U heeft PBBarry schreef:Beste Sark (of Wowly),
Zou ik deze bouwtekeningen ook mogen ontvangen?
Ik zit met een ''zwaar'' dilemma... Ik wilde graag een monstersub bouwen met een SDX15, maar ik heb de LAB12 al liggen.
Versterking heb ik ook. De 150W subamp van Conrad/Part Express.
Ik zou echter niet weten of deze amp voldoende power heeft (op papier misschien wel) om de LAB12 te laten dansen.
ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 261
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
- Locatie: Zaandam
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Sark, thanks voor de bouwtekeningen! Ik ben 'm nu aan het downloaden vanuit je PB 
Volgens de vermogenopgave zou deze amp zelfs meer moeten leveren dan de door Wowly gebruikte Thommessen SW 2.0. Maar dat is misschien wel hetzelfde als een Fiat vergelijken met een Mercedes.
Heb je het idee dat de amp hierin tekort schiet, of de SDX10?Arno schreef:Ik heb die amp hier ook, maar dan op een sdx-10. Draait lekker, maar 'monsterlijk' is het niet
Volgens de vermogenopgave zou deze amp zelfs meer moeten leveren dan de door Wowly gebruikte Thommessen SW 2.0. Maar dat is misschien wel hetzelfde als een Fiat vergelijken met een Mercedes.
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Hey Barry,
Een Conrad amp voldoet hier prima. Ik heb een kleine test gedaan met de Conrad amp en een Peavey PA amp die Olav beschikbaar heeft gesteld. Het verschil was of heeeel klein of het was er gewoon niet. De LAB 12 danste lekker
.
Een Conrad amp voldoet hier prima. Ik heb een kleine test gedaan met de Conrad amp en een Peavey PA amp die Olav beschikbaar heeft gesteld. Het verschil was of heeeel klein of het was er gewoon niet. De LAB 12 danste lekker
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 261
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
- Locatie: Zaandam
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Oke, maar het rendament van de woofer zou zakken wanneer ik een gesloten behuizing zou maken neem ik aan. Of de amp dan nog voldoende kan leveren wordt gokken...
Ik heb van Sark namelijk de bouwtekeningen ontvangen, maar 1 meter 55 vind ik wel extreem groot voor een 12'' subwoofer. Waarschijnlijk wordt dit dan toch een gesloten of BR subje.
Als ik voor gesloten zou gaan zou het -3dB punt ongeveer op de 45 Hz komen te liggen bij een inhoud van 55 liter. De groupdelay is dan zeer laag en dus zeer geschikt voor een muzikale aanvullig op mijn monitor speakers.
Eventueel zou ik later nog een HT sub kunnen bouwen met een Dayton of CSS 15 incher..
Ik heb van Sark namelijk de bouwtekeningen ontvangen, maar 1 meter 55 vind ik wel extreem groot voor een 12'' subwoofer. Waarschijnlijk wordt dit dan toch een gesloten of BR subje.
Als ik voor gesloten zou gaan zou het -3dB punt ongeveer op de 45 Hz komen te liggen bij een inhoud van 55 liter. De groupdelay is dan zeer laag en dus zeer geschikt voor een muzikale aanvullig op mijn monitor speakers.
Eventueel zou ik later nog een HT sub kunnen bouwen met een Dayton of CSS 15 incher..
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Met de Dayton RSS265HF-4 kom ik met 30L op een Fb van 41,5 Hz (en met een Qb van 0,7 is dat op ca. -3 dB). Rendement is met 84 dB niet bijster hoog maar een UcD180 stuurt hem net tot aan zijn Xmax.
Voor "Earthquake" misschien iets te krap maar voor muziek meer dan genoeg, ook qua SPL.
Overigens de group delay hangt niet af van van de grootte van de speaker of van de kast maar van Fb en Qb.
Voor "Earthquake" misschien iets te krap maar voor muziek meer dan genoeg, ook qua SPL.
Overigens de group delay hangt niet af van van de grootte van de speaker of van de kast maar van Fb en Qb.
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 261
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
- Locatie: Zaandam
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Als de HT sub een Dayton zou worden, dan zou het om de 15 inch gaan.
De vraag is nu wat ik kan doen met de combinatie die hier voor mijn neus ligt:
- Eminence LAB12
- PE subamp 150 Watt
WinISD krijg ik momenteel niet draaiend op Windows 7, dus dat is iets voor volgende week..
Heeft iemand anders ervaring met de LAB12 in een gesloten of BR systeem?
De vraag is nu wat ik kan doen met de combinatie die hier voor mijn neus ligt:
- Eminence LAB12
- PE subamp 150 Watt
WinISD krijg ik momenteel niet draaiend op Windows 7, dus dat is iets voor volgende week..
Heeft iemand anders ervaring met de LAB12 in een gesloten of BR systeem?
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Een gesloten BR...???
Met die speaker kom ik voor een CB van 50L op een Fb van 41 Hz met een Qb op 0,71. Niet verkeerd dacht ik zo. Voor een Qb van 0,59 heb je 90L nodig en heb je een Fb van 35 Hz. Dat doet helemaal niet onder voor een Dayton van vergelijkbare grootte. Maar met die 150W ga je hem niet tot zijn Xmax krijgen, daar heb je wel een Wattje of 400 voor nodig.
Met die speaker kom ik voor een CB van 50L op een Fb van 41 Hz met een Qb op 0,71. Niet verkeerd dacht ik zo. Voor een Qb van 0,59 heb je 90L nodig en heb je een Fb van 35 Hz. Dat doet helemaal niet onder voor een Dayton van vergelijkbare grootte. Maar met die 150W ga je hem niet tot zijn Xmax krijgen, daar heb je wel een Wattje of 400 voor nodig.
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
WinISD Pro Alpha draait hier met windows98 / ME compabiliteits modus zonder problemen. Wbt de lab 12... die moet gewoon in een zyklop;).
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Ben ik wel een beetje met je eens. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen: Het kost of kamer ruimte of versterker vermogenk.p. schreef:Wbt de lab 12... die moet gewoon in een zyklop;).
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 261
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
- Locatie: Zaandam
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Ik heb nog wel een inloopkast van zo'n 2000 liter 
Re: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
De Lab12 is speciaal door tom danley ontwikkeld voor een TL-cabinet.....alle parameters zijn erop geoptimaliseerd. Overigens een erg stevige woofer qua constructie trouwens...
Jan
Jan
