Stonden laatst in K&T met een br ontwerp en die dingen gaan best laag en kosten niet veel
En zoals eerder door iemand gepost worden ze zelfs door Burmester ingezet! was geloof ik een filmpje van.
Moderator: Beheerdersteam
Welke criteria gebruik je? Ik heb de RS225 ook maar vindt ze niet echt in een kleine behuizing passen. Qua boost en Xmax heb je ook niet echt over - tis ook geen subwoofer. Ik ben wel benieuwd waar je op wilt uitkomen, anders heeft zoeken en 'betere' opties aandragen niet zo veel zin. 'Kwalitatief weinig beters' vind ik niet passen bij de simulaties en wens van 26-280Hz in bijv. 25 liter. Maar wellicht wil je geen open systeem, misschien ben je daar voor je zelf inmiddels uit?!graag alle specifieke uitschieters op een rij heb voordat ik de Daytons van Ed overneem. Kwalitatief zal ik weinig beters vinden.
Een Excel sjiet uit eigen keukenHenkjan schreef:[offtopic]Pjotr: wat is dat voor prog waarmee je die plaatjes maakt?[/offtopic]
Die heb ik bekeken maar de Vas is daar simpelweg te groot van of Fs te hoog om fatsoenlijk in een klein kastje te stoppen en zo laag te gaan. Van wat ik op de site van Tangband gevonden heb is de W8-740P eigenlijk wel de meest geschikte.amanda schreef:Zijn die ovale TangBand woofers niet een optie?
Mij ook, maar de prijs is dan wel weer zeer schappelijk. Ik denk toch dat we op de MDS-08 of de Dayton blijven steken.Lijkt mij toch meer iets voor in de auto.
Die MDS-08 zou het wel goed doen maar heeft dan wel een kleine Xmax van 3,5mm.SSassen schreef:Mij ook, maar de prijs is dan wel weer zeer schappelijk. Ik denk toch dat we op de MDS-08...........Lijkt mij toch meer iets voor in de auto.
Vas >> Vb is absoluut geen probleem, als de Fs maar laag genoeg is.Pjotr schreef:Let wel op dat speakers met een Vas > 2x Vb en een Fs > 30 Hz niet meer met goed fatsoen actief te corrigeren zijn naar 25 Hz. De boost moet dan onrealistisch groot worden.
Er staat toch duidelijk "Vas > 2x Vb en een Fs > 30 Hz" gaat niet werken voor een boxje op 25 Hz. Uiteraard is dat globaal en zijn het geen absolute cijfers.Ronkel schreef:Vas >> Vb is absoluut geen probleem, als de Fs maar laag genoeg is.

Ik merk het... jullie enthiousiasme gaf me aardig wat te lezen en te simuleren.wouter schreef:kon het niet laten...