Low Budget Klasse A JLH power amp.
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Tegen meerprijs kan het bij mij een nacht tussen MBCE en mij inliggen. Dit geeft meer warmte en een breder geluidsbeeld...SSassen schreef:Ik verkoop sinds kort audiofiel installatiedraad, zodat je je huisinstallatie ook geheel kan opwaarderen. Ik heb daar een maand lang audiofiel tegenaan lopen praten, liefkozend naar gekeken maar vooral verpakt in een net hout kistje met fluwelen binnenvoering. Daarmee krijg je meer zwart rondom je instrumenten, meer lucht in de weergave, maar vooral meer detail in de weergave, meer dan bij ander installatiedraad.
Prijzen starten bij 180-euro voor een rol van 25-meter in de kleuren rood, blauw of groen/geel. Alle uitvoeringen komen met een certificaat van echtheid en een CD opname waarop te horen is hoe ik de kabels 'coach' zodat ze zich audiofiel gaan gedragen, het heeft zeker zin om de instructies die ik de kabels geef op de CD regelmatig te herhalen voor optimale prestaties. Bestellingen graag alleen via email![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Kortom wees realistisch, Hifi is luisteren en geen religie.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Toch vind je tegenwoordig de meest hilarische dingen terug.
Zo zag ik hier onlangs op het forum een link naar een artikel naar van die houten bakjes die je bij je installatie zet, en die negatieve straling of whatever het was opvingen.. 999€/stuk.
. Weet er de naam niet juist meer van 
Zouden mensen daar écht intrappen ?
geloof ik toch echt niet
Het enige waar ik in geloof is luisteren
Componenten (à la condensatoren, buizen en opamps..) kunnen wat bij betreft wél invloed hebben op het geluid
Zo zag ik hier onlangs op het forum een link naar een artikel naar van die houten bakjes die je bij je installatie zet, en die negatieve straling of whatever het was opvingen.. 999€/stuk.
Zouden mensen daar écht intrappen ?
Het enige waar ik in geloof is luisteren
Componenten (à la condensatoren, buizen en opamps..) kunnen wat bij betreft wél invloed hebben op het geluid
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Houten bakjes? Straling?
Mijn overgrootvader had vroeger ook een soort van houten bakje.
Die gebruikte hij om pruimtabak in te stralen.
Mijn overgrootvader had vroeger ook een soort van houten bakje.
Die gebruikte hij om pruimtabak in te stralen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Dat heet een kwispedoor... En sommige pruimers konden genadeloos een sappige, bruine fluim door de kamer laten vliegen om een voltrffer te plaatsen in die kwispedoor. Ja, vroeger was alles beter 
Die houten bakjes zijn volgens mij niet van hout:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 22&t=10020
Die houten bakjes zijn volgens mij niet van hout:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 22&t=10020
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ho, ho niet te min hè, dat is helemaal niet hilarisch. Die dingen ruimen uitstekend je portemonnee dan wel bankrekening op. Sommige mensen hebben daar grote behoefte aanxbake schreef:Toch vind je tegenwoordig de meest hilarische dingen terug.
Zo zag ik hier onlangs op het forum een link naar een artikel naar van die houten bakjes die je bij je installatie zet, en die negatieve straling of whatever het was opvingen.. 999€/stuk.. Weet er de naam niet juist meer van
![]()
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
thx leeuwarden !
dat was em inderdaad ! : "the blackbody"..
Nu terug ontopic
dat was em inderdaad ! : "the blackbody"..
Nu terug ontopic
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ja, dat mag wel onderhand ja.xbake schreef:Nu terug ontopic
Vanavond had ik dus de eindversterkers voor het eerst onder stroom gezet...
Zekering bleef heel, geen rook, geen vonken...
Ik had een stroommeter in serie gezet op de postieve rail tussen de capaciteits-vermenigvuldiger en eindversterker, de ruststroom liet zich soepel opdraaien tot 1,75 Ampere... eindtorren werden lekker handwarm...
vervolgens eens de DC ofsett gaan meten op de uitgangen....probleem(pje) ruim -8 Volt? da's niet goed nie....
Dat krijg ik niet weggeregeld met de instelpotmeter.. die heeft een bereik van ruim 1,5 Volt...
Kijken, zoeken, meten...
Schema en layout erbij gepakt, zal toch geen onderdelen verwisseld hebben?
Alle weerstanden nameten (die metaalfilms laten zich ook zo lekker aflezen....)
Nog eens kijken op de schema's, ja hoor, bingo...
Blijk ik in het EAGLE schema bij de BC559 (T4) de Collector en Emitter verwisseld te hebben....
En ik heb het meerdere keren gecontroleerd....
Dus nu moet ik beide eindversterkers demonteren, de 559 eruit solderen, 180 graden draaien en weer terug zetten. (neem wel nieuwe..)
Ahum...
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
hé, ik heb ook zo'n "probleem" gehad bij m'n "project 3A van rod elliot"-versterker
Kun je nog lang op zoeken
Laat ons hopen dat je versterker morgen z'n eerste muziekale stapjes zet
Kun je nog lang op zoeken
Laat ons hopen dat je versterker morgen z'n eerste muziekale stapjes zet
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ik maakte dezelfde fout , gebruik de 2sa970 deze wijkt qua aansluiting weer af van de bc types.
Check, recheck, check again.
gegroet, wierd
Check, recheck, check again.
gegroet, wierd
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Nou, HUP dan, we willen resultaten.ray5150 schreef:Dus nu moet ik beide eindversterkers demonteren, de 559 eruit solderen, 180 graden draaien en weer terug zetten.
Ik ben serieus benieuwd naar je luisterervaringen, want hoe primitief dit schema ook is, er zijn veel lovende resultaten.
Groeten,
Mischa
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Je bent toch niet naar bed gegaan voordat je het probleem hebt opgelost hoop ik?Dus nu moet ik beide eindversterkers demonteren, de 559 eruit solderen, 180 graden draaien en weer terug zetten. (neem wel nieuwe..)
Co
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Zozo, alsof jij zo'n tempobeul bent....mischa72 schreef:Nou, HUP dan, we willen resultaten.ray5150 schreef:Dus nu moet ik beide eindversterkers demonteren, de 559 eruit solderen, 180 graden draaien en weer terug zetten.
Ja, toch wel. want ik moest me vanmorgen op mijn werk melden om enkele administrtieve zaken te regelen..maar ik ben nu alweer thuis...cve schreef:Je bent toch niet naar bed gegaan voordat je het probleem hebt opgelost hoop ik?![]()
Ben wel op de terugweg nog even langs de elektronicagroothandel wezen shoppen die vlak bij mijn werkgever gevestigd is...Ik ben dus niet voor niks de deur uitgegaan...
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Een elektronica groothandel in Zuid Holland....? Tell me more!
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
http://www.webe.nl/RobertD schreef:Een elektronica groothandel in Zuid Holland....? Tell me more!
gespecialiseerd in service onderdelen voor audio en video. verkopen ook satelietsystemen en computeraccesoires.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ray,
Kom op, opschieten, niet lopen ouwehoeren, inbouwen die handel en de stekker erin, praatjes vullen geen gaatjes, het is al bijna kerst
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Kom op, opschieten, niet lopen ouwehoeren, inbouwen die handel en de stekker erin, praatjes vullen geen gaatjes, het is al bijna kerst
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Verdomd, Sander, Weet je dat jij nog erger bent danSSassen schreef:Kom op, opschieten, niet lopen ouwehoeren, inbouwen die handel en de stekker erin, praatjes vullen geen gaatjes, het is al bijna kerst
Anyway, ik kan het heugelijke feit mededelen dat de modificatie aan het eerste versterkerblok gelukt is.
De DC-ofsett laat zich netjes terugregelen tot 0.00 volt.
Die echter wel na het uitschakelen weer opspringt naar 0.9 Volt, mischien dat dit kwam doordat de uitgang onbelast was?
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Rustig aan hoor Ray. Gewoon de spanning langzaam opvoeren 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ray,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ruststroom en DC offset regel je normaliter af na een opwarmingsperiode (zodat de temperatuur enigzins stabiel is) en met een belasting op de uitgang. Ik zou de versterker direct na inschakelen even globaal afregelen met een belasting eraan, en dan zeker een uur laten opwarmen en dan alles nog eens nalopen.Die echter wel na het uitschakelen weer opspringt naar 0.9 Volt, mischien dat dit kwam doordat de uitgang onbelast was?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Zeg, Sander, Bij welke omgevingstemperatuur is dat normaal bedoeld?SSassen schreef:Ruststroom en DC offset regel je normaliter af na een opwarmingsperiode (zodat de temperatuur enigzins stabiel is) en met een belasting op de uitgang. Ik zou de versterker direct na inschakelen even globaal afregelen met een belasting eraan, en dan zeker een uur laten opwarmen en dan alles nog eens nalopen.
In de schuur is het momenteel onder het vriespunt....brrrrrrrr.....
Er hangen nog net geen ijspegels aan de versterker, maar het scheelt niet veel...
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Maar...... het ging toch om een klasse A versterker?Er hangen nog net geen ijspegels aan de versterker, maar het scheelt niet veel...
Co
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Hmmm, dat doet sterk denken aan een aflevering van Koot en Bie als moeder en zoon van Putten waarbij zoon Frank in het schuurtje in de tuin gaat wonen 'Eindelijk op mezelf!'cve schreef:Maar...... het ging toch om een klasse A versterker?Er hangen nog net geen ijspegels aan de versterker, maar het scheelt niet veel...Mag je niet binnen knutselen of woon je ook in het schuurtje?
Co
Komt er al geluid uit Ray?
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
hij is stil .. waarschijnlijk z'n schuurtje aan het opwarmen met z'n eindtrap-transistoren 

