Wat denken jullie hiervan?
Moderator: Beheerdersteam
Wat denken jullie hiervan?
In mijn zoektocht naar een andere versterker kwam ik deze tegen, iemand van hier?
Wat is jullie mening?
http://link.marktplaats.nl/291302205
Wat is jullie mening?
http://link.marktplaats.nl/291302205
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Wat denken jullie hiervan?
Ik kan hem niet direkt plaatsen, maar de frontplaat met die handgrepen komt me bekend voor.
Re: Wat denken jullie hiervan?
Gewoon bij hifi2000 uit Italie.Ik kan hem niet direkt plaatsen, maar de frontplaat met die handgrepen komt me bekend voor.
Co
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wat denken jullie hiervan?
Waarom zou er een Alps inzitten als er niet een knop op de voorkant zit?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Wat denken jullie hiervan?
Ook niet handig om telkens de kast te moeten openschroeven als je het volume lager wilt zetten. 
Het is eigenlijk een soort gainregelaar (niet helemaal, want hij versterkt niet maar verzwakt). Handig om het volume van de eindtrap af te stemmen op dat van andere versterkers in de keten, als je bijv. aktief filtert. Of om het totale volume wat de kop in te drukken, zodat de volumeregelaar in de voorversterker meer resolutie krijgt. Als je nooit hoge vermogens aanspreekt en je een laag volume met meer gevoel wilt kunnen regelen, is dat wel prettig. (al kan je in dat geval beter een vaste spanningsdeler gebruiken)
Het is eigenlijk een soort gainregelaar (niet helemaal, want hij versterkt niet maar verzwakt). Handig om het volume van de eindtrap af te stemmen op dat van andere versterkers in de keten, als je bijv. aktief filtert. Of om het totale volume wat de kop in te drukken, zodat de volumeregelaar in de voorversterker meer resolutie krijgt. Als je nooit hoge vermogens aanspreekt en je een laag volume met meer gevoel wilt kunnen regelen, is dat wel prettig. (al kan je in dat geval beter een vaste spanningsdeler gebruiken)
Re: Wat denken jullie hiervan?
Aparte constructie. Een super efficiënte klasse D versterker in een kast die in staat is een leuke klasse A versterker redelijk koel te houden... Een beetje overkill. Neemt niet weg dat het een leuke kast is!
Re: Wat denken jullie hiervan?
Inderdaad, ik was al helemaal vergeten dat het om een klasse D gingTreb schreef:Aparte constructie. Een super efficiënte klasse D versterker in een kast die in staat is een leuke klasse A versterker redelijk koel te houden... Een beetje overkill. Neemt niet weg dat het een leuke kast is!
Een ExtremA zou er ook in kunnen.. Moest er zeker heel indrukwekkend en 'high end' uitzien..
Re: Wat denken jullie hiervan?
Ik zou wel willen weten hoe veel graden boven de omgevingstemperatuur de koellichamen uitkomen als je de versterker maximaal uitstuurt.
Re: Wat denken jullie hiervan?
Ik heb nooit zulk een versterker gehoord, vraag me af hoe deze het zou doen in een vergelijk met fabrieks, hogere klasse amps.
Neem nu mij Luxman m02 of de hogere Marantz (11) versies, ...
Neem nu mij Luxman m02 of de hogere Marantz (11) versies, ...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wat denken jullie hiervan?
Kan ik kort over zijn: ga eens bij iemand luisteren die Hypex versterkers heeft.
Persoonlijk ben ik bijna een wandelende reclamezuil voor Hypex
Persoonlijk ben ik bijna een wandelende reclamezuil voor Hypex
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Wat denken jullie hiervan?
Er zijn toch ook fabrieksversterkers van de "betere" klasse, met daarin een .... UCD module?
Re: Wat denken jullie hiervan?
In afwachting tot mijn UcD klaar is speel ik nu tijdelijk weer met een Primare en een Luxman L5. Met name de Luxman valt dan erg tegen, deze klinkt vrij snel aggressief. Persoonlijk reken ik de UcD tot de hogere klasse maar of het beter is, tja dat moet je zelf gaan horen. Maar als je een keer wilt komen luisteren dan is dat geen probleem.Ik heb nooit zulk een versterker gehoord, vraag me af hoe deze het zou doen in een vergelijk met fabrieks, hogere klasse amps.
Neem nu mij Luxman m02 of de hogere Marantz (11) versies, ...
Co
Re: Wat denken jullie hiervan?
Probleem is natuurlijk de versterker te horen op de speakers die ze moeten aansturen.
De Cadence die ik momenteel beluister zijn niet makkelijk te vervoeren
Of ik moet hem gewoon nemen en uittesten...
De Cadence die ik momenteel beluister zijn niet makkelijk te vervoeren
Of ik moet hem gewoon nemen en uittesten...
Re: Wat denken jullie hiervan?
de ad is inmiddels verkocht, of i.i.g. van MP gehaald.
gelukkig heb ik nog 2 in een 1 cm dik plexiglazen kastje (met Alps voorop). zie avitar en ook ik ben inmiddels een zittende reclamezuil voor Hypex
gelukkig heb ik nog 2 in een 1 cm dik plexiglazen kastje (met Alps voorop). zie avitar en ook ik ben inmiddels een zittende reclamezuil voor Hypex

