Mocht het de softstart zijn, kan je die ook vervangen door een weerstand van 47ohm/50W die je in serie zet met de primaire van de zware transfo.SSassen schreef:Kan ik de soldeerbout alvast gaan opwarmen? Het lijkt erop dat we nu echt een andere voeding moeten gaan proberen. Ik zou ook nog even de TR400 trafo aansluiten *zonder* de softstart en kijken of dat enig effect geeft. De softstart is triac geschakeld en als die staat te klapperen dan zie je dat uiteraard terug als ruis/rommel op je secundaire spanningen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Parallel over de weerstand zet je dan een tijdrelais, dat na 1 sec na het inschakelen de weerstand overbrugt
Werkt prima.., maar eerst afwachten of het daaraan wel ligt ...
