Volgens mij wel ja. Ik heb dat weleens bij iemand gezien. Ik denk (met de 13e maand in het vooruitzicht) ook aan een squeezebox. Daar kan dan in mijn situatie mooi een HK-DACje achter.
Ik ben benieuwd naar de luistersessie, woon in Alphen a.d. Rijn, dus Berkel is te doen voor mij.
(Ik heb straks twee weken vrij... dus in de kerstvakantie kom ik graag naar een mini-ZBA dag.)
Volgens mij wel ja. Ik heb dat weleens bij iemand gezien. Ik denk (met de 13e maand in het vooruitzicht) ook aan een squeezebox. Daar kan dan in mijn situatie mooi een HK-DACje achter.
dag.)
Als je dat wil horen moet je maar eens richting Dordrecht rijden.
Even serieus dan maar weer. De kast is gemaakt van, wat mij betreft, niet het meest voor de hand liggende materiaal. Ik neem aan dat dit gewoon vervangen kan worden door MDF?
wat is er mis mee? ziet er mooi uit toch? en MDF nou niet echt...
maar als je het wil vervangen, dan zou ik eerder voor een nette multiplex gaan, dit om het gewicht laag te houden. MDF is wat zwaarder waardoor mogelijk de eigenfrequentie wat omlaag gaat en mogelijk in het werkgebied van de woofer terecht kan komen (je merkt de slagen om de arm, ik heb MDF niet getest en redeneer vanuit de theorie en vanuit de wetenschap dat de kast zoals ik die nu heb verrassend weinig trilt) Midkast kan je zonder problemen uit MDF maken.
ander punt: hoeveel mensen hebben serieus interesse in een luistersessie in de regio 010 (sorry Jan, een rit naar t noorden zit er nu ff niet in)? Er zijn nu 2 opties, 1 is bij iemand thuis maar met beperkte plaatsen, en de andere is beter geschikt voor wat meer mensen maar daar is pas in t nieuwe jaar (9 jan) mogelijkheid. Ik heb ook al uit andere hoek al 2 aanmeldingen die me serieus lijken....
En ze zien er goed uit hoor Henkjan, is alleen mijn smaak niet, denk eerder aan een mooi fineertje op berken of beuken multiplex, maar ben alleen bang dat dan de DSP instellingen van het laag niet meer klopt!?
Dan nog even over MDF... Is een eventuele wijziging van eigenfrequentie niet oplosbaar met de DSP van de Haaipeks?
Wat vormgeving betreft alle lof voor Ewoud en jou om iets minder gebruikelijk neer te zetten. Mijn collega is echter op zoek naar een strakke kast. Het is dan ook de bedoeling dat de topkast gewoon op spikes komt te staan...
die spikes zijn dan voor t mooie neem ik aan? want de laag gestolde kit om trillingen van de baskast minder naar de midkast door te zetten werkt echt (dat heb ik wel getest, 1 kast koud op elkaar, de andere met kit er tussen, bij die zonder kit waren er duidelijk meer trillingen in de midkast te voelen), en die zou ik er dan op een of andere manier wel tussen houden.
aan die resonanties kan de AS2.100 niets doen, dat zijn de trillingen van de kastwanden. maar waarom zou hij het in MDF willen bouwen? moet t gelakt worden ofzo?
En ze zien er goed uit hoor Henkjan, is alleen mijn smaak niet, denk eerder aan een mooi fineertje op berken of beuken multiplex, maar ben alleen bang dat dan de DSP instellingen van het laag niet meer klopt!?
als de kastafmetingen en -inhoud gelijk blijven hoef je aan de DSP niets te veranderen.
Ja, moet zwart gespoten worden...
Verwacht je problemen als de kast MDF wordt Henkjan?
Als ie op spikes komt te staan zou je de boutjes waar je de spikes inzet kunnen monteren in een oversized gat en dan boutje in de kit laten "drijven"...
Nog even over de DSP. Je levert dus een documentje met instellingen erbij die je in je AS kan laden. Maar is het ook niet de bedoeling om daarna nog fine-te-tunen in je kamer?
Ja, moet zwart gespoten worden...
Verwacht je problemen als de kast MDF wordt ...
verwacht is een groot woord, maar vanwege het hogere gewicht van MDF haal je en van de elementen die zorgen voor weinig kasttrillingen weg.
als je multiplex in verstek pakt, krijg je het net zo glad denk ik, mss een laagje spuitplamuur extra tov MDF.
Leeuwarden schreef:
]Nog even over de DSP. Je levert dus een documentje met instellingen erbij die je in je AS kan laden. Maar is het ook niet de bedoeling om daarna nog fine-te-tunen in je kamer?
yep. je kan inderdaad nog een leuke winst verwachten als je het laag afstemd op de kamer om een evt piek door een staande golf weg te halen. het hoog zou je ook wat kunnen tunen voor het geval van een wat sterker gedempte kamer.
Omdat ik alvast wil stoeien met mijn huidige speakers ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91445.0 ) sta ik op het punt om bij bmm 2x de AS2.100 te bestellen, maar klopt het dat als ik digitaal in wil hebben ik maar één AS2.100 DG EU nodig heb met daar naast een AS2.100 EU ?????
Omdat ik alvast wil stoeien met mijn huidige speakers ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91445.0 ) sta ik op het punt om bij bmm 2x de AS2.100 te bestellen, maar klopt het dat als ik digitaal in wil hebben ik maar één AS2.100 DG EU nodig heb met daar naast een AS2.100 EU ?????
Omdat ik alvast wil stoeien met mijn huidige speakers ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91445.0 ) sta ik op het punt om bij bmm 2x de AS2.100 te bestellen, maar klopt het dat als ik digitaal in wil hebben ik maar één AS2.100 DG EU nodig heb met daar naast een AS2.100 EU ?????
Ze zijn besteld, ben benieuwd!
Ik ben ook benieuwd naar jouw bevindingen, hou ons op de hoogte
zo, de Nescio's staan nu bij Speakerland in de luisterruimte
en elke keer dat ik een CD opzet die ik ook op de Nescio's goed beluisterd heb mis ik ze meer en meer... de FaB4's die ik nu in de woonkamer heb staan klinken nog steeds goed, maar het het is zoals Huub van der Lubbe zo mooi zingt
een man weet niet wat hij mist ...... maar als ze er niet is, weet een man pas wat hij mist