Wat heb je betaald aan verzendkosten voor de terugweg? Ik zag bij het bestellen dat ze iets van 30 euro rekenen, dat vind ik dan wat te gortig worden...Henkjan schreef:mic is gecalibreerd
Meetmic laten calibreren
Moderator: Beheerdersteam
-
marc.heijligers
- Berichten: 342
- Lid geworden op: vr 16 sep 2005, 13:54
Re: Meetmic laten calibreren
Nou, de mijne is ook gecalibreerd. Ik heb er denk ik eentje met een niet-standaard afwijking, vandaar dat ik zoveel problemen had om het hoog goed te krijgen...
Re: Meetmic laten calibreren
Opzich valt de afwijking best wel mee met +2.5dB max. Helemaal niet verkeerd voor een budget mic!
Maar dat de fase zo kon afwijken heb ik niet geweten.
Tijd om mijn ECM8000 ook maar een te laten calibreren.
Ik heb alleen een kleine vraag, heeft er iemand ook het probleem dat het kapseltje er los in lijkt te liggen? Als ik de mic heen en weer schud kan je het duidelijk horen ratelen.
Open maken is mij tot nu toe nog niet gelukt en mocht het niet normaal zijn dan koop ik liever een nieuwe (al gecalibreerde mic) dan deze op te laten sturen
.
Maar dat de fase zo kon afwijken heb ik niet geweten.
Tijd om mijn ECM8000 ook maar een te laten calibreren.
Ik heb alleen een kleine vraag, heeft er iemand ook het probleem dat het kapseltje er los in lijkt te liggen? Als ik de mic heen en weer schud kan je het duidelijk horen ratelen.
Open maken is mij tot nu toe nog niet gelukt en mocht het niet normaal zijn dan koop ik liever een nieuwe (al gecalibreerde mic) dan deze op te laten sturen
Re: Meetmic laten calibreren
Bij de Behringer zit het electret kapseltje gelijmd in het eind kapje. Dat eindkapje zit dan weer met epoxy gelijmd op het buisje van de mic.
Je kan dat op de volgende manier los halen: Kapje in de bankschroef en met wat kracht draaien aan het huis. Op een gegeven moment springt het los. Je zit dan wel met een zwaar gekrast kapje. Beter is om een malletje te maken. Boor een gat met de diameter van het kapje in een stuk hard hout (beuken of zo) of beter een blokje alu. Maak een zaagsnede naar het gat zodat het kan klemmen en klem het kapje daarmee in de bankschroef, eventueel met een stukje beschermend papier er omheen. Het kapje is van messing en metallic grijs gespoten.
Het is wel oppassen, de draadjes aan het kapseltje zijn kort. Heel voorzichtig doen anders trek je de draadje los van de print verderop of het kapseltje en kun je de hele mic uit elkaar gaan halen. Het kapseltje zelf ook voorzichtig behandelen. Het alu huisje is erg dun en je hebt er zo een deuk in en dan is het waardeloos.
Je kan dat op de volgende manier los halen: Kapje in de bankschroef en met wat kracht draaien aan het huis. Op een gegeven moment springt het los. Je zit dan wel met een zwaar gekrast kapje. Beter is om een malletje te maken. Boor een gat met de diameter van het kapje in een stuk hard hout (beuken of zo) of beter een blokje alu. Maak een zaagsnede naar het gat zodat het kan klemmen en klem het kapje daarmee in de bankschroef, eventueel met een stukje beschermend papier er omheen. Het kapje is van messing en metallic grijs gespoten.
Het is wel oppassen, de draadjes aan het kapseltje zijn kort. Heel voorzichtig doen anders trek je de draadje los van de print verderop of het kapseltje en kun je de hele mic uit elkaar gaan halen. Het kapseltje zelf ook voorzichtig behandelen. Het alu huisje is erg dun en je hebt er zo een deuk in en dan is het waardeloos.
Re: Meetmic laten calibreren
Ah hartstikke bedankt voor de tip, ik heb even snel een malletje van vurenhout gemaakt (had nog een paar restblokjes liggen) en het kapje is er nu eindelijk af
.
Gelukkig bleek het vals alarm te zijn, het was het printplaatje in de buis dat zo ratelde.
Gelukkig bleek het vals alarm te zijn, het was het printplaatje in de buis dat zo ratelde.
Re: Meetmic laten calibreren
Hoi Bertor,bertor schreef:Nou, de mijne is ook gecalibreerd. Ik heb er denk ik eentje met een niet-standaard afwijking, vandaar dat ik zoveel problemen had om het hoog goed te krijgen...
ik zie dat jij je microfoon ook bij IBF hebt laten kalibreren (ik wil die van mij ook laten kalibreren).
Hoe gaat dat in z'n werk? Ik zie op de site alleen een bestel mogelijkheid voor de kalibratie, maar hoe stuur je dan je microfoon op (ik bedoel, krijg je dan tijdens de bestelling een referentienummer o.i.d.?).
Op de site kan ik geen verdere informatie vinden, dan wat de kalibratie inhoud.
Groet,
Michael
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Meetmic laten calibreren
heb ik ook daar laten doen. stuur de beste man een mail (duits of engels) voor t totaal bedrag, betaal per bank*) of paypal, stuur de mic naar 'm op, en je hebt 'm vrij vlot weer terug. calibratiebestand krijg je gewoon per mail, en op papier bij je mic.MichaelB schreef:ik zie dat jij je microfoon ook bij IBF hebt laten kalibreren (ik wil die van mij ook laten kalibreren).
Hoe gaat dat in z'n werk? .....
*) : let op dat je bij de overschrijving shared aangeeft bij kosten, dan is t voor allebei gratis, kies je een van de andere opties dan zit een van de partijen aan belachelijke kosten
Re: Meetmic laten calibreren
Zo, dat verklaard de scherpe dip na de 10Khz... 
De calibratie van mijn mic.
De calibratie van mijn mic.
