Het antwoord geven op je eigen vragen, tja.
Maar goed gisteren installatiedraad gesoldeerd aan twee pluggen en deze gemonteerd in de plaats van een Audioquest VDM-X coax kabel. De audioquest kabel gebruik ik reeds een aantal jaren.
De DIY kabel heeft geen mantel. Beide kabels zijn circa 1 m lang.
E.e.a. uitgebreid getest tijdens het kijken en luisteren naar Transsiberian.
En wat levert het op? Eigenlijk best wel wat.
DIY kabel:
De filmmuziek is helder, geen wollige woordenbrij maar duidelijk verstaanbare acteurs. De bass is voelbaar aanwezig, mooi los in de ruimte.
Op 3/4 van de film botsen er twee treinen tegen elkaar. De trein schoof bijna letterlijk over mij heen.
Audioquest VDM-X:
De filmmuziek is helder, geen wollige woordenbrij maar duidelijk verstaanbare acteurs. De bass is voelbaar aanwezig, mooi los in de ruimte.
Op 3/4 van de film botsen er twee treinen tegen elkaar. De trein schoof bijna letterlijk over mij heen.
Conclusie:
In eerste instantie meende ik verschil te horen. De stemmen waren duidelijker te verstaan, de bass krachtiger. Na een aantal keren de kabels verwisseld te hebben hoorde ik toch echt geen verschil.
Met de apparatuur die ik dus nu gebruik voegt een kabel van 50 euro niks toe. Een nog duurdere kabel ter vergelijk ga ik niet proberen.
Voor mij staat in mijn huidige situatie vast, een andere kabel geeft geen hoorbaar ander geluid.
De plus die over blijft voor de Audioquest kabel is zijn uiterlijk. Dus voor de DIY kabel ga ik opzoek naar een mooie mantel. Bijvooerkeur ook een gevlochten.
Audioquest VDM-X
