Ik wil trouwens graag nog even terugkomen op de vraag over het DHTRob schema Paul:
Ik zag dat jij je eerste schema hebt laten vallen en voor DHTRob hebt gekozen. Ik vraag me af of die ECC82 bij Rob vervangen kan worden door de 83.
Moderator: Beheerdersteam
Ik zag dat jij je eerste schema hebt laten vallen en voor DHTRob hebt gekozen. Ik vraag me af of die ECC82 bij Rob vervangen kan worden door de 83.
Dan heb je waarschijnlijk één lak op waterbasis en de andere niet. Als je eerst spuit met die op waterbasis en daar vervolgens die op oplossingsbasis (terpetinebasis oid?) overheen zet, lost die de eerste laag op. Andersom is na een goed drogingsproces een stuk minder gevaarlijk. Let er dus altijd op dat beide lakken dezelfde basis hebben.PA4URK schreef:Dus net als bij de vorige versterker met dezelfde MoTip lak. Of er een vloek op rust: de beide laksoorten hebben mekaar opgevreten en het is dus een lelijke bende geworden![]()
Er zijn er mss die dit niet graag horen maar dit is de reden dat ik persoonlijk Motip niet gebruik na meer dan 16 jaar ervaring(natlakspuiter en poederlakker)zeg ik voor mij is motip zooiPA4URK schreef:Gister het spul meegenomen naar mijn werk, daar het chassis weer geschuurd (in de baas z'n tijd nog wel, mwaah, vijf minuutjes moet kunnen) gespoten, vanmorgen weer licht geschuurd en gespoten en vanmiddag de gebruikelijke blanke laak laag er op. Dus net als bij de vorige versterker met dezelfde MoTip lak. Of er een vloek op rust: de beide laksoorten hebben mekaar opgevreten en het is dus een lelijke bende geworden
![]()
Morgen dus weer helemaal overnieuw, glad schuren en opnieuw aflakken. Het moet goed, grrrrrr.
Ken je niet iemand die je het kunt laten poedercoaten of eloxeren? Dan is het meteen krasvast.PA4URK schreef:Mwaah, m'n ervaring tot nog toe was goed met de MoTip sprays, je zou toch zeggen dat de diverse MoTip lakken elkaar niet horen te bijten. Ik kan het blanke lak avontuur misschien beter vergeten en een paar extra laagjes wijnrood aanbrengen. Ik moet nu toch een nieuwe bus kopen want deze is leeg. Het chassis is inmiddels weer glad en klaar voor de volgende ronde. Ik popel om dit af te handelen en eindelijk iets aan buizenelektronika te gaan doen
Als je het in de kleur van je auto laat spuiten, krijg je vast kortingPA4URK schreef:Inmiddels een eerste nieuwe laag aangebracht en vanmiddag de tweede. En nee Mischa, ik heb geen poedercoaters in m'n kennissenkring. De volgende keer (het volgende project dus) ga ik gewoon naar het plaatselijke auto- annex schadebedrijf waar we een goede klant zijn () en laat hem daar spuiten