Een surroundspeaker, maar dan anders... *Naam: Ωnia*
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Contacteer:
Re: Een surroundspeaker, maar dan anders...
Zoals beloofd de foto. Beide kasten hebben nu aan 1 kant de ronding erop zitten. Mooi spul dat buigtriplex maar wel heel anders dan mdf. Zeker als 'laatste laag' hout ivm de afwerking. Het is veel grover van structuur.
Het beste werk je het nog af met een dunne laag mdf, 2.5mm bijvoorbeeld. Dat buigplex is ook eigenlijk veel te zacht als laatste laag.
Als je interesse hebt heb ik nog wel 2.5mm mdf voor je liggen, gratis.
- Vinculum
- Contacteer:
Nou daar heb ik zeker intresse in! Wat voor maat heb je? Ik zou 4 stroken van 100x30cm moeten hebben en 2 van ongeveer 22x20cm.
Kan ik die in deze ronding (diameter is 30cm) buigen?
Kan ik die in deze ronding (diameter is 30cm) buigen?
Die maten heb ik zeker liggen. Zal ik ze op die maat zagen of wil je nog wat overmaat?
Die ronding ga je wel redden. Natuurlijk moet je wel even kijken hoe het gaat aanklemmen.
Die ronding ga je wel redden. Natuurlijk moet je wel even kijken hoe het gaat aanklemmen.
Je zou als laatste laag over het buigplex ook hpl kunnen plakken. Dit kan je met contactlijm doen, dus dan hoef je niet te klemmen. Reststukken hpl heb ik ook nog wel, ik weet alleen niet wat voor kleur/houtprint je in gedachten hebt.
- Vinculum
- Contacteer:
De genoemde maten zijn al ruim bemeten. Als het niet te veel moeite is zou het wel heel fijn zijn als het op maat was want ik heb geen cirkelzaag. Dat opklemmen gaat wel goedkomen.
HPL heb ik nog niet mee gewerkt. Qua maten moet het hetzelfde zijn als eerder opgegeven voor het mdf. Qua print had ik eigenlijk gedacht om hetzelfde te gebruiken wat op mijn Stiletto's zit en dat is Zebrano maar ik weet natuurlijk niet wat je in de aanbieding hebt...
p.s. De naam is bekend! Het word Ωnia (spreek uit: Ohmnia)! Gebaseerd op het type luidspreker, omnidirectioneel. Verder heb ik al een naamplaatje/terminal paneel ontworpen. Deze zal over 2 weken binnenkomen. De diameter is 6cm en het Ω teken word helemaal uitgefreesd.
HPL heb ik nog niet mee gewerkt. Qua maten moet het hetzelfde zijn als eerder opgegeven voor het mdf. Qua print had ik eigenlijk gedacht om hetzelfde te gebruiken wat op mijn Stiletto's zit en dat is Zebrano maar ik weet natuurlijk niet wat je in de aanbieding hebt...
p.s. De naam is bekend! Het word Ωnia (spreek uit: Ohmnia)! Gebaseerd op het type luidspreker, omnidirectioneel. Verder heb ik al een naamplaatje/terminal paneel ontworpen. Deze zal over 2 weken binnenkomen. De diameter is 6cm en het Ω teken word helemaal uitgefreesd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: Een surroundspeaker, maar dan anders... *Naam: Ωnia*
Het is dan wel qua uitspraak eigenlijk Oomnia heh 
Cool logotje inderdaad.
Cool logotje inderdaad.
Als je dezelfde print wilt hebben, zou ik zeggen; gebruik die folie weer. Het is gebleken dat jij daar netjes mee kan werkenVinculum schreef:De genoemde maten zijn al ruim bemeten. Als het niet te veel moeite is zou het wel heel fijn zijn als het op maat was want ik heb geen cirkelzaag. Dat opklemmen gaat wel goedkomen.
Ik zou de vlakke kant zeker ook nog overplakken met 2.5mm mdf, nadat de rondingen gelijmd zijn. Dan ben je van een hoop kopse rommel af.
- Vinculum
- Contacteer:
Dat was ik ook van plan. Daar zijn die kleine plaatjes van 22*20cm ook voor. De onderkant doe ik niet extra beplakken met mdf denk ik. Wat wil je afspreken voor het MDF? Weet je zeker dat je er niets voor hoeft te hebben?Arno schreef:Ik zou de vlakke kant zeker ook nog overplakken met 2.5mm mdf, nadat de rondingen gelijmd zijn. Dan ben je van een hoop kopse rommel af.
Ik bedoelde eigenlijk die vlakke zijkanten. En nee, ik hoef er echt niets voor te hebben. Anders wordt dat toch maar weggegooid.Vinculum schreef:Dat was ik ook van plan. Daar zijn die kleine plaatjes van 22*20cm ook voor. De onderkant doe ik niet extra beplakken met mdf denk ik. Wat wil je afspreken voor het MDF? Weet je zeker dat je er niets voor hoeft te hebben?Arno schreef:Ik zou de vlakke kant zeker ook nog overplakken met 2.5mm mdf, nadat de rondingen gelijmd zijn. Dan ben je van een hoop kopse rommel af.
Peebee me maar wanneer het jou het beste uitkomt, dan kijk ik wel of dat lukt.
- Vinculum
- Contacteer:
Zojuist een leuk pakketje ontvangen uit Duitsland...
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Ey VInculum, ik had je al eens via PB gevraagd, maar waar koop jij precies dat zebrano-nepfineer en voor welke prijs?
Ik kan bij Hubo wel rollen bestellen, maar dan wel per 30 meter... Die heb ik niet nodig. Bij de Hornbach in Nieuwegein hebben ze geen mooie zebrano..
Ik kan bij Hubo wel rollen bestellen, maar dan wel per 30 meter... Die heb ik niet nodig. Bij de Hornbach in Nieuwegein hebben ze geen mooie zebrano..
- Vinculum
- Contacteer:
Oeps sorry, moet ik vergeten zijn te reageren. Excuses. Maaruh... ik heb het dus van de Hornbach...in Nieuwegein. Eerlijk waar. 6 of 7 euro per rol (1,5m).JvS schreef:Ey VInculum, ik had je al eens via PB gevraagd, maar waar koop jij precies dat zebrano-nepfineer en voor welke prijs?
Het kan natuurlijk ook zijn dat jij het gewoon niet mooi vindt.JvS schreef:Bij de Hornbach in Nieuwegein hebben ze geen mooie zebrano..
- Vinculum
- Contacteer:
Het kost wat maar dan heb je ook wat. Twee dagen zagen, schuren en frezen en dan heb je dit:
Ter info: De kasten staan 2cm van de grond dmv spikes. Tijdelijk heb ik er even rubberen dopjes onder gedaan omdat ik de komende tijd ze nog vaak moet verplaatsen en de vloer vind dat niet fijn steeds 4 van die spelden.
En ja, de speaker moet nog met parkers vastgezet worden maar ze waren op...
Ter info: De kasten staan 2cm van de grond dmv spikes. Tijdelijk heb ik er even rubberen dopjes onder gedaan omdat ik de komende tijd ze nog vaak moet verplaatsen en de vloer vind dat niet fijn steeds 4 van die spelden.
En ja, de speaker moet nog met parkers vastgezet worden maar ze waren op...
Knap werk. Ik bewonder je afwerk kunsten 
- Vinculum
- Contacteer:
Valt mee hoor. Ook dit is weer diezelfde folie. 2 rollen a 4,50 euro per kast en in een uurtje was het klaar. Weinig kunst aan hoor...k.p. schreef:Knap werk. Ik bewonder je afwerk kunsten
Ik weet niet of het scheelt met de praxis plakrollen, maar ik heb gemerkt dat dat goed plakken nog niet eenvoudig is. Om vooral de randen mooi strak te krijgen is een kriegelig werkje. Dus toch respect voor je afwerk kunsten.Vinculum schreef:Valt mee hoor. Ook dit is weer diezelfde folie. 2 rollen a 4,50 euro per kast en in een uurtje was het klaar. Weinig kunst aan hoor...k.p. schreef:Knap werk. Ik bewonder je afwerk kunsten
- Vinculum
- Contacteer:
Even een test gedaan vandaag of het mogelijk is om in de fasekegel te boren. Ja, dat kan dus!
Kegeltje is massief dus is geen punt om daar een M6je in te tappen.
Nu dus een ontwerp maken voor de kegel en iemand zoeken die deze kan maken...
Kegeltje is massief dus is geen punt om daar een M6je in te tappen.
Nu dus een ontwerp maken voor de kegel en iemand zoeken die deze kan maken...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ben je niet bang dat er metaaldeeltjes bij de spreekspoel terecht komen?
- Vinculum
- Contacteer:
Wat denk je dat ik zomaar in de kegel ga hakken? 
Ik heb net als bij een operatie de hele speaker ingepakt en dichtgetaped op een klein gaatje na rond de fasekegel. Daarnaast heb ik vlak bij de boor een hele sterke magneet geplaatst. Ik weet 100% zeker dat er niet 1 metaaldeeltje ingekomen is.
Ik heb net als bij een operatie de hele speaker ingepakt en dichtgetaped op een klein gaatje na rond de fasekegel. Daarnaast heb ik vlak bij de boor een hele sterke magneet geplaatst. Ik weet 100% zeker dat er niet 1 metaaldeeltje ingekomen is.