Low Budget Klasse A JLH power amp.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Miniwatt »

:lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Leeuwarden »

SSassen schreef:
Ik verkoop sinds kort audiofiel installatiedraad, zodat je je huisinstallatie ook geheel kan opwaarderen. Ik heb daar een maand lang audiofiel tegenaan lopen praten, liefkozend naar gekeken maar vooral verpakt in een net hout kistje met fluwelen binnenvoering. Daarmee krijg je meer zwart rondom je instrumenten, meer lucht in de weergave, maar vooral meer detail in de weergave, meer dan bij ander installatiedraad.

Prijzen starten bij 180-euro voor een rol van 25-meter in de kleuren rood, blauw of groen/geel. Alle uitvoeringen komen met een certificaat van echtheid en een CD opname waarop te horen is hoe ik de kabels 'coach' zodat ze zich audiofiel gaan gedragen, het heeft zeker zin om de instructies die ik de kabels geef op de CD regelmatig te herhalen voor optimale prestaties. Bestellingen graag alleen via email :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Tegen meerprijs kan het bij mij een nacht tussen MBCE en mij inliggen. Dit geeft meer warmte en een breder geluidsbeeld... :-#
wierd
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 16:48

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door wierd »

Kortom wees realistisch, Hifi is luisteren en geen religie.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Leeuwarden »

Amen :mrgreen:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door BertDB »

Toch vind je tegenwoordig de meest hilarische dingen terug.
Zo zag ik hier onlangs op het forum een link naar een artikel naar van die houten bakjes die je bij je installatie zet, en die negatieve straling of whatever het was opvingen.. 999€/stuk. :lol: . Weet er de naam niet juist meer van :wink:

Zouden mensen daar écht intrappen ? 8-[ geloof ik toch echt niet

Het enige waar ik in geloof is luisteren :wink:
Componenten (à la condensatoren, buizen en opamps..) kunnen wat bij betreft wél invloed hebben op het geluid
wierd
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 16:48

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door wierd »

Houten bakjes? Straling?
Mijn overgrootvader had vroeger ook een soort van houten bakje.
Die gebruikte hij om pruimtabak in te stralen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Leeuwarden »

Dat heet een kwispedoor... En sommige pruimers konden genadeloos een sappige, bruine fluim door de kamer laten vliegen om een voltrffer te plaatsen in die kwispedoor. Ja, vroeger was alles beter :-)

Die houten bakjes zijn volgens mij niet van hout:

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 22&t=10020
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pjotr »

xbake schreef:
Toch vind je tegenwoordig de meest hilarische dingen terug.
Zo zag ik hier onlangs op het forum een link naar een artikel naar van die houten bakjes die je bij je installatie zet, en die negatieve straling of whatever het was opvingen.. 999€/stuk. :lol: . Weet er de naam niet juist meer van :wink:
Ho, ho niet te min hè, dat is helemaal niet hilarisch. Die dingen ruimen uitstekend je portemonnee dan wel bankrekening op. Sommige mensen hebben daar grote behoefte aan :P :lol:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door BertDB »

thx leeuwarden !

dat was em inderdaad ! : "the blackbody".. :mrgreen:

Nu terug ontopic :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

xbake schreef:
Nu terug ontopic :lol:
Ja, dat mag wel onderhand ja.
Vanavond had ik dus de eindversterkers voor het eerst onder stroom gezet...
Zekering bleef heel, geen rook, geen vonken... :mrgreen:
Ik had een stroommeter in serie gezet op de postieve rail tussen de capaciteits-vermenigvuldiger en eindversterker, de ruststroom liet zich soepel opdraaien tot 1,75 Ampere... eindtorren werden lekker handwarm... O:)
vervolgens eens de DC ofsett gaan meten op de uitgangen....probleem(pje) ruim -8 Volt? da's niet goed nie.... :-s
Dat krijg ik niet weggeregeld met de instelpotmeter.. die heeft een bereik van ruim 1,5 Volt... :shock:
Kijken, zoeken, meten...
Schema en layout erbij gepakt, zal toch geen onderdelen verwisseld hebben?
Alle weerstanden nameten (die metaalfilms laten zich ook zo lekker aflezen....)
Nog eens kijken op de schema's, ja hoor, bingo...
Blijk ik in het EAGLE schema bij de BC559 (T4) de Collector en Emitter verwisseld te hebben.... :oops: :oops:
En ik heb het meerdere keren gecontroleerd.... :oops:
Dus nu moet ik beide eindversterkers demonteren, de 559 eruit solderen, 180 graden draaien en weer terug zetten. (neem wel nieuwe..)

Ahum...
BC559 verkeerd om.PNG
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door BertDB »

hé, ik heb ook zo'n "probleem" gehad bij m'n "project 3A van rod elliot"-versterker :evil:
Kun je nog lang op zoeken :oops:

Laat ons hopen dat je versterker morgen z'n eerste muziekale stapjes zet :mrgreen:
wierd
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 16:48

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door wierd »

Ik maakte dezelfde fout , gebruik de 2sa970 deze wijkt qua aansluiting weer af van de bc types.
Check, recheck, check again.

gegroet, wierd
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door mischa72 »

ray5150 schreef:
Dus nu moet ik beide eindversterkers demonteren, de 559 eruit solderen, 180 graden draaien en weer terug zetten.
Nou, HUP dan, we willen resultaten.

Ik ben serieus benieuwd naar je luisterervaringen, want hoe primitief dit schema ook is, er zijn veel lovende resultaten.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door cve »

Dus nu moet ik beide eindversterkers demonteren, de 559 eruit solderen, 180 graden draaien en weer terug zetten. (neem wel nieuwe..)
Je bent toch niet naar bed gegaan voordat je het probleem hebt opgelost hoop ik? :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

mischa72 schreef:
ray5150 schreef:
Dus nu moet ik beide eindversterkers demonteren, de 559 eruit solderen, 180 graden draaien en weer terug zetten.
Nou, HUP dan, we willen resultaten.
Zozo, alsof jij zo'n tempobeul bent.... :-& 8-[ (je hebt nog 3.5 maand om die UCDtjes in die mislukte videorecorder te proppen... tegen die tijd ben ik alweer 1 a 2 projecten verder... :^o )
cve schreef:
Je bent toch niet naar bed gegaan voordat je het probleem hebt opgelost hoop ik? :mrgreen:
Ja, toch wel. want ik moest me vanmorgen op mijn werk melden om enkele administrtieve zaken te regelen..maar ik ben nu alweer thuis... :mrgreen: :mrgreen:
Ben wel op de terugweg nog even langs de elektronicagroothandel wezen shoppen die vlak bij mijn werkgever gevestigd is...Ik ben dus niet voor niks de deur uitgegaan...
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door RobertD »

Een elektronica groothandel in Zuid Holland....? Tell me more!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

RobertD schreef:
Een elektronica groothandel in Zuid Holland....? Tell me more!
http://www.webe.nl/
gespecialiseerd in service onderdelen voor audio en video. verkopen ook satelietsystemen en computeraccesoires.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door SSassen »

Ray,

Kom op, opschieten, niet lopen ouwehoeren, inbouwen die handel en de stekker erin, praatjes vullen geen gaatjes, het is al bijna kerst :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

SSassen schreef:
Kom op, opschieten, niet lopen ouwehoeren, inbouwen die handel en de stekker erin, praatjes vullen geen gaatjes, het is al bijna kerst :mrgreen:
Verdomd, Sander, Weet je dat jij nog erger bent dan mijn vrouw?MBCE.. :mrgreen:

Anyway, ik kan het heugelijke feit mededelen dat de modificatie aan het eerste versterkerblok gelukt is. :D
De DC-ofsett laat zich netjes terugregelen tot 0.00 volt. O:) O:)

Die echter wel na het uitschakelen weer opspringt naar 0.9 Volt, mischien dat dit kwam doordat de uitgang onbelast was?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pjotr »

Rustig aan hoor Ray. Gewoon de spanning langzaam opvoeren :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door SSassen »

Ray,
Die echter wel na het uitschakelen weer opspringt naar 0.9 Volt, mischien dat dit kwam doordat de uitgang onbelast was?
Ruststroom en DC offset regel je normaliter af na een opwarmingsperiode (zodat de temperatuur enigzins stabiel is) en met een belasting op de uitgang. Ik zou de versterker direct na inschakelen even globaal afregelen met een belasting eraan, en dan zeker een uur laten opwarmen en dan alles nog eens nalopen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door ray5150 »

SSassen schreef:
Ruststroom en DC offset regel je normaliter af na een opwarmingsperiode (zodat de temperatuur enigzins stabiel is) en met een belasting op de uitgang. Ik zou de versterker direct na inschakelen even globaal afregelen met een belasting eraan, en dan zeker een uur laten opwarmen en dan alles nog eens nalopen.
Zeg, Sander, Bij welke omgevingstemperatuur is dat normaal bedoeld?
In de schuur is het momenteel onder het vriespunt....brrrrrrrr..... :wink:
Er hangen nog net geen ijspegels aan de versterker, maar het scheelt niet veel...
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door cve »

Er hangen nog net geen ijspegels aan de versterker, maar het scheelt niet veel...
Maar...... het ging toch om een klasse A versterker? :mrgreen: Mag je niet binnen knutselen of woon je ook in het schuurtje?

Co
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door Pcdg »

cve schreef:
Er hangen nog net geen ijspegels aan de versterker, maar het scheelt niet veel...
Maar...... het ging toch om een klasse A versterker? :mrgreen: Mag je niet binnen knutselen of woon je ook in het schuurtje?

Co
Hmmm, dat doet sterk denken aan een aflevering van Koot en Bie als moeder en zoon van Putten waarbij zoon Frank in het schuurtje in de tuin gaat wonen 'Eindelijk op mezelf!' :lol:

Komt er al geluid uit Ray?
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.

Bericht door BertDB »

hij is stil .. waarschijnlijk z'n schuurtje aan het opwarmen met z'n eindtrap-transistoren :lol:
Plaats reactie