Wat denken jullie hiervan?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Luxjan »

In mijn zoektocht naar een andere versterker kwam ik deze tegen, iemand van hier?

Wat is jullie mening?

http://link.marktplaats.nl/291302205
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Marp »

Ik kan hem niet direkt plaatsen, maar de frontplaat met die handgrepen komt me bekend voor.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door cve »

Ik kan hem niet direkt plaatsen, maar de frontplaat met die handgrepen komt me bekend voor.
Gewoon bij hifi2000 uit Italie.

Co
Bijlagen
hifi2000.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Leeuwarden »

Waarom zou er een Alps inzitten als er niet een knop op de voorkant zit?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Marp »

Ook niet handig om telkens de kast te moeten openschroeven als je het volume lager wilt zetten. :mrgreen:

Het is eigenlijk een soort gainregelaar (niet helemaal, want hij versterkt niet maar verzwakt). Handig om het volume van de eindtrap af te stemmen op dat van andere versterkers in de keten, als je bijv. aktief filtert. Of om het totale volume wat de kop in te drukken, zodat de volumeregelaar in de voorversterker meer resolutie krijgt. Als je nooit hoge vermogens aanspreekt en je een laag volume met meer gevoel wilt kunnen regelen, is dat wel prettig. (al kan je in dat geval beter een vaste spanningsdeler gebruiken)
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 102
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 10:32
Locatie: Den Haag

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Treb »

Aparte constructie. Een super efficiënte klasse D versterker in een kast die in staat is een leuke klasse A versterker redelijk koel te houden... Een beetje overkill. Neemt niet weg dat het een leuke kast is!
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Miniwatt »

Treb schreef:
Aparte constructie. Een super efficiënte klasse D versterker in een kast die in staat is een leuke klasse A versterker redelijk koel te houden... Een beetje overkill. Neemt niet weg dat het een leuke kast is!
Inderdaad, ik was al helemaal vergeten dat het om een klasse D ging :roll:
Een ExtremA zou er ook in kunnen.. Moest er zeker heel indrukwekkend en 'high end' uitzien..
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 102
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 10:32
Locatie: Den Haag

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Treb »

Ik zou wel willen weten hoe veel graden boven de omgevingstemperatuur de koellichamen uitkomen als je de versterker maximaal uitstuurt.
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Luxjan »

Ik heb nooit zulk een versterker gehoord, vraag me af hoe deze het zou doen in een vergelijk met fabrieks, hogere klasse amps.
Neem nu mij Luxman m02 of de hogere Marantz (11) versies, ...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Leeuwarden »

Kan ik kort over zijn: ga eens bij iemand luisteren die Hypex versterkers heeft.
Persoonlijk ben ik bijna een wandelende reclamezuil voor Hypex :-)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Marp »

Er zijn toch ook fabrieksversterkers van de "betere" klasse, met daarin een .... UCD module?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door cve »

Ik heb nooit zulk een versterker gehoord, vraag me af hoe deze het zou doen in een vergelijk met fabrieks, hogere klasse amps.
Neem nu mij Luxman m02 of de hogere Marantz (11) versies, ...
In afwachting tot mijn UcD klaar is speel ik nu tijdelijk weer met een Primare en een Luxman L5. Met name de Luxman valt dan erg tegen, deze klinkt vrij snel aggressief. Persoonlijk reken ik de UcD tot de hogere klasse maar of het beter is, tja dat moet je zelf gaan horen. Maar als je een keer wilt komen luisteren dan is dat geen probleem.

Co
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Luxjan »

Probleem is natuurlijk de versterker te horen op de speakers die ze moeten aansturen.
De Cadence die ik momenteel beluister zijn niet makkelijk te vervoeren =;

Of ik moet hem gewoon nemen en uittesten...
Gebruikersavatar
Àadjo
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:55
Locatie: Bennekom

Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht door Àadjo »

de ad is inmiddels verkocht, of i.i.g. van MP gehaald.

gelukkig heb ik nog 2 in een 1 cm dik plexiglazen kastje (met Alps voorop). zie avitar en ook ik ben inmiddels een zittende reclamezuil voor Hypex
Plaats reactie