Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Moderator: Beheerdersteam
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Het filterpakketje maken, aan elkaar solderen zonder hulp van bedrading indien mogelijk.
Dat was ik van plan. Proberen de componenten zodanig een plekje te geven dat er geen draad nodig is.
Dat is gelukt en het was niet eens een probleem.
Het centertje is hoogglans zwart geweest en is nu antraciet grijs.
Marijke vond dat hoogglans zwart te dominant als ook de linker en rechter zo zijn. Drie van die glimmende kasten.
Antraciet geprobeerd.
Die laatste kleur zag er op het potje leuk uit maar wordt hem niet.
Nog even aan het spelen geweest met combinaties maar dat wordt niks. (Zie foto).
Schuren en nu naar satijnglans zwart met hier en daar een vlakje “hout”.
Dre was langs geweest vandaag en gaf me de tip dat ik gerust een vlakje fineer kan plakken.
Dat gaan we doen.
In combinatie met satijnzwart.
Dat was ik van plan. Proberen de componenten zodanig een plekje te geven dat er geen draad nodig is.
Dat is gelukt en het was niet eens een probleem.
Het centertje is hoogglans zwart geweest en is nu antraciet grijs.
Marijke vond dat hoogglans zwart te dominant als ook de linker en rechter zo zijn. Drie van die glimmende kasten.
Antraciet geprobeerd.
Die laatste kleur zag er op het potje leuk uit maar wordt hem niet.
Nog even aan het spelen geweest met combinaties maar dat wordt niks. (Zie foto).
Schuren en nu naar satijnglans zwart met hier en daar een vlakje “hout”.
Dre was langs geweest vandaag en gaf me de tip dat ik gerust een vlakje fineer kan plakken.
Dat gaan we doen.
In combinatie met satijnzwart.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Nou een kickje van mij kant.
Interficior is vanavond even bij mij langs geweest want er waren wat kleine probleempjes met het actieve filter.
We hebben de print eens bekeken en aan de scope gehangen. Eigenlijk was er niet echt iets geks te vinden, behalve dat 1 kabeltje wellicht ietsjes los zit.
Maar goed, al met al werkt het weer, screenshot als bewijs
(en crossover punt klopt ook mooi)
Interficior is vanavond even bij mij langs geweest want er waren wat kleine probleempjes met het actieve filter.
We hebben de print eens bekeken en aan de scope gehangen. Eigenlijk was er niet echt iets geks te vinden, behalve dat 1 kabeltje wellicht ietsjes los zit.
Maar goed, al met al werkt het weer, screenshot als bewijs
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Hartelijk bedankt B Force voor de service,
Die gaan we morgen (maandag) er tussen hangen.........
Ik ben heel benieuwd......
Bij de opening van dit topic werd er vrijwel direct geopperd om actief te filteren.
Ik (we) zullen verslag doen of er verbeteringen zijn behaald.
De volgende stap is de speakers af te bouwen, heeft door omstandigheden een tijdje stil gelegen.
Die gaan we morgen (maandag) er tussen hangen.........
Ik ben heel benieuwd......
Bij de opening van dit topic werd er vrijwel direct geopperd om actief te filteren.
Ik (we) zullen verslag doen of er verbeteringen zijn behaald.
De volgende stap is de speakers af te bouwen, heeft door omstandigheden een tijdje stil gelegen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Goed te lezen dat je weer aan de slag gaat, Paul!
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
wel even een verslagje opschrijven hoor!! 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Geen dank!
Ik heb Interficior nog even wat tips gegeven voor de voeding van de opamps. Niks boeiend, maar kan wel problemen opleveren. Als je wilt kan ik ook nog een actief buizenfilter voor je ontwikkelen
(Voor de geïnteresseerde, over een actief buizenfilter volgt binnenkort meer, daar moet ik nog even de nodige componenten voor binnen krijgen zodat ik wat tests kan gaan uitvoeren)
Ik heb Interficior nog even wat tips gegeven voor de voeding van de opamps. Niks boeiend, maar kan wel problemen opleveren. Als je wilt kan ik ook nog een actief buizenfilter voor je ontwikkelen
(Voor de geïnteresseerde, over een actief buizenfilter volgt binnenkort meer, daar moet ik nog even de nodige componenten voor binnen krijgen zodat ik wat tests kan gaan uitvoeren)
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Active filteren; de vraag of het beter en mooier klinkt?
Ik heb geen secuur vergelijk gemaakt maar het klinkt zeker zuiverder, althans zo lijkt het.
Alsof je hoort dat het laag en midden-hoog gescheiden wordt aangeleverd.
Kan suggestie zijn.
Het is in ieder geval een blijvertje want het is geen component die afbreuk doet aan de keten componenten, integendeel.
Camiel timmert er een mooi kastje omheen voor me.
Later als ik wat meer tijd heb kan ik de proef doen met en zonder actief filter.
Een kwestie van wat plugjes omsteken en ik heb de configuratie met of zonder.
Gr
Paul
Ik heb geen secuur vergelijk gemaakt maar het klinkt zeker zuiverder, althans zo lijkt het.
Alsof je hoort dat het laag en midden-hoog gescheiden wordt aangeleverd.
Kan suggestie zijn.
Het is in ieder geval een blijvertje want het is geen component die afbreuk doet aan de keten componenten, integendeel.
Camiel timmert er een mooi kastje omheen voor me.
Later als ik wat meer tijd heb kan ik de proef doen met en zonder actief filter.
Een kwestie van wat plugjes omsteken en ik heb de configuratie met of zonder.
Gr
Paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Fineer is binnen en wat vind ik deze tekening mooi.
Persoonlijk smaak natuurlijk.
??Ik ben alleen de naam vergeten, ik geloof -Mapa Maser-.?? (foto)
Gehaald bij de Haagse fijnhouthandel.
Zolang als ik deze speakers bouw, zo vaak zijn ook de ideeën veranderd.
Maakt niet uit, als het eindresultaat er maar wezen mag,…….. wat je nog maar af moet wachten.
Ik heb een mock-up zeg maar een tijdje geleden in elkaar geflanst met “Pipos” papier en voorlopig worden de laagkasten zwart, mat, net als de center met een gepolijste aluminium rand (Zie foto).
Nu de boel niet nog even verklooien……………
Ik ben wel weer even bezig……..
Gr
Paul
Persoonlijk smaak natuurlijk.
??Ik ben alleen de naam vergeten, ik geloof -Mapa Maser-.?? (foto)
Gehaald bij de Haagse fijnhouthandel.
Zolang als ik deze speakers bouw, zo vaak zijn ook de ideeën veranderd.
Maakt niet uit, als het eindresultaat er maar wezen mag,…….. wat je nog maar af moet wachten.
Ik heb een mock-up zeg maar een tijdje geleden in elkaar geflanst met “Pipos” papier en voorlopig worden de laagkasten zwart, mat, net als de center met een gepolijste aluminium rand (Zie foto).
Nu de boel niet nog even verklooien……………
Ik ben wel weer even bezig……..
Gr
Paul
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
actieve filter nog naar je zin?
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Het zal toch niet zo zijn dat jij later begint aan jouw project en dan ook nog eerder klaar bent dan ik met mijn project..
Succes!
Succes!
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
ik bespeur een vorm van paniek! 
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Camiel gaat het filter nog in een kastje maken voor me...........dus ik zit weer even zonder actief filter.
Montana.......... neem de tijd, we doen geen wedstrijdje.
gr
paul
Montana.......... neem de tijd, we doen geen wedstrijdje.
gr
paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Eigenlijk voor het eerst in mijn leven heb ik nu een vaste hand na een ingreep.............
Ik ga jullie niet vervelen of eng maken met details maar na nog een paar keer fine tunen van een geïmplanteerde chip komt het helemaal goed.
HEERLIJK.
Tot zover off topic.
Ik heb gister wat gaten gefreesd voor de baspoorten en de inputs van het laag en het filterwerk dat in de laagkasten komt.
Vanavond een beetje geplamuurd.
Gr
Paul
Ik ga jullie niet vervelen of eng maken met details maar na nog een paar keer fine tunen van een geïmplanteerde chip komt het helemaal goed.
HEERLIJK.
Tot zover off topic.
Ik heb gister wat gaten gefreesd voor de baspoorten en de inputs van het laag en het filterwerk dat in de laagkasten komt.
Vanavond een beetje geplamuurd.
Gr
Paul
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
ben je al geweest dan!!!!
ik dacht dat je pas later deze maand moest...
ik ben blij dat het allemaal lekker loopt!!!
gelijk weer een doekje op de ezel geplaatst?
ik dacht dat je pas later deze maand moest...
ik ben blij dat het allemaal lekker loopt!!!
gelijk weer een doekje op de ezel geplaatst?
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Hallo Dre.
Begin november "geholpen". Ik ben weer als vanouds.....maar dan trilvrij.
Ik voel me een beetje "terminator" met ingebouwde chips en zo...... ha ha.
gr
paul
Begin november "geholpen". Ik ben weer als vanouds.....maar dan trilvrij.
Ik voel me een beetje "terminator" met ingebouwde chips en zo...... ha ha.
gr
paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Taile een beetje bijgewerkt.......
Nog een "beetje" plamuur hier en daar.....
en in het weekend afschuren.
Dan zwart maken en volgende week fineren...........of ga ik nu te snel.......
Nog een "beetje" plamuur hier en daar.....
en in het weekend afschuren.
Dan zwart maken en volgende week fineren...........of ga ik nu te snel.......
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Dat ziet er goed uit Paul.
Fijn dat ie zo goed gaat.
Hoe bevalt dat frezen? Ik moet een keertje les krijgen van je denk ik.
Fijn dat ie zo goed gaat.
Hoe bevalt dat frezen? Ik moet een keertje les krijgen van je denk ik.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Hallo Robert,RobertD schreef:Hoe bevalt dat frezen? Ik moet een keertje les krijgen van je denk ik.
Is prima.
Freezen is vooral voorzichtig te werk gaan en de aanslagen goed vast zetten.
De toerentallen zijn sky-high en dat ding vreet zich overal in no time doorheen.
Nog gretiger dan een bandschuurmachine.
Het kan een gevaarlijk apparaat zijn als je zomaar effe wat doet……………
gr
paul
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Ik was natuurlijk weer te optimistisch……. Het is meer werk dan je denkt.
Open baffle onderplank afgeschuind etc…….
Tip toes plaatsen, doorvoeren van filter naar hoog en midden voorzien, voorbereidingen voor afscherming bedenken, wordt iets met stretch doek aan achterzijde open baffle, wordt dus ietsje minder open baffle etc. was ook het plan.
Vraagje; kan ik de hoog-midden niet gewoon fixeren aan de laagkast of maakt dat uit.
Maw; de open baffle vast zetten op de laagkast?
Ik heb nu schroeven om het schuurwerk laag-open precies te laten overlopen maar kan dat zen niet ook zo?
Off topic; Robert was vanavond bij me en de KT88 is weer gefixed. Thanks Robert D.

Open baffle onderplank afgeschuind etc…….
Tip toes plaatsen, doorvoeren van filter naar hoog en midden voorzien, voorbereidingen voor afscherming bedenken, wordt iets met stretch doek aan achterzijde open baffle, wordt dus ietsje minder open baffle etc. was ook het plan.
Vraagje; kan ik de hoog-midden niet gewoon fixeren aan de laagkast of maakt dat uit.
Maw; de open baffle vast zetten op de laagkast?
Ik heb nu schroeven om het schuurwerk laag-open precies te laten overlopen maar kan dat zen niet ook zo?
Off topic; Robert was vanavond bij me en de KT88 is weer gefixed. Thanks Robert D.
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Ha Paul,
Goed dat de KT88 weer werkt!
Hoe was je van plan de doorvoer van kabels te doen? Kun je die niet in je frame verwerken van het doek dat er aan de achterkant opkomt?
Goed dat de KT88 weer werkt!
Hoe was je van plan de doorvoer van kabels te doen? Kun je die niet in je frame verwerken van het doek dat er aan de achterkant opkomt?
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Ik zou hem gewoon vastzetten aan de laagkast als jij dat makkelijker vindt..
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
wortelpopulieren?Paul groot schreef:??Ik ben alleen de naam vergeten, ik geloof -Mapa Maser-.??
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Ik denk dat dat een mooie optie is,,,,Interficior schreef:Hoe was je van plan de doorvoer van kabels te doen? Kun je die niet in je frame verwerken van het doek dat er aan de achterkant opkomt?
Maakt het een stuk gemakkelijker als het de klank maar niet negatief beinvloed.........Montana schreef:Ik zou hem gewoon vastzetten aan de laagkast als jij dat makkelijker vindt..
Zou kunnen.....richard schreef:wortelpopulieren?
Verstand van fineer?.....Ik moet kontaktlijm gebruiken......weet jij welke ? Bison of ander spul?
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Contactlijm is bizonkit, maar ik weet niet of dat verstandig is, vast is vast, scheef is scheef. Beter is witte houtlijm (droog of nat) of beenderlijm, misschien heb je wat aan fineerles.
- Paul groot
- In memoriam †
- Berichten: 293
- Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 12:00
- Locatie: rijswijk
Re: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
okee thanks,
Ik kijk met een proefje wat mij dan het best bevalt...........
Ik kijk met een proefje wat mij dan het best bevalt...........

