Hele rare coax!
Moderator: Beheerdersteam
Hele rare coax!
Rare coax reckhorn driver!! Weinig info over te vinden! Maar het ziet er heel funky uit!
*Nu: Inclusief pair-matched vergiet*
http://www.reckhorn.com/index.php?ln=en&prod=coax
*Nu: Inclusief pair-matched vergiet*
http://www.reckhorn.com/index.php?ln=en&prod=coax
Re: Hele rare coax!
Zo hee!
Dat is een mooie driver!
Hoe moet dat ding in de kast gemonteerd worden? Achterstevoren lijkt het wel.
Dat is een mooie driver!
Hoe moet dat ding in de kast gemonteerd worden? Achterstevoren lijkt het wel.
Wat een maf ding
Het tweetertje is helemaal geen hoorn maar gewoon een dome dingetje.
Het is een eeeehhhmmm ...... apart ontwerp (vinnut niet mooi maar het ziet wel interessant uit)
Wat ik wel vreemd vind is dat de 'mooi' afgewerkte kant van de woofer aan de verkeerde kant zit, ik begrijp dat je alles verstopt achter het anabolen-theezeefje maar toch (en dat gekke opstaande randje?)
Wat ik wel vreemd vind is dat de 'mooi' afgewerkte kant van de woofer aan de verkeerde kant zit, ik begrijp dat je alles verstopt achter het anabolen-theezeefje maar toch (en dat gekke opstaande randje?)
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Daar druk je toch dat anabolen-zeeteefje in vast?SARK schreef:...verstopt achter het anabolen-theezeefje maar toch (en dat gekke opstaande randje?)
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Contacteer:
Als je dit ziet, had het al eerder gezien, ga je twijfelen over de firma.....
Er is zelfs een patent voor
Er is zelfs een patent voor
Check (iets met 'neus', 'lang' en 'kijken')Marp schreef:Daar druk je toch dat anabolen-zeeteefje in vast?SARK schreef:...verstopt achter het anabolen-theezeefje maar toch (en dat gekke opstaande randje?)
Ja, en toch! Ik vind het een prima ontwerp, tot het tegendeel bewezen is...
Opzich vind ik het wel een aardig idee! Ik zie het als surround-set wel aardig tot zijn recht komen, iig qua uiterlijk. Zo'n zwarte-paaseieren-mand kan je best leuk ergens tegen de muur schroeven. Heb je alleen 5 van die bollen in je kamer hangen en je hebt surround..
Opzich vind ik het wel een aardig idee! Ik zie het als surround-set wel aardig tot zijn recht komen, iig qua uiterlijk. Zo'n zwarte-paaseieren-mand kan je best leuk ergens tegen de muur schroeven. Heb je alleen 5 van die bollen in je kamer hangen en je hebt surround..
- bartsegers
waarom zouden ze dat gedaan hebben? Om de tweeter geen reflecties te laten ondervinden van een bij een normale coax voorgezette conus?
Dan hadden ze de tweeter toch op normale coax manier kunnen monteren, alleen dan op een extra lange faseplug oid.?
Vaag
Dan hadden ze de tweeter toch op normale coax manier kunnen monteren, alleen dan op een extra lange faseplug oid.?
Vaag
- SSassen
- Contacteer:
Da's toch een bonte verzameling 'bad-design-choices' 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
je moet eens surfen naar "bloomline acoustics"
daar is ene leo al enkele jaren aan de weg aan het timmeren met een omgekeerde conus met tweeter op de top
heb deze dingen al een paar maal kunnen beluisteren en het klink zeker niet onaardig
mvg
audioot
daar is ene leo al enkele jaren aan de weg aan het timmeren met een omgekeerde conus met tweeter op de top
heb deze dingen al een paar maal kunnen beluisteren en het klink zeker niet onaardig
mvg
audioot
Met een beetje moeite klinkt het al snel "niet onaardig", maar om daar nou zo ingewikkeld voor te gaan doen
Heeft toch wel een hoog "Kijk mij nou" gehalte.
Dat ding stond al eens in de hobbyhifi.
Zo'n ideetje had ik ook een keer (10 jaar geleden
)
Zo'n ideetje had ik ook een keer (10 jaar geleden
Goed dat het bij een idee is gebleven dan!arjank schreef:Dat ding stond al eens in de hobbyhifi.
Zo'n ideetje had ik ook een keer (10 jaar geleden)
Ongeacht of het werkt, het ziet er niet uit en het oog wil ook wat.
Doet me overigens wel denken aan de plasma tweeters:
-
wouter
- Ook commercieel actief
O...zo'n tweeter
Gehoord en bijzonder bevonden - systeem was alleen niet neutraal genoeg om te weten of het concept echt zo goed was, wel heel aantrekkelijk, zo'n bolletje met een vlammetje geluid erin.
je kunt er mee wegkomen blijkbaar:
Gehoord en bijzonder bevonden - systeem was alleen niet neutraal genoeg om te weten of het concept echt zo goed was, wel heel aantrekkelijk, zo'n bolletje met een vlammetje geluid erin.
Het lijkt me ook heel lastig om het looptijdveschil tussen tweeter en woofer een beetje bij elkaar te trekken.SSassen schreef:Da's toch een bonte verzameling 'bad-design-choices'
-
wouter
- Ook commercieel actief
Volgens mij is dat vanaf een 2e orde filter sowieso met een paar cm offset niet meer recht te trekken... Dus dat maakt denk ik niet zo veel meer uit.
Ik verwacht dat hier de afstraling van de tweeter voorrang gekregen heeft binnen de gemaakte keuzes. hoe het uitpakt, geen idee.
Ik verwacht dat hier de afstraling van de tweeter voorrang gekregen heeft binnen de gemaakte keuzes. hoe het uitpakt, geen idee.
Probleem met de plasma tweeter was ook nog dat er hoge concentraties ozon vrijkwamen die niet echt gezond zijn.wouter schreef:O...zo'n tweeter![]()
In dat licht bezien is deze speaker wel weer beter
En zou je het met een echt delay doen dan gaat dat alleen goed op de as. Of axis gaat dat gewoon een ratjetoe lijken wat meet weg gaat krijgen van een Margrietje.wouter schreef:Volgens mij is dat vanaf een 2e orde filter sowieso met een paar cm offset niet meer recht te trekken... Dus dat maakt denk ik niet zo veel meer uit.
-
wouter
- Ook commercieel actief
wouter schreef:Probleem met de plasma tweeter was ook nog dat er hoge concentraties ozon vrijkwamen die niet echt gezond zijn.
hebbie'm?O...zo'n tweeter![]()