Tri-Nextel
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Menno, de lak...welk merk en is het hoog- of zijdeglans?
Ik zie het potje wel staan maar ...
Ziet er superb uit, hoeveel lagen ga je aanbrengen en schuur je tussendoor dof of geheel vlak.
Ik wil met dof zeggen dat je dan nog een beetje de houtstructuur kan voelen en zien.
***********************************************************
Het ontwerp is geheel door Menno bedacht (als ik me goed kan herinneren), ik was eigenlijk maar de tekenaar
Toch leuk om te zien dat de tekening volgens mij niet echt veel wijzigd.
Eindelijk eens iemand die volgens tekening bouwd
.
Ik zie het potje wel staan maar ...
Ziet er superb uit, hoeveel lagen ga je aanbrengen en schuur je tussendoor dof of geheel vlak.
Ik wil met dof zeggen dat je dan nog een beetje de houtstructuur kan voelen en zien.
***********************************************************
Het ontwerp is geheel door Menno bedacht (als ik me goed kan herinneren), ik was eigenlijk maar de tekenaar
Toch leuk om te zien dat de tekening volgens mij niet echt veel wijzigd.
Eindelijk eens iemand die volgens tekening bouwd
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
dank je wel! dat was ook een beetje mijn bedoeling, goed geluid en good looks. de looks heb ik wel, het geluid gaat nog komen (in verband met vakantie pas over een paar weken helaas). de afwerking heeft nogal wat voeten in aarde gehad, maar als je er niet met je snufferd bovenop gaat zitten en alles tot op de 100ste millimeter na gaat meten ziet het er volgens mij heel behoorlijk uit, een zeikerig kritischerho schreef:Ze zien er vooral heel duur uit vind ik. Ik bedoel daarmee dat ze zeer exclusief uitzien. Ze zijn heel netjes gemaakt, hebben een artisanale look met een hoge graad van afwerking. Ook de driverkeuze past in het plaatjes en de houtsoort ook.
Echt super! Helemaal een speaker waar ik van hou.
tjah... de klassiekers natuurlijk: frans bauwer, koos alberts, gerard joling en natuurlijk mijn lichtend voorbeeld: andre.hopsa schreef:wat voor muziek ga je er op spelen?

daarnaast heel veel van alles en nog wat, klassiek tot speedmetal. het zal dus gewoon een alround systeem moeten zijn.
het is professioneel spul, avis polyurethane. is alleen bij de echte vakhandel te krijgen. de eerste laag was hoogglans, die fungeerde als grondlaag. de tweede en derde laag beide mat, om "stoftechnische redenen"Hondasnl schreef:Menno, de lak...welk merk en is het hoog- of zijdeglans?
Ik zie het potje wel staan maar ...
Ziet er superb uit, hoeveel lagen ga je aanbrengen en schuur je tussendoor dof of geheel vlak.
Ik wil met dof zeggen dat je dan nog een beetje de houtstructuur kan voelen en zien.
de houtstructuur is helaas niet echt duidelijk meer, wellicht dat het nog een beetje indroogd, volgens de vakman duurt het ongeveer een maand voordat de lak echt helemaal uitgehard is.
de enige wijziging is eigenlijk het weglaten van het kamertje voor de tweeter, dat kwam gewoon helemaal niet uit zoals ik gehoopt had. maar de seas tweeter is mooi solide en gesloten, dus ik verwacht daar geen problemen. ook niet omdat ik niet van plan ben om de max te gaan testen, dan staat het softenon armpje der wet hier binnen 10 minuutjes op de stoep (als ze tijd vrij kunnen maken van hun hoofdtaken: flitsen en laseren).Hondasnl schreef:Het ontwerp is geheel door Menno bedacht (als ik me goed kan herinneren), ik was eigenlijk maar de tekenaar![]()
![]()
![]()
Toch leuk om te zien dat de tekening volgens mij niet echt veel wijzigd.
Eindelijk eens iemand die volgens tekening bouwd.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
het heeft even geduurd, maar eindelijk staan ze allebij te spelen. met een wegwerp-inspeel-filtertje, maar zelfs daarmee klinken ze al beter dan de visatons, dus dat belooft nog wat!
het laag is nu gewoon laag, het mid stoort daar op de een of andere manier een beetje in. een raar (heel zacht) krakerig geluid, wat duidelijk uit het filter komt, als ik de speaker direct op mijn kabels aansluit is er niets te horen.
ze mogen nu een paar weekjes inspelen, en dan gaat het echte filteren beginnen.
natuurlijk de fotos die ik nog niet gepost had...
het laag is nu gewoon laag, het mid stoort daar op de een of andere manier een beetje in. een raar (heel zacht) krakerig geluid, wat duidelijk uit het filter komt, als ik de speaker direct op mijn kabels aansluit is er niets te horen.
ze mogen nu een paar weekjes inspelen, en dan gaat het echte filteren beginnen.
natuurlijk de fotos die ik nog niet gepost had...
- Bijlagen
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
