Bamboe
Moderator: Beheerdersteam
Bamboe
Laatst zag ik bij de Bijenkorf tafelbladen uit bamboetriplex. Natuurlijk dacht ik meteen aan de toepassing in luidsprekerkasten, het materiaal was mooi zwaar en zag er strak uit.
Nu lijkt het me dat het niet goedkoop is, heeft iemand hier ervaring mee?
http://bamboe.weyn.be/p/Producten/platen/algemeen.html
Nu lijkt het me dat het niet goedkoop is, heeft iemand hier ervaring mee?
http://bamboe.weyn.be/p/Producten/platen/algemeen.html
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Bamboe
Deze panda misschien


Deze Impulse Aria heeft bamboe fineer:

en hij heeft ook een broertje:

Deze Impulse Aria heeft bamboe fineer:

en hij heeft ook een broertje:
De Impulse Aria, uniek vanwege z`n prachtige afwerking in massief bamboe en schitterende weergave heeft nu een kleinere broertje - De Impulse Verso!

- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Bamboe
Mooi spul het is al laat en mij bedje roept mij , maar ik ga morgen eens die site goed doornemen.
Re: Bamboe
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... je#p156885
Is niet echt een fijn materiaal om met hobbygereedschap te bewerken.
Is niet echt een fijn materiaal om met hobbygereedschap te bewerken.
Re: Bamboe
Inderdaad geen fijn materiaal om te bewerken, je zit onder de kleine splinters en het is keihard!!
Re: Bamboe
Hard is het zeker en taai ook. Ze maken er niet alleen bruggen van maar ook muziekinstrumenten, zowel slag als blaasintrumenten. Omdat het zo lekker resoneert... Bij Xenos kun je van die mooie Indonesische bomboe klokkengevallen krijgen.holco schreef:Inderdaad geen fijn materiaal om te bewerken, je zit onder de kleine splinters en het is keihard!!
Re: Bamboe
Toevallig verleden week in een topblad van een balie verwerkt, 3x 42mm dik bamboe multiplex.


Re: Bamboe
holco schreef:Toevallig verleden week in een topblad van een balie verwerkt, 3x 42mm dik bamboe multiplex.
Zéér fraai zeg!!!
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Bamboe
Ik heb misschien nog wel wat van die bamboe meubelplaat liggen.anonamemouse schreef:zooo... da's mooi...
wellicht een tri-nextel mk 2... hmm...
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Bamboe
Ik ga toch een keer informeren wat die bamboe platen moeten kosten wanneer ik met wat duurdere speakers ga werken die ik op de plank heb liggen.
Re: Bamboe
bas focal m180 schreef:Ik ga toch een keer informeren wat die bamboe platen moeten kosten wanneer ik met wat duurdere speakers ga werken die ik op de plank heb liggen.
Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Bamboe
Dan moet die speaker mijn reference zijn wil ik dat er eventueel voor uit geven, ook licht het eraan of je met een plaat af kan.Het is wel lekker dik 42mm dus dat compenseerd.
Ik heb de laatse jaren niets gebouwd wat mdf enzo nu doet is mij onbekend.
Maar aankomende week heb ik iets op mijn programma dus ga ik ook even langs hout leverancier informeren , en kijken wat de mogelijk hedeb zijn .
Ik heb de laatse jaren niets gebouwd wat mdf enzo nu doet is mij onbekend.
Maar aankomende week heb ik iets op mijn programma dus ga ik ook even langs hout leverancier informeren , en kijken wat de mogelijk hedeb zijn .
Re: Bamboe
Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.holco schreef:Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Re: Bamboe
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard welMichaelB schreef:Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.holco schreef:Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
-
dream theater
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do 08 okt 2009, 17:40
Re: Bamboe
holco schreef:Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard welMichaelB schreef:Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.holco schreef:Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex
Dat is de speciale prijs die Mario hier kan regelen voor alle forumleden
Re: Bamboe
dream theater schreef:holco schreef:Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard welMichaelB schreef:Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.
Dat is de speciale prijs die Mario hier kan regelen voor alle forumleden
Re: Bamboe
Nog wat foto's voor de geïnteresseerden,
[lost-img]http://www3.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-002.jpg[/lost-img]
[lost-img]http://www4.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-001.jpg[/lost-img]
Bedjes voor een gasten verblijf op een 5 master (zeiljacht) 1 in Kersen en 1 in Peren.
Tafel voor een motorjacht van 50m, massief Teak houten herlijst van 150x90mm met Wengé accent bies,
Poten worden na het spuiten nog ingelegd met Bamboe matjes,
Eerste laklaag van de 7,
[img]
[lost-img]http://www3.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-002.jpg[/lost-img]
[lost-img]http://www4.picturepush.com/photo/a/276 ... ie-001.jpg[/lost-img]
Bedjes voor een gasten verblijf op een 5 master (zeiljacht) 1 in Kersen en 1 in Peren.
Tafel voor een motorjacht van 50m, massief Teak houten herlijst van 150x90mm met Wengé accent bies,
Poten worden na het spuiten nog ingelegd met Bamboe matjes,
Eerste laklaag van de 7,
[img]
Laatst gewijzigd door holco op zo 10 jan 2010, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Bamboe
Prijsje maken voor wat Teak? kost wel zo'n €7000,00 de m3bas focal m180 schreef:echt mooi, ik zie het al voor me zo'n mooie dikke afgelakte speaker beuizing.
Re: Bamboe
Ah, ik zag wel ex. BTW staan, maar nam aan dat het + de BTW de consumentenprijs was. Maar voor forumleden is het toch gewoon wel die prijs?holco schreef:Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is geen consumenten prijs, dat blad van Ikea uiteraard welMichaelB schreef:Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn.holco schreef:Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex


