Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

de Block ziet hier ook in Rijswijk.
Ik vind het een k*t tent. :roll:

Maar er zitten er sowieso meer hier, dus we zien wel 8)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Marp »

b_force schreef:
Wij vonden het nogal hinderlijk dat die Panasonic scherm flikkerden. Ik weet niet of dat dit een of andere optie is (heb er weleens iets over gelezen dat snellere beelden dan wat beter zouden zijn) maar ik kan er niet lang naar kijken. Klopt dat en hebben andere mensen daar geen last van?
Dit kan ik niet onderstrepen, terwijl ik tot het deel van de bevolking hoor dat gevoelig is voor flikkering en trilling in lichtbronnen (een TL-buis bijv. is voor mij nooit een constante lichtbron).

Een vriendin is hier ook vrij gevoelig voor, en kreeg sinds haar chemo zelfs hoofdpijn van kijken naar hun 50 Hz beeldbuis. Ondanks dat haar man het enigzins onzin vond (hij begreep er niets van, want hij merkte niets), kochten ze op mijn advies dezelfde Panasonic als Ray kocht. Deze geeft absoluut een rustig beeld, en dat gold eveneens voor diverse Panasonics die we in winkels onder interfererend TL-licht bekeken.

Net als Forza lijkt me dat er in de winkel iets mis is als Panasonic plasma's een flikkerend beeld laten zien. Let er nog maar eens goed op, in de winkels die je nog gaat bezoeken.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

Ok, dat is dan heel typisch :roll:
Nu ben ik inderdaad benieuwd naar andere exemplaren, want het was echt overduidelijk te zien namelijk.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Wowly »

ook hier, zeer gevoelig voor flikkeren van beeldschermen. pana =- 0 probs
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door JvS »

Ook hier gevoelig voor flikkeren en ik moet erkennen dat een panasonic plasma (ik heb de G10 variant) meer flikkert dan een LCD. Maar het heeft niets te maken met wat je op een 50Hz scherm ziet en ik zie het alleen bij computergebruik (grote witte vlakken enzo).

Ondanks het 'flikkeren' (wat IMO wel erg meevalt), raad ik de pana nog steeds van harte aan.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb ook een PanaPlasma. Maar dat van flikkeren herken ik niet zo...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Marp »

JvS schreef:
Ook hier gevoelig voor flikkeren en ik moet erkennen dat een panasonic plasma (ik heb de G10 variant) meer flikkert dan een LCD. Maar het heeft niets te maken met wat je op een 50Hz scherm ziet en ik zie het alleen bij computergebruik (grote witte vlakken enzo).
Kan dat niet het gevolg zijn van een ietwat ongelukkige optelling van twee verschillende frequenties? Dus dat je bijv. de verschilfrequentie ziet tussen de frequentie van het beeldscherm en die van het aangevoerde signaal, welke in de computer misschien ook nog eens werd geconverteerd? (aangepassing framerate, aantal beeldlijnen, enz.)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door SSassen »

#$%$@%^$*%%$$ ... UPC HD MediaBox werkt weer niet. Apparaat gereset, firmware ge-update, signaalkwaliteit is 85%, alles werkt prima, behalve de on-demand service. Om moedeloos van te worden, daar zit je dan met je UPC HD 'het allerbeste' abonnement. Denk toch dat ik naar de videotheek moet nu.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Leeuwarden »

UPC sucks big time...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Wowly »

Die thomson box is supergevoelig voor de aansluitingen. Als ik een splitter ervoor zet dan doet ie het soms wel soms niet. Als er geen splitter voorzit en hij doet het (zelden!) niet dan toets ik een andere code in voor de regio (bv code voor helmond ipv cranendonck waar ik woon) en dan doet alles het weer. Was eens een tip van de upc-medewerker voor mij. Toen ik het de andere medewerkers vertelde bij een van mij telefoontjes werden ze daar erg boos over dat ie dat had verteld. Dus...doe er je voordeel mee.

verder erg tevree met upcee

jan
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door SSassen »

Ik had een Thomson, maar die was niet HD, heb nu een Cisco HD Mediabox. Overigens nooit geen enkel probleem gehad met de Thomson, maar deze nieuwe Cisco HD Mediabox, wat een drama :(

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Wowly »

Ik had specifiek gekozen voor het abbo met de thompson box, omdat deze idd veel minder problemen zou hebben..... Zou het niet handig zijn om een eigen decoder te kopen en daar de smartcard in te doen?

Jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

Goed, de Panasonic ook bekeken bij Block.
De duurdere versie (de V10) flikkerde ook daar heel erg duidelijk, de G10 flikkerde niet.
Voordeel bij Block was dat ze overal wel precies hetzelfde aan het uitzenden waren op de TV's.
Wij vielen eigenlijk veel meer voor de Samsung.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Leeuwarden »

Je bedoeld alle tv's op een rij en dan allemaal met hetzelfde beeld?
:mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

Leeuwarden schreef:
Je bedoelt alle tv's op een rij en dan allemaal met hetzelfde beeld?
:mrgreen:
Ehm jah?
Dat staat er toch? :roll:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Leeuwarden »

Nou dat is dan een prima manier om verschillende TV's met elkaar te vergelijken.
(gaarne zelf even een smiley uitzoeken waarvan jij denkt dat ie erbij past...)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Wowly »

Ze hebben bij panasonic zelfs een instelling voor de winkel gemaakt in het menu. Contrast etc etc lekker hoog, flink rood ga zo maar door. Hoezo goed vergelijken in de winkel??????

Ik ben destijds bij de mm geweest, heb van mijn kandidaten alles op neutraal laten zetten....drie keer raden welke mijn voorkeur heeft. Maar volgens mij heeft bart zijn keuze al lang gemaakt. Gewoon kopen die samsung bart!

jan
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door JvS »

Ik sluit me bij wowly aan. Je moet niet eeuwen gaan twijfelen en dubben. Die samsung vind je er goed uitzien en is volgens mij ook een prima TV.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

Wowly schreef:
Ze hebben bij panasonic zelfs een instelling voor de winkel gemaakt in het menu. Contrast etc etc lekker hoog, flink rood ga zo maar door. Hoezo goed vergelijken in de winkel??????

Ik ben destijds bij de mm geweest, heb van mijn kandidaten alles op neutraal laten zetten....drie keer raden welke mijn voorkeur heeft. Maar volgens mij heeft bart zijn keuze al lang gemaakt. Gewoon kopen die samsung bart!

jan
Kirsten heeft eigenlijk der keuze al gemaakt :lol: :lol:
Liefst kijk ik nog even verder, ik wil gewoon graag weten wat die anderen nu echt kunnen namelijk.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door SSassen »

M'n schoonouders hebben een Samsung plasma, ik vind dat echt van die cartoon kleuren, veels te fel en onnatuurlijk. Helaas is d'r zelfs na wat spelen met de kleurbalans, contrast en helderheid niet iets natuurlijks van te maken, e.e.a. blijft erg oververzadigd en onnatuurlijk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Henkjan »

tja, de jacht is mooier dan de vangst... maar als de chef al een besluit genomen heeft, dan zou ik vooral niet verder kijken wat je allemaal gaat missen :lol:
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

Bart, ik kan je garanderen dat je met beide geen slechte keus maakt. Toch blijft de Panasonic de fijnere tv met het meest natuurlijke kleurpallet, ook is de 600Hz vele malen beter dan de 100Hz (en 200Hz) van de Samsung. De meeste demo's laten de nadelen van de 100Hz tv's niet zien, wanneer je een keer in Helmond zou komen kijken heb ik jou, en je vriendin :wink:, binnen 5 min de keus een heel stuk makkelijker gemaakt :twisted: .

We hebben al een hele tijd de Earth Blu-ray opstaan als demo en hiermee kan je alle aspecten van de tv's beoordelen; contrast, helderheid, 'motion resolution' (100Hz e.d.).
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

@ Sander
Ehm dat is wel een totaaaaal andere tv? :-s

@ Forza
Mjha ik zou serieus best langs willen, waren het niet dat Helmond 1:49 uur reizen is vanaf hier met OV :roll:
Ik ga van de week eens de mensen hier bij de winkels (Block, MM, prijstopper, IT's etc) eens flink wat vragen stellen of ze het eea "normaal" kunnen zetten met een goede demo.

Wat zijn echt de grote merkbare verschillen tussen de 600Hz en de 100Hz van de Samsung?
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

Technisch: de Panasonic maakt zelf 12 beelden tussen de twee beelden die hij binnen krijgt van de normale 50Hz. Van die 12 beelden kiest hij de beste/scherpste en laat die zien.

De 100Hz van Samsung extrapoleert tussen 2 beelden een extra beeldje.

De zichtbare verschillen: de Panasonic heeft geen artifacts rondom een object dat over een achtergrond beweegt. Terwijl de Samsung daar enorm veel last van heeft (net als Philips :-# ). Dat is bij de Demo's niet merkbaar, maar zodra je een voetbal wedstrijd opzet zullen de reclame borden rondom een speler niet meer leesbaar zijn bij de Samsung.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

Wij kijken sowieso nooooooit voetbal, dus dat probleem hebben we niet :lol: :lol:
Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken of ik van de week bij de eerder genoemde zaken nog wat dingen kan zien.
Plaats reactie