Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Moderator: Beheerdersteam
Ja, we hebben niet allemaal zoveel vrije tijd als jij....SSassen schreef:Een uur? Luiwammes!![]()
Zo ken ik je weerray5150 schreef:(Mischa, let je op?) dit is een ILP 71017 ringkerntransformator met een secundaire spanning van 2 x 30 Volt bij een stroom van 5 Ampere.
Vermogen is dus 300 VA. hij dateert ergens midden jaren '90.
Wat heb je ik je ook alweer verteld op pagina 1 van dit draadje?ray5150 schreef:de printen zijn nog steeds niet binnen, de post is al een week bezig om die dingen hier te krijgen. word spannend.
nog 15 dagen....
Eventuele afwijkingen kan ik nog wegwerken met de DC-Offset intelpotmeter.xbake schreef:Volgens mij zullen de belaste spanningen ook mooi symmetrisch blijven in elk geval.
Jij vertelde dit:pcdegoede schreef:Wat heb je ik je ook alweer verteld op pagina 1 van dit draadje?ray5150 schreef:de printen zijn nog steeds niet binnen, de post is al een week bezig om die dingen hier te krijgen. word spannend.
nog 15 dagen....![]()
De PCB's zijn binnen!!pcdegoede schreef:Voor de kerst af, dat is ook mijn ambitie ten aanzien van mijn klasse A tien-watter!![]()
Je handicap bestaat er uit dat je voor cruciale onderdelen (printen) afhankelijk bent van de prestatie van derden. Dat moet je wel incalculeren. Voor mijn hardwired buizenversterkertje moet ik hoogstens nog een keertje naar Stuut en Bruin voor een paar weerstanden en zo. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken. Veel succes met dit project.
Paul
Sander... Op dit moment checkt een Leeuwarder F16 2 UFO's. Men denkt aan meteo ballonnen. Eéntje 1 Nm boven Leeuwarden en één 1 Nm voorbij de kust boven zee. Ben jij weer bezigSSassen schreef:Meestal modelbouw onderdelen en dan krijg je na uren noeste arbeid zulk soort plaatjes:Wat maak jij nou zo met zo'n apperaat?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Nee, ik zit hier heel braaf PCB's te ontwerpen achter m'n buro, al m'n autonoom vliegend spul staat/ligt/hangt in m'n werkkamer. En trouwens mijn creaties zijn behoorlijk stealth dus die zie je niet op de radar. Daarnaast heb ik natuurlijk vliegkunsten waarmee ik rondjes om een F16 heenvliegSander... Op dit moment checkt een Leeuwarder F16 2 UFO's. Men denkt aan meteo ballonnen. Eéntje 1 Nm boven Leeuwarden en één 1 Nm voorbij de kust boven zee. Ben jij weer bezig
Nou, ik heb maar een van de twee secundaire afgewikkeld, om dat die over de ander heen gewikkeld zat.b_force schreef:Je houdt jezelf weer lekker bezig ray5150!!!![]()
Snap niet dat je dat ding helemaal hebt afgewikkeld.
Mij leek het effectiever om, om de zoveel metingen af te wikkelen en dan te kijken wat voor spanning je nog overhoudt.
Dat is wel een heel stuk sneller en is vrij goed in te schatten![]()
![]()
Maar toch mooi werk![]()
![]()
Leuk om te lezen, dank je wel. vooral dat van die pan water is leuk bedacht..wierd schreef:Twee jaar geleden heb ik de jlh 69 gebouwd , in eerste instantie als een probeersel alles provisorisch aan elkaar geknoopt.
als koeling een plaatje aluminium met een pannetje met water erop.
De hele zaak aangesloten op de cd-speler en de speakers.
Bij het inschakelen was ik verrast door de geluidskwaliteit van de versterker.
Ik vond hem (veel) beter klinken dan mijn rotel versterker.
Ik heb dagen geluistert naar een pannetje met watergekoelde versterker.
Meteen daarna serieus aan het werk met een defenitieve uitvoering.
Deze bestaat uit : 2 monoblokken, 2 stuks losse voedingen. en een passieve regelaar.
Ik heb waar mogelijk geprobeerd om kwaliteis onderdelen toe te passen , condensators , transistors en dergelijk.
Conclusie is dat de Jlh nog steeds een topversterker is , die zich met gemak kan meten met zgn. highend spul.
Dank, Dank...wierd schreef:Profesionele aanpak , mooi en degelijke uitvoering van je versterker.
Lijkt niet echt Low budget,
Welkom hier! en wederom dank voor de complimenten.EppeRRR schreef:Mijn eerste reactie hier op het forum na zo'n 2 weken speurwerk, maar moet het toch even kwijt
Wat een prachtig project (en andere projecten ook bekeken).
Houtbewerking is me vak (Maatwerk hardhouten kozijnen), Metaalbewerking was me vak, maar van
elektronica weet ik niet veel meer dan speakers aansluiten en solderen. Met Desolderen begin ik al
te knoeien
Ik hoop in de toekomst nog wat meer te kennen van de elektronica 'wetenschap', maar tot die tijd
zal ik dit soort projecten volgen en waarderen(alhoewel ik hier wel beter tussen de houtwormen pas)
suc6
Tuurlijk vriend, geen probleem. komt ie:mischa72 schreef:Ray, heb je het trouwens al eens aangedurfd om een rekensommetje te maken van je kosten tot nu toe? Het gaat mij dan voornamelijk om zaken als de componenten en de pcb´s.
CODE: Selecteer alles
[list]
[*]pruttel
[*]pruttelde
[*]gepruttel
[/list]
[list=1]
[*]pruttel
[*]pruttelde
[*]gepruttel
[/list]
[list=a]