Dat het nog maar een tijdje lekker mag doorvriezen.....
(poeh hee, over 10 dagen is het al kerstmis....gaat wel lukken.
Moderator: Beheerdersteam
Jij woont zeker vlakbij bij de Duitsche grens?mischa72 schreef:Wel even die overtollige hoeveelheid koelpasta verwijderen he?
Het zal wel aan mij liggen, maar die vat ik even niet.ray5150 schreef:Jij woont zeker vlakbij bij de Duitsche grens?mischa72 schreef:Wel even die overtollige hoeveelheid koelpasta verwijderen he?
In Duitschland heb je toch heel veel schone en opgeruimde mensen?mischa72 schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar die vat ik even niet.ray5150 schreef:Jij woont zeker vlakbij bij de Duitsche grens?mischa72 schreef:Wel even die overtollige hoeveelheid koelpasta verwijderen he?
Je zit dichter bij de waarheid dan je verwacht had. die regelaar had ik 10 jaar geleden gekocht voor een zelfbouw PC die wat warmer werd dan verwacht, daar moesten dus een paar extra ventilatoren in.mischa72 schreef:Heb je voor die ventilatorregeling iets kant-en-klaars gebruikt wat je al jaaaaren hebt liggen of heb je met gebruikte onderdelen een schemaatje nagebouwd.
Ja, Ik hou wel van een beetje stevig bouwen...wierd schreef:Degelijk uitvoering.
Dan knip je de bleeders toch uit de voeding. Blijft er wel altijd lading in de condensatoren zitten...ray5150 schreef:Lijkt me dat het opladen van ruim 40.000 uF aan elco's ook een fijne klap geeft... ik kan het aan het licht zien als ik hem inschakel..
Mischien toch maar eens een inschakel vertraging overwegen....
dat is niet zo handig met service.. vliegen een kwartier later de vonken nog om mijn oren....Treb schreef:Dan knip je de bleeders toch uit de voeding. Blijft er wel altijd lading in de condensatoren zitten...
Zoals Peter al aangaf, de NTC moet in serie met de primaire wikkeling van de trafo, of je dat nu doet voor of na de schakelaar maakt niet zoveel uit, X2 condensatoren hebben d'r helemaal niks mee te maken. NTC (negatieve temperatuur coeëfficient, dus de weerstand wordt lager als de NTC warmer wordt). Wat wel belangrijk is is dat je de continuestroom die de versterker trekt even nameet en de NTC daarop aanpast, zodoende wordt hij voldoende laagohmig tijdens gebruik.Wat voor type heb ik nodig? (vermogen/weerstand) kan ik om een CL-60 vragen? heb die dingen nog nooit gebruikt...
Ik weet dat je zo'n ding in serie met de schakelaar zet, maar wat is het beste? voor of na de schakelaar?
en moet de Condensator (Ja, dat is een X2) dan over de NTC en de schakelaar samen gezet worden? of alleen over de schakelaar?
Ik heb voor m'n still-under-construction F5 versterker een Epcos type S238 gekocht.ray5150 schreef:Wat voor type heb ik nodig? (vermogen/weerstand) kan ik om een CL-60 vragen? heb die dingen nog nooit gebruikt...
En dat geloof jij serieus?wierd schreef:Als ik zo nu en dan op forums lees dat een stekkersnoer invloed heeft op de weergave kwaliteit,
Nee, doe dan maar een donatie aan dit forum. Hebben we allemaal wat aan.Zal ik er dan ook maar vergulde AHP zekeringen in zetten voor 11,50 Euro per stuk?.....
Best een scherpe prijs ! Ken iemand die voor € 50,00 per stuk "audiofiele" zekeringen (D-patronen) in zijn meterkast heeft zitten.ray5150 schreef:En dat geloof jij serieus?wierd schreef:Als ik zo nu en dan op forums lees dat een stekkersnoer invloed heeft op de weergave kwaliteit,![]()
![]()
Zal ik er dan ook maar vergulde AHP zekeringen in zetten voor 11,50 Euro per stuk?.....