BR zal niet snel mijn keuze zijn. Een CB of TL sluit beter aan bij mijn voorkeuren: de hoofdweergevers worden MLTL's, waar vanaf ca. 70 Hz geleidelijk (zonder HP-filter) een superlichte AL200 in CB bij komt voor precisie, slagkracht, en overbrugging van het gebied waarin een TL wat minder neutraal klinkt. CB lijkt me the way to go, of evt. MLTL. Dat zal moeten blijken uit luistertesten met beiden.wouter schreef:Een BR te diep afstemmen vraagt om een correctie maar een gesloten box met LT heeft dat ook. Is te diep afstemmen een optie Marp? Dan kun je met 6,5" en 8" in basreflex nog uit wat meer units kiezen.
Dan nu de drivers die overbleven: Tangband W8740C
Levensduur is beperkt, ik heb de indruk dat ze kwalitatief een stapje achteruit betekenen, en het rendement stelt ook wel extra eisen aan de versterking. Daarbij heb ik voor de prijs ook 2 stuks 12" ALU woofers uit mijn onderschrift. Dat plus 4 leuke aanvullende woofertjes, waarvoor de keuze vrij ruim wordt (mijn HDS182PP's + WSP21S'en worden misschien zelfs bruikbaar), wordt dan al haast aantrekkelijk. Ziet iemand hier echt nog voordelen in?
Mivoc AW3000
Deze lijkt helemaal niet tegen te vallen. Ik weet alleen niet wat de hogere bassen doen, en kan 'm waarschijnlijk net niet op elke plaats kwijt.
Nova MDS08
Deze lijkt me nog steeds niet verkeerd, en hij sluit beter aan bij mijn voorkeur voor stijf conusmateriaal. Alleen vergistte ik me in de Xmax van 7 mm, waarvan ik dacht dat dit oneway was. Ze kosten me hetzelfde als de alu Daytons.
Dayton RSS265HF-4
2 Stuks om t.z.t. in de hoek te plaatsen hou ik in het achterhoofd, indien ik er met 6 identieke drivers niet kom.
Dayton RS225S-8
Levert op 26 Hz het hoogste rendement, en kan als als enige per paar worden aangestuurd door slechts 1 LM3886. Bij een Watt of 40 levert elke driver dan toch al minstens 94 dB op 26 Hz? (in 25 of 30 ltr bijna 3 dB minder)