Iedereen een beetje een leuke kerst gehad? Niet te veel gedronken en de buikjes vol gemaakt?
In ieder geval heb ik alvast een goed voornemen voor 2010, namelijk het kopen van een Mazda MX-5 NA. (de 30ste aanstaande gaan voor mijn rijbewijs.
Natuurlijk heb je voor zo'n autootje de open kap, de motor en het uitlaat systeem dat voor het geluid zorgt... Maar, ik sta nou eenmaal bekend in mijn vrienden- en kennissenkring als een geluidsfreak, dus wil ik met zo goedkoop mogelijk spul, een leuk geluidje neerzetten.
De Mazda MX-5 ziet er van de binnenkant zo uit:

Nu heb ik nog een paar van die kleine Dayton tweeters liggen, die dus mooi bij de A-stijl in de hoek kunnen komen, in een kleine behuizing...
Aan de onderkant heeft de mazda plek voor 165mm speakers... laten we zeggen 6.5". Misschien dat daar een midwoofer in kan, of een breedbandertje o.i.d.?
Eventueel is er nog ruimte voor een woofer in het midden van de stoelen, maar die zal dan mee moeten worden genomen in het filter omdat er geen aparte versterker voor komt.
Wordt dus érg low budget, maar daarom zeker niet minder leuk.
Filtertje zal erg simpel moeten worden, en vooral erg goedkoop. Hoeft ook niet super neutraal te klinken, als het maar gewoon leuk klinkt.
