Daarna de speakers inbouwen, alle kabels aansluiten, DCX goed regelen en..........:
LUISTEREN!
Wat ik nu als enige ingesteld heb is een L-R 24dB filter op 280Hz, verder nog niets en dat klinkt al meteen lekker. Wellicht dat ik de Jordan's nog 1-2dB moet dempen, maar voor wat betreft verdere filtering is er op het eerste gehoor niet veel aan de hand!
Zelfs het laag, waar ik over in zat, is voldoende aanwezig. Helemaal als je ziet dat de speakers vrij in de kamer staan (zoals op de foto). Ik verwacht dan ook dat zodra ze beneden staan, het laag misschien wel wat te veel van het goede zal zijn. Nu klinkt het lekker uitgewogen. Ik heb vandaag nog niets gemeten en ben eigenlijk alleen aan het luisteren geweest.
Zou het dan echt zo simpel zijn?
Niet getreurd, het epistel is nog ten einde, want nu ga ik beginnen met het versterker/filter gedeelte.
Ik heb wel weer een nieuwe langdurige opdracht, dus dat worden sporadische avond uurtjes en vrije weekenden.
Wat ik nu wel al hoor, is dat dit potentiële kandidaten zijn om de Eve II's van hun troon te stoten