UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door BertDB »

SSassen schreef:
Kan ik de soldeerbout alvast gaan opwarmen? Het lijkt erop dat we nu echt een andere voeding moeten gaan proberen. Ik zou ook nog even de TR400 trafo aansluiten *zonder* de softstart en kijken of dat enig effect geeft. De softstart is triac geschakeld en als die staat te klapperen dan zie je dat uiteraard terug als ruis/rommel op je secundaire spanningen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mocht het de softstart zijn, kan je die ook vervangen door een weerstand van 47ohm/50W die je in serie zet met de primaire van de zware transfo.
Parallel over de weerstand zet je dan een tijdrelais, dat na 1 sec na het inschakelen de weerstand overbrugt :wink:

Werkt prima.., maar eerst afwachten of het daaraan wel ligt ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Mocht het de softstart zijn, kan je die ook vervangen door een weerstand van 47ohm/50W die je in serie zet met de primaire van de zware transfo.
Parallel over de weerstand zet je dan een tijdrelais, dat na 1 sec na het inschakelen de weerstand overbrugt

Werkt prima.., maar eerst afwachten of het daaraan wel ligt ...
Nah, gewoon de netspanning zonder zekering koud erop, krijgen die gelijkrichtdiodes wel even een piekstroom voor hun kiezen als de elco's opladen, maar Co heeft daar 0.1R weerstanden zitten, dus dat loopt wel los. En ja, dat mag alleen om te testen, normaliter *moet* er een zekering tussen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

De softstart en de Hypex trafo zijn het ook niet. Ik heb nu zelfs een ordinaire brom. Dat terwijl er verder niets verandert is wat aansluitingen betreft. Die trafo's van Canterbury Winding zijn echt muisstil want als ik alles op gelijke wijze terug aansluit als bij de Hypex trafo dan is het verschil reusachtig.
Blijft nu alleen nog over de voeding en dan met name de HFA's. Ik ben benieuwd naar Sander zijn mening hierover. Waarschijnlijk staat zijn soldeerpook al te gloeien. :lol:

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

M'n 3300-ste bericht, dus laat ik deze memorabel maken. Ik heb alvast twee voedingen opgebouwd met normale elco's een normale gelijkrichtbrug en meer van zuks. Van de week maar weer even bij Co buurten om te kijken of dat dan eindelijk de doorslag gaat geven wat het verhelpen van het ruisprobleem betreft. Ik had alleen maar 18.000uF condensatoren liggen, dus de voeding heeft totaal 72.000uF aan buffering, daarmee hebben we wel de softstart nodig :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Leeuwarden »

Voetbal is afgelast dus Co is vanmiddag ook wel thuis....

" Jan is een beetje nieuwsgierig of dit daadwerkelijk de oplossing zou zijn..." O:)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Voetbal is afgelast dus Co is vanmiddag ook wel thuis....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja, maar kreeg net wel te horen of ik nog iets anders ga doen vandaag dan op zolder te solderen. Eerlijk gezegd niet want ik was juist van plan om de HFA's te gaan vervangen door de MBR1100. :lol: :lol: :lol:

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

ik was juist van plan om de HFA's te gaan vervangen door de MBR1100
Geen goed plan, da's een 1A/100V Schottky, ik denk dat je dan na één keer de boel aanzetten de diodes om zeep helpt met de inrush current van de 40.000uF aan buffering, als je pech hebt staat er AC op je T-net's en die 600VA ringkern duwt wel door en dan moet je echt helemaal opnieuw beginnen :shock:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door mischa72 »

SSassen schreef:
dus de voeding heeft totaal 72.000uF aan buffering,
En je kon het zeker niet over je hart krijgen om slechts 3 elco´s per rail in te zetten? :lol: :lol:

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Geen goed plan, da's een 1A/100V Schottky, ik denk dat je dan na één keer de boel aanzetten de diodes om zeep helpt met de inrush current van de 40.000uF aan buffering, als je pech hebt staat er AC op je T-net's en die 600VA ringkern duwt wel door en dan moet je echt helemaal opnieuw beginnen
Ik las het al in de specsheet :oops: Ik wilde net laten weten dat toch maar niet te gaan doen toen ik je post las. En mens verzint soms de gekste (lees stomste) dingen om een probleem uit de wereld te helpen. :-&

Wel dan ben ik nu even uit geknutseld. Wat zal ik nu eens gaan doen?

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door ray5150 »

cve schreef:
Wat zal ik nu eens gaan doen?
Je postzegels op orde gaan brengen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Wat zal ik nu eens gaan doen?
Gras maaien? :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Tommy »

cve schreef:
Wat zal ik nu eens gaan doen?Co
Je huis met kippengaas bekleden? De zendmast van de buurman omzagen?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door asterduc »

cve schreef:
Wat zal ik nu eens gaan doen?
al eens aan een Lyngdorf gedacht? :twisted:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

al eens aan een Lyngdorf gedacht?
Dat is toch geen zelfbouw? Dat is meer iets voor luie Belgen. :lol: :lol:
Je postzegels op orde gaan brengen?
Gras maaien?
Je huis met kippengaas bekleden? De zendmast van de buurman omzagen?
Poehee, veel te veel werk allemaal :^o

Nee, hoor ik ga een boek lezen met wel 800 pagina's. Om jullie volgend jaar opnieuw te kunnen treiteren met een knutselobject waar Lyngdorf bij verbleekt :twisted: Een DSP-PPP-KT88 of zoiets. :mrgreen:

Co
Bijlagen
fundamentalist.jpg
fundamentalist.jpg (10.99 KiB) 373 keer bekeken
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door asterduc »

cve schreef:
al eens aan een Lyngdorf gedacht?
Dat is toch geen zelfbouw? Dat is meer iets voor luie Belgen. :lol: :lol:
kijk Co, dat is dus een misvatting die ik hier graag wil rechtzetten.
Een ruisende kaart met een chipke in een kastje steken is niet meer van deze tijd.
Een DSP vakkundig afstellen, da's pas het echte werk!

enne, we mogen dan wel dom overkomen, maar lui, nu ja, de Walen dan, maar zeker niet in Vlaanderen hoor! Vlamingen zijn trouwe, eerlijke, harde werkers en zeker geen luilammes.
Ben met die kritiek een beetje in mijn gat gebeten. Gelukkig zit er nog wat Dormicum in mijn bloed, ben ik die opmerking straks wel vergeten. :lol:

Veel plezier met je boek Co, we zien het vervolg van je prachtproject wel vanzelf verschijnen. :D
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door audioot »

nogal goed dat we weten dat het van co komt of we zouden hem anders eens mores leren hé ed?
mvg audioot :twisted:
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door meanman64 »

Belgen de europese Japanners :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Marp »

Zo nauw kijken onze zuiderburen toch ook weer niet? Ik denk trouwens dat Co niet minder nauw kijkt dan Ed. Wat dat betreft zijn ze wel tegen elkaar opgewokt opgewassen.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door audioot »

beetje humor moet kunnen hé
mvg
audioot
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Marp »

Ja joh, dat was het ook, dus niet zo nauw kijken he. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

beetje humor moet kunnen hé
Moet! :lol: :lol:

Wat minder humoristisch. Gisteren de voedingen in een andere UcD versterker ingebouwd zo'n 50 kilometer verderop. En wat denk je? Geen ruis.......... :-s :-s Ik snap er echt geen snars meer van. Ik heb ze maar in die versterker laten zitten om die complete versterker hier maar eens te beluisteren binnenkort. Misschien is het toch een lokaal probleem.
Vanavond komt Sander weer buurten en ik ben toch heel benieuwd.

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door SSassen »

Zo, straks richting Wormer en eens kijken of een andere voeding soelaas gaat bieden. Deze keer een analoge scope bij me die iets dieper kan meten dan de digitale geweldenaar met 2Gs/s die ik vorige keer mee had. Twee voedingen opgebouwd, eentje volgens klassieke receptuur met standaard brugcel, flinke elco's en een snufje polyester, de ander met snelle diodes (MUR860), wederom flinke elco's en een toefje polyester.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door cve »

Het lijkt wel Sinterklaas met al die lekkernijen.
Twee voedingen opgebouwd, eentje volgens klassieke receptuur met standaard brugcel, flinke elco's en een snufje polyester, de ander met snelle diodes (MUR860), wederom flinke elco's en een toefje polyester.
Ben benieuwd wat Sint Sander allemaal mee heeft. :D

Co
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Leeuwarden »

Krijgen we vanavond "live" updates Twitter-style?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: UCD400 Green Frog

Bericht door Leeuwarden »

Hmmm ze zitten vast naar "Voetbalvrouwen" te kijken :-&
Plaats reactie