Dat heb ik ook een keer gelezen ergens in een oude elektronica boek die ik hier heb.Pjotr schreef:en smeren met spiritus:
Low Budget Klasse A JLH power amp.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ik heb een figuurzaagbeugel, en een Proxxon decoupeer (blaadjes zijn op, vergeet steeds te kopen..) ben geen liefhebber van een figuurzaag.pcdegoede schreef:Jongens koop toch gewoon een ouderwetse figuurzaagbeugel en wat zaagblaadjes voor metaal. Dat kost bij elkaar vijf euro en je zaagt elke diameter cirkel, vierkant, trapezium of wat dan ook met gemak uit. Met een beetje oefening baar je grote kunst!ray5150 schreef:die is 16 mm en ik kan maximaal 12 boren, vervolgens nog 4 mm uitvijlen tot het randje en de schakelaar past perfekt.![]()
![]()
Paul
Vind het een hoop gedoe, blaadjes breken vaak, gedoe om zaagblad in een afgesloten gat in te spannen.
Nee, hoor gewoon een paar gaten boren en een vijl eroverheen, ben ik in 5 minuten klaar. Zoals Peter ook al aangaf..
Nieuwe boren heb ik inderdaad aangeschaft, gewoon standaard HSS spul van de ijzerhandel.Pjotr schreef:Als je alu boort dan een scherpe (nieuwe) boor gebruiken en smeren met spiritus: Dan krijg je geen bramen. Boren die je al eens voor staal gebruikt hebt zijn eigenlijk waardeloos voor alu geworden. Er zijn speciale aluminium boren maar die zijn lastig te krijgen: Alleen bij een goede gereedsschapsgroothandel.
Lange rechte stukken zagen gaat prima op een normale circelzaagmaichine met een niet al te grof Widia zaagblad als je dat langzaam en voorzichtig doet. Eventueel smeren dan met kaarsvet.
Als ik dik alu (grote koelblokken) of staal boor gebruik ik een flesje motorolie, gaat perfekt.
1 en 2 mm alu snij ik op maat met een Stanley mes en een lineaal, dikkere stukken laat ik gelijk op maat knippen bij de metaalgroothandel.
Ontbramen doe ik met een 10 mm boor of een souverein.
Patser !!SSassen schreef:Ach, ik gebruik gewoon zo'n apparaat, dan is willekeurig welk gat, sleuf of uitsparing een koud kunstje
Ben je de titel van het topic vergeten?
Zeg dat wel, vriend..SSassen schreef:Dat was een beetje buiten budget voor hobbydoeleinden![]()
Wat maak jij nou zo met zo'n apperaat?
Effe de mijne showen:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Toch maar eens spiritus proberen, ook voor kleine gaatjes. Het gaat dan niet "vreten" en aan de boor klevenray5150 schreef:Nieuwe boren heb ik inderdaad aangeschaft, gewoon standaard HSS spul van de ijzerhandel.
Als ik dik alu (grote koelblokken) of staal boor gebruik ik een flesje motorolie, gaat perfekt.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Meestal modelbouw onderdelen en dan krijg je na uren noeste arbeid zulk soort plaatjes:Wat maak jij nou zo met zo'n apperaat?

Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ik denk dat ik niet de enige ben die je nieuwsgierig hebt gemaaktSSassen schreef:Meestal modelbouw onderdelen en dan krijg je na uren noeste arbeid zulk soort plaatjes:Wat maak jij nou zo met zo'n apperaat?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
You're bloody well right.....mischa72 schreef:Ik denk dat ik niet de enige ben die je nieuwsgierig hebt gemaakt.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ik ga d'r verders niks over zeggen, elders kreeg ik al een karrevracht moraalridders over me heen, daar pas ik voor. Tip van de sluier is een flinke heliumballon, een modelvliegtuig <500gram van polypropyleenschuim en carbon, een autorelease op een vooraf in te stellen hoogte, een autopiloot met IMU met 'return home' feature, live video verbinding met de grond, een HD camera aan boord, en de mogelijkheid tot besturing vanaf de grond, uiteraard alles zelf ontwikkeld en gebouwd.Ik denk dat ik niet de enige ben die je nieuwsgierig hebt gemaakt
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ik dacht dat je een sateliet in elkaar had gesleuteld, blijk ik er toch niet zover naast te zitten.... 
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Heb jij geen baas, dat jij zoveel tijd hebt om te hobbyen?SSassen schreef:uiteraard alles zelf ontwikkeld en gebouwd.
Ik begrijp alleen niet zo goed wat de relatie is tussen een modelvliegtuigje dat de stratosfeer haalt en en een stel moraalridders?
Millieuvervuiling of zo?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Men vindt altijd wel wat om over te zeuren, in 't kader van '1) als hij neerstort dan is er schade/letsel', of '2) straks bots je met een full scale lijntoestel' en 't altijd populaire '3) je hebt geen vergunning hiervoor dus is 't illegaal''.Ik begrijp alleen niet zo goed wat de relatie is tussen een modelvliegtuigje dat de stratosfeer haalt en en een stel moraalridders?
Met 1) kan ik kort zijn, de kinetische energie van het model (gemaakt van polypropyleen schuim en carbon) is lager dan dat van een tennisbal of een voetbal die met enige snelheid tegen je aankomt, daarmee is dat punt gelijk al van tafel. Over 2) kan ik heel lang discussiëren, maar er worden in Nederland dagelijks tientallen weerballonnen opgelaten, ook met een meetpakket eronder, deze zijn van vergelijkbaar of groter formaat/gewicht dan die van mij (de ballonnen komen van dezelfde leverancier), ik doe dit een paar keer per jaar, dus de gevaarzetting is statistisch gezien verwaarloosbaar. Daarnaast heeft een meeuw of gans meer massa en zijn taaier dan een piepschuim model, en ieder lijntoestel is ontworpen met birdstrikes in 't achterhoofd. En 3) tsja, iets met gezond verstand en goed afschatten van risico's.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Jawel, ik ben eigen baas, en dit is niet alleen voor de hobby hoor, dit is gedeeltelijk voor een klant.Heb jij geen baas, dat jij zoveel tijd hebt om te hobbyen?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
SSassen schreef:Jawel, ik ben eigen baas, en dit is niet alleen voor de hobby hoor, dit is gedeeltelijk voor een klant.Heb jij geen baas, dat jij zoveel tijd hebt om te hobbyen?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mooi.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ik zoek nog een snelle reclamejongen om al dat moois eens aan de man te brengen
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ik heb zo wel mijn contacten...SSassen schreef:Ik zoek nog een snelle reclamejongen om al dat moois eens aan de man te brengen![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mail het budget maar even
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Nee, lichtgevende glazen buisjes op een metalen plaat vastknopen, da's lekker voor de hand liggend....TubeHead schreef:Heeeele merkwaardige hobby SSassen !
Dan ben je helemaal de man op de voetbalkantine of in de kroeg....
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 03 dec 2009, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Wacht even, je maakt iets voor een klant (die je al hebt) en dan zoek je een handige jongen om het aan de man te brengen?SSassen schreef:Ik zoek nog een snelle reclamejongen om al dat moois eens aan de man te brengen![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat heb je alleen nodig met ontevreden klanten
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
SSassen schreef:Ik zoek nog een snelle reclamejongen om al dat moois eens aan de man te brengen![]()
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
U riep?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Is deze smily juist gebruikt? Dat is Pinokkio wiens neus langer wordt als ie ....Leeuwarden schreef:![]()
Maar we gaan nu al een pagina zwaar off topic en verstoren Ray zijn romannetje een beetje
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Je bedoelt als Roodkapje erop zit?Pjotr schreef:Is deze smily juist gebruikt? Dat is Pinokkio wiens neus langer wordt als ie ....Leeuwarden schreef:![]()
Oke Ray, waar blijven nieuwe foto´s? We dwalen af......
Groeten,
Mischa
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Asjemenou?Pjotr schreef:Einde Loeki...?
Ok, coming up!mischa72 schreef:Oke Ray, waar blijven nieuwe foto´s? We dwalen af......
Vierkant gaatje uitvijlen:
Past precies....
Dan is het eindelijk tijd voor wat elektronica. als eerste het schema van de voeding:
En de bijbehorende PCB layout:
De printjes zijn binnen! nog helemaal ruw en ongeboord, de fotolaag zit er ook nog op:
Dus weer lekker boren met de Proxxon:
Geboord, zijkanten glad geschuurd en koperlaag gepolijst:
En de koperlaag vertind:
(effe rekenen, tis nu de derde... gaat hard, nog 22 dagen te gaan...)
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Ha, er komt weer tempo in de roman. Ik was bijna in slaap gesukkeld. Mooi werk
Gaat je vast wel lukken.
Co
Gaat je vast wel lukken.
Co
Re: Low Budget Klasse A JLH power amp.
Tempo? hallo zeg, ik ben al een maand bijna iedere avond minstens een uur aan het werk......cve schreef:Ha, er komt weer tempo in de roman.
