Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Oef Menno :x , wellicht iets voor Tekoop rubriek?
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

nog maar weer wat plaatjes...
Bijlagen
i love the smell of napal--- uhm... fresh paint in the morning.
i love the smell of napal--- uhm... fresh paint in the morning.
de gerepareerde barst in het hout, vrijwel onzichtbaar.
de gerepareerde barst in het hout, vrijwel onzichtbaar.
de achterkant met de openingen voor de poort en de bekabeling.
de achterkant met de openingen voor de poort en de bekabeling.
het hout is echt tot leven gekomen met de gebruikte vernis.
het hout is echt tot leven gekomen met de gebruikte vernis.
buiten aan het wachten op het allerlaatste opschuurwerk.
buiten aan het wachten op het allerlaatste opschuurwerk.
Gebruikersavatar
Nijn
Berichten: 278
Lid geworden op: za 23 okt 2004, 22:31

Bericht door Nijn »

Wow! Ze zien er echt goed uit!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ziet er goed uit 8)
op naar de volgende fase :wink:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ze zien er vooral heel duur uit vind ik. Ik bedoel daarmee dat ze zeer exclusief uitzien. Ze zijn heel netjes gemaakt, hebben een artisanale look met een hoge graad van afwerking. Ook de driverkeuze past in het plaatjes en de houtsoort ook.
Echt super! Helemaal een speaker waar ik van hou.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Dat heb je heel mooi gedaan !!!
Dit moet wel goed gaan klinken, kan niet anders.

Superb project!
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

Mooie beestjes
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

knap werk man
felizzzz
mvg
audioot
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

wat voor muziek ga je er op spelen?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

hopsa schreef:
wat voor muziek ga je er op spelen?
Albert, van je Hela Hela Hopsa muziek :D 8)
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

Wacht maar Marcus, envelop met ceedees gaat morgen in de gleuf.
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

hoe zat het ook weer met de uitvinder van het do-re-mi; en waarom klinkt zoiets elders anders.

Mu weer on topic!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

hopsa schreef:
hoe zat het ook weer met de uitvinder van het do-re-mi; en waarom klinkt zoiets elders anders.

Nu weer on topic!
:D
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

In je ontwerp Menno - een mooie overgang met de dikbuikige bas en met wat daarboven zit. Mooie oplossing.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Menno, de lak...welk merk en is het hoog- of zijdeglans?
Ik zie het potje wel staan maar ...

Ziet er superb uit, hoeveel lagen ga je aanbrengen en schuur je tussendoor dof of geheel vlak.

Ik wil met dof zeggen dat je dan nog een beetje de houtstructuur kan voelen en zien.

***********************************************************

Het ontwerp is geheel door Menno bedacht (als ik me goed kan herinneren), ik was eigenlijk maar de tekenaar :lol: :lol: :lol:
Toch leuk om te zien dat de tekening volgens mij niet echt veel wijzigd.
Eindelijk eens iemand die volgens tekening bouwd :wink: .
Bijlagen
Tri-Nextel_Model_(2).jpg
Tri-Nextel_Model_(1).jpg
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

Is/was in-olieen ook mogelijk
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

En hij houdt ook van goede Vietnam films 8) :lol: :wink:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

rho schreef:
Ze zien er vooral heel duur uit vind ik. Ik bedoel daarmee dat ze zeer exclusief uitzien. Ze zijn heel netjes gemaakt, hebben een artisanale look met een hoge graad van afwerking. Ook de driverkeuze past in het plaatjes en de houtsoort ook.
Echt super! Helemaal een speaker waar ik van hou.
dank je wel! dat was ook een beetje mijn bedoeling, goed geluid en good looks. de looks heb ik wel, het geluid gaat nog komen (in verband met vakantie pas over een paar weken helaas). de afwerking heeft nogal wat voeten in aarde gehad, maar als je er niet met je snufferd bovenop gaat zitten en alles tot op de 100ste millimeter na gaat meten ziet het er volgens mij heel behoorlijk uit, een zeikerig kritische :wink: vriend van mij (patrick, geen lid hier maar wel een "lurker")(hoi pat!) was behoorlijk onder de indruk.
hopsa schreef:
wat voor muziek ga je er op spelen?
tjah... de klassiekers natuurlijk: frans bauwer, koos alberts, gerard joling en natuurlijk mijn lichtend voorbeeld: andre. :^o Afbeelding
daarnaast heel veel van alles en nog wat, klassiek tot speedmetal. het zal dus gewoon een alround systeem moeten zijn.
Hondasnl schreef:
Menno, de lak...welk merk en is het hoog- of zijdeglans?
Ik zie het potje wel staan maar ...

Ziet er superb uit, hoeveel lagen ga je aanbrengen en schuur je tussendoor dof of geheel vlak.

Ik wil met dof zeggen dat je dan nog een beetje de houtstructuur kan voelen en zien.
het is professioneel spul, avis polyurethane. is alleen bij de echte vakhandel te krijgen. de eerste laag was hoogglans, die fungeerde als grondlaag. de tweede en derde laag beide mat, om "stoftechnische redenen" :lol: .
de houtstructuur is helaas niet echt duidelijk meer, wellicht dat het nog een beetje indroogd, volgens de vakman duurt het ongeveer een maand voordat de lak echt helemaal uitgehard is.
Hondasnl schreef:
Het ontwerp is geheel door Menno bedacht (als ik me goed kan herinneren), ik was eigenlijk maar de tekenaar :lol: :lol: :lol:
Toch leuk om te zien dat de tekening volgens mij niet echt veel wijzigd.
Eindelijk eens iemand die volgens tekening bouwd :wink: .
de enige wijziging is eigenlijk het weglaten van het kamertje voor de tweeter, dat kwam gewoon helemaal niet uit zoals ik gehoopt had. maar de seas tweeter is mooi solide en gesloten, dus ik verwacht daar geen problemen. ook niet omdat ik niet van plan ben om de max te gaan testen, dan staat het softenon armpje der wet hier binnen 10 minuutjes op de stoep (als ze tijd vrij kunnen maken van hun hoofdtaken: flitsen en laseren).
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

hopsa schreef:
Wacht maar Marcus, envelop met ceedees gaat morgen in de gleuf.
Ben heel erg benieuwd.
Ik heb tijdens de luistersessie hele mooie muziek mogen horen.
Eigenlijk vind ik alles wel mooi, zeker als het goede opnames zijn.

Nou Albert, heel erg bedankt dat je dat wilde doen!!!
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

Joh.

echt ik doe er nog een paar bij.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

het heeft even geduurd, maar eindelijk staan ze allebij te spelen. met een wegwerp-inspeel-filtertje, maar zelfs daarmee klinken ze al beter dan de visatons, dus dat belooft nog wat!
het laag is nu gewoon laag, het mid stoort daar op de een of andere manier een beetje in. een raar (heel zacht) krakerig geluid, wat duidelijk uit het filter komt, als ik de speaker direct op mijn kabels aansluit is er niets te horen.
ze mogen nu een paar weekjes inspelen, en dan gaat het echte filteren beginnen.

natuurlijk de fotos die ik nog niet gepost had...
Bijlagen
draadjes. had er eigenlijk nog wel even bij moeten zetten wat wat is.
draadjes. had er eigenlijk nog wel even bij moeten zetten wat wat is.
ondersteboven.
ondersteboven.
het twaron, netjes verdeeld in de juiste hoeveelheden.
het twaron, netjes verdeeld in de juiste hoeveelheden.
voor de chichen itze in mexico.
voor de chichen itze in mexico.
vastsolderen van het wegwerp-inspeel-filter.
vastsolderen van het wegwerp-inspeel-filter.
mid en tweeter gemonteerd.
mid en tweeter gemonteerd.
de rampa moeren. dit is geen success. gewoon iets anders gebruiken dus.
de rampa moeren. dit is geen success. gewoon iets anders gebruiken dus.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Mooi hoor!

Inspelen is niet nodig vind ik zelf..
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Montana schreef:
Inspelen is niet nodig vind ik zelf..
ik wel....
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Montana schreef:
Mooi hoor!

Inspelen is niet nodig vind ik zelf..
dank je! :)
het geluid van de eerste kast die ik af had (en nu een paar weken speelt) is duidelijk anders dan van de tweede kast, die nu een uurtje speelt. de eerste kast klonk in het begin ook zo, dus er veranderd toch iets...
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Potverdikkie Menno, WAANZINNIG WERK!!!

TOP!

Nu lekker sleutelen, dempen en met het filter spelen en uiteraard inspelen.

=D> =D> =D>
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”