024/werk/CIMG0089.jpg
Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489813/1024/werk/CIMG0089.jpg

Tafel voor een motorjacht van 50m, massief Teak houten herlijst van 150x90mm met Wengé accent bies,
Bron: http://www2.picturepush.com/photo/a/1489805/1024/werk/DSC-1957.jpg
Bron: http://www2.picturepush.com/photo/a/1489805/1024/werk/DSC-1957.jpg
Bron: http://www3.picturepush.com/photo/a/1489806/1024/werk/DSC-2171.jpg
Bron: http://www3.picturepush.com/photo/a/1489806/1024/werk/DSC-2171.jpg
Bron: http://www4.picturepush.com/photo/a/1489807/1024/werk/DSC-2174.jpg
Bron: http://www4.picturepush.com/photo/a/1489807/1024/werk/DSC-2174.jpg

Poten worden na het spuiten nog ingelegd met Bamboe matjes,
Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489808/1024/werk/DSC-2184.jpg
Bron: http://www5.picturepush.com/photo/a/1489808/1024/werk/DSC-2184.jpg

Eerste laklaag van de 7,
Bron: http://www1.picturepush.com/photo/a/1489809/1024/werk/DSC-2194.jpg
Bron: http://www1.picturepush.com/photo/a/1489809/1024/werk/DSC-2194.jpg
[img]
Laatst gewijzigd door holco op zo 10 jan 2010, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Re: Bamboe

Bericht door jantje-secuur »

Je bent dan wel offtopic bezig, maar ik vind 't wel prachtig!
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bamboe

Bericht door holco »

Op de beden na zit er overal Bamboe in verwerkt :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bamboe

Bericht door bas focal m180 »

echt mooi, ik zie het al voor me zo'n mooie dikke afgelakte speaker beuizing.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bamboe

Bericht door holco »

bas focal m180 schreef:
echt mooi, ik zie het al voor me zo'n mooie dikke afgelakte speaker beuizing.
Prijsje maken voor wat Teak? kost wel zo'n €7000,00 de m3
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Bamboe

Bericht door MichaelB »

holco schreef:
MichaelB schreef:
holco schreef:
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard wel :wink:
Ah, ik zag wel ex. BTW staan, maar nam aan dat het + de BTW de consumentenprijs was. Maar voor forumleden is het toch gewoon wel die prijs? O:) :wink:
Plaats reactie