Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door ray5150 »

b_force schreef:
De Panasonic Viera TX-P42V10 schijnt geloof ik ook wel aardig te zijn als plasma?
Dat mag ook wel voor de prijs van 1550 euro...... :mrgreen: :mrgreen:

Overigens ga ik morgen (zondag,overdag) zeer waarschijnlijk een Panasonic Blu-ray speler aanschaffen.
Mijn ouders willen ook een nieuwe TV, nadat zij die van ons eens goed bekeken hadden waren ze best wel onder de indruk....
Ik ga dan maar eens vragen of ze een leuke combinatie prijs kunnen maken, die speler kost bijna overal hetzelfde.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

Bart, de LED's zijn leuke toestellen. Zuinig met energie en mooi plat op te hangen. Er wordt van gezegd dat het contrast "veeeel" beter is, maar dat valt heel erg mee. Het zwart is een tint dieper, maar voor de rest zijn de kleuren gelijk een normale LCD (ja, ook de full led van philips de 9704). De plasma's daarentegen zijn wel duidelijk mooier; meer contrast en veel natuurlijker (meer analoog/beeldbuis beeld). Wat me opvalt aan de huidige plasma schermen van Panasonic is de scherpte tijdens bewegende beelden, daar kunnen alleen de 200Hz'en van Sony aan tippen.

De keuze blijft heel lastig, zelf (als verkoper van het spul) zou ik toch heel erg twijfelen tussen de TX-P42G10 van Panasonic en de KDL40Z4500 van Sony. Misschien dat het een Sony KDL40W5500 zou kunnen worden, want die is ook erg goed en dan hou je wat centen op zak :wink: .

Een tip is om even rond te snuffelen bij Polectro, die gaan overgenomen worden en hebben behoorlijke kortingen op het moment :-$ .
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

@ ray5150

Ik zie als prijzen van 1200 euro, dus het kan ietsjes goedkoper :wink:

@ Forza

Bedankt voor de tips. Wij vinden de keuze heel erg moeilijk.
Dingen als plat design, energie zuinig enzo boeien ons totaal niet en hebben absoluut geen prioriteit.
Het gaat ons vooral om kwaliteit, gemak en dat het ding minstens nog 5 jaar mee kan ofzo.
Dingen als youtube,internet etc is wel grappig, maar geen must, daar heb ik mijn mediacenter voor.

Kun jij zo een beetje de verschillen uitleggen tussen bv de TX-P42G10 de je noemde en de TX-P42V10 die ik noemde?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door ray5150 »

b_force schreef:
Ik zie als prijzen van 1200 euro, dus het kan ietsjes goedkoper :wink:
Je hebt gelijk, ik zie het nu ook.

Iemand trouwens ervaring met dat youtube kijken via een blu-ray speler? lijkt me wel grappig....
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

De V is wat platter en compacter dan de G. Daarnaast heeft de V een filter voor het paneel zitten (net als pioneer) die ervoor zorgt dat er geen licht naar binnen kan en zodoende het paneel verlicht. Het voordeel daarvan is dat het zwart en ook het contrast in het zwarte gebied een stuk mooier is, omdat alleen het paneel voor de verlichting zorgt en niet het licht dat van buiten komt.

De tv's hebben allebei 24P weergave zo kan de tv een bluray film met 24 beelden per seconde weergeven (zo zijn ze opgenomen). De V heeft hierbij als extra dat hij de beelden wat vloeiender kan maken, zonder dat het gaat lijken op een homevideo. De normale 24P heeft af en toe wat last van "judder", dus dat het toch wat meer schokt dan wenselijk is.

De V beschikt ook over een LAN-aansluiting en heeft Viera Cast. Daarmee kan je "internetten", je kan youtube filmpjes kijken, buienradar, nu.nl, dat soort dingen. Ook kan je gebruik maken van DLNA.

Wat ik zelf een heel groot voordeel vind is de THX preset 'setup' functie. Daarmee kan je de tv bijna perfect instellen, alleen met een ISF-calibratie zal het nog iets wat beter kunnen.

Je zou ook nog even kunnen kijken op http://www.hdtvtest.co.uk. Daar zijn ze allebei getest, alsmede de LED's.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

mm de B6000 en B7000 serie kan ik er niet tussen vinden, of kijk ik niet goed? :roll:
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

De B7000 = B7020 > ander lijstje :wink: , de B6000 is inderdaad niet getest.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

Forza schreef:
De B7000 = B7020 > ander lijstje :wink: , de B6000 is inderdaad niet getest.
dat wist ik dat die hetzelfde waren, maar had er overheen gekeken :oops:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

mm keuze blijft lastig.Hoe zit het met de levensduur van die diverse technieken?

Ook maar eens kijken welke tv's geschikt zijn voor CAM CI+.
De Samsung B6000/7000 en 8000 serie zouden dat sowieso moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

De levensduur is heel lastig te zeggen. De theoretische levensduur van de NeoPDP schermen is 100.000 uur (het aantal uren voordat de helderheid met de helft is afgenomen) terwijl dat bij de LED's ongeveer 40-50.000 uur is. Dat zijn natuurlijk puur theoretische waarden. De Panasonic's worden worden over het algemeen als zeer betrouwbaar beschouwd, terwijl ik laatst een TX-P42S11 heb omgeruild omdat hij na een dag de geest gaf. Datzelfde heb ik met een Samsung LCD meegemaakt, de eerste avond niks aan de hand, maar toen de volgende ochtend de tv weer werd aangezet zei die poef en was het over en sluiten. De gemiddelde levensduur van LCD(incl LED) ligt iets hoger dan die van de Plasma's, maar voor beide geldt dat je veel geluk kan hebben en ook heel veel pech.

Ik kan het niet onderbouwen, maar ik heb een stuk meer vertrouwen in de plasma's van Panasonic dan LCD's (incl LED) in het algemeen. Voor zover ik me kan herinneren zijn de reparaties aan Panasonic plasma's op 1 hand te tellen en ik werk ondertussen 2,5 jaar in de winkel.

Je zult met beide toestellen absoluut geen miskoop doen, maar als ik voor de keus zou staan werd het de Panasonic :wink: (De Sony's buiten beschouwing gelaten dan)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door ray5150 »

Even ter info: de prijzen van MediaMarkt staan nu ook online: klik.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

@ Forza

Wederom bedankt voor je heel erg nuttige info!!
Ik kan je verhaal goed volgen. Een aantal jaar geleden ben ik er een tijd tussen uit geweest (qua studie) en ik heb toen een tijd gewerkt bij een bedrijf dat (voornamelijk) laptops repareerde. Daar was net als jou verhaal, heel erg goed te zien welke laptops nogal te vroeg op de markt kwamen (om het zo maar te zeggen). Deze kregen we bij bosjes ter reparatie.
Ook zijn er merken waar de after-sale-service om te huilen is (half jaar op een moederbord wachten van zelfs een recentelijk model!).

Ik hoop dat ze hier bij de Media Markt ook de Panasonic Plasma's hebben staan. Dan kunnen we nog eens kijken wat ons bevalt. Het zal inderdaad niet veel uiteen lopen, dus wordt het denk ik vooral kijken naar minor dingen. Zo ook of bv die digitale TV van Ziggo gaat passen (geen must, maar wel praktisch).

Om een of andere reden is mijn subjectieve voorkeur altijd naar Samsung uitgegaan. Vooral omdat ik deze TV's al snel goed te pruimen vond qua kleur, contrast en kijkhoek. Maar goed wie weet ga ik dadelijk helemaal voor de Panasonic :)


trouwens:
Grappig, 40.000 branduren. Als je uitgaat van gemiddeld 5 uur per dag (is best veel), is dat 8000 dagen.
Bijna 22 jaar :lol: :lol:

Is dat niet wat veel :roll:
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door JvS »

Die ga je nooit halen.

Overigens raad ik ongegeneerd de 42PG10 aan. Prima scherm. Je moet het alleen niet 100% als PC scherm gebruiken, zoals ik dat doe. Dan raak je soms een beetje gestressed van retentie (die altijd wel weer wegtrekt overigens).
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Wowly »

Niet te geloven, de 42 inch plasma van panasonic: 444 euro!!!! Ik sta op het punt ernog een bij te kopen voor later!!

Jan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Henkjan »

klein grut Jan [-X jij gaat gewoon voor projectie in je kelder hoor \:D/
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

JvS schreef:
Die ga je nooit halen.

Overigens raad ik ongegeneerd de 42PG10 aan. Prima scherm. Je moet het alleen niet 100% als PC scherm gebruiken, zoals ik dat doe. Dan raak je soms een beetje gestressed van retentie (die altijd wel weer wegtrekt overigens).
Bedoel je 42PG10 van LG?

Of is het ene typo en bedoel je Panasonic P42G10?
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door JvS »

ene typo

De panasonic. Briljant scherm (deze reactie is geplaatst middels de P46G10 :P)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door SSassen »

Tsja, ik ben ook zo iemand die alle winkels afstruint als ik een nieuwe TV wil kopen. Dit resulteerde voor de huiskamer twee jaar terug in een 42" Panasonic plasma en een jaar later een 50" Panasonic plasma voor in de slaapkamer (nee, niet voor de natuurfilms). Beide zijn HD ready, maar beide hebben een 1080i Blu-ray/DVD speler en een 1080i HD UPC mediabox en ik zie 't verschil niet met een FullHD moet ik eerlijk zeggen. Nu loop ik nog steeds regelmatig de winkels binnen om de huidige stand der techniek te kijken en ik moet zeggen dat mijn beide Panasonic plasma TV's nog steeds beter en scherper beeld geven met zwarter zwart, natuurlijker kleuren en beter contrast dan het gros van de LCD TV's van tegenwoordig. Daarom ben ik nog steeds blij met de investering die ik de afgelopen twee jaar heb gedaan (twee jaar terug kostte een 42" plasma nog bijna 2000 euro), dus Panasonic plasma is wat mij betreft zeker een aanrader.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Leeuwarden »

Off topic... Jeetje Sander... UPC mediabox? Ik heb iets meer als een jaar terug een Panasonic plasma gekocht. Alleen de Pioneer leek mij beter toe maar aangezien die onbetaalbaar was... Ook hier eerst gewoon op de kabel, en dus een dag later een UPC mediabox gehaald. Weer een dag later toch maar een schotel aangeschaft en die fijn achtrop de garage laten plaatsen. Pas toen was er beeld :-)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door SSassen »

Ja, ja, UPC Mediabox. Breek me de bek niet open, ik had liever gewoon zo'n Samsung HD ontvanger gehad, die werken tenminste altijd en daar kan je geen ei op bakken. Maar goed, na een firmware update of vier á vijf doet hij 't nu geloof ik. Het was goedkoper om een totaalabonnement te nemen met de mediabox erbij i.p.v. alleen dat 120MBps internet, dus ja, toen heb ik 'm maar aangesloten.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

Nou vanavond zijn we even naar de Media Markt geweest.
Ze hadden daar alle genoemde types staan, dus de Panasonic P42V10 en G10 en Samsung B6000 en B7000.
Helaas stonden ze een eind uit elkaar en stond niet overal hetzelfde beeld op, daarnaast stond de intensiteit, contrast en kleur overal anders (uiteraard). Klote vergelijken dus :(

Later kwam ik nog wel achter dat er verderop een Samsung B6000 stond met hetzelfde als de Panasonic P42G10.

Sja eerste indrukken dan maar.
Wij vonden het nogal hinderlijk dat die Panasonic scherm flikkerden. Ik weet niet of dat dit een of andere optie is (heb er weleens iets over gelezen dat snellere beelden dan wat beter zouden zijn) maar ik kan er niet lang naar kijken. Klopt dat en hebben andere mensen daar geen last van?

Ook viel ons op dat bij een film (Cars) de Panasonic lijntjes had bij beweging van dingen. Bij de Samsungs kon ik dat niet ontdekken. Goed je hebt het dan wel over subtiele verschillen hoor. Volgens mij zit je die dingen niet na een tijd kijken :lol:

Binnenkort eens bij de Prijstopper kijken, die hebben vaak wel allemaal dezelfde dingen aanstaan op de schermen.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Forza »

Flikkerende schermen van Panasonic? Dan is er iets fout, dat doen ze bij mij in de winkel niet :roll: . Die lijntjes die je zag zijn denk ik 'fosfor trails' en dat is inderdaad een probleempje van plasma schermen, al is het niet erg duidelijk en alleen hinderlijk wanneer er een LCD naast staat :wink: . LCD kan trouwens nog veel storender in de fout gaan, zeker bij donkere/schaduw beelden. Ze gaan dan behoorlijke sporen trekken en zeker bij Samsung wil de 100Hz nog al eens in de fout gaan (storende artifacts, en slepende beelden).

Je zou ook eens bij een BCC kunnen gaan kijken, er zitten er genoeg bij jou in de buurt O:) .
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12450
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door b_force »

BCC zit in Delft (ook vast in Den Haag, maar daar ken ik sowieso weinig :roll: ), we kunnen inderdaad daar eens kijken.
Mijn vriendin was eigenlijk helemaal weg van de Samsung en wil misschien zelfs de UE46B6000 kopen :lol:
Het liefst kijk ik nog eventjes rond. Het was me iig wel duidelijk dat het beiden goede schermen zijn qua kijkhoek, contrast etc etc. Het strepen bij de Samsung wat jij bedoelt heb ik niet kunnen ontdekken. Dat komt wellicht ook omdat de DEMO van Samsung zelf (ken je denk ik wel) precies zo is gemaakt dat je überhaupt geen "slechte" eigenschappen kunt bekijken.
De DEMO van Media Markt was dan weer zo pauper dat je daar ook niet veel mee kon, .... handig :roll:

(helaas is Helmond niet in de buurt :wink: 8) )
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door Wowly »

Ik vind het verglijken van pana met samsung wel een beetje appels en peren bijna. De pana's staan bekend om hun buitengewone betrouwbaarheid. Die van de samsung is toch wel een beetje een andere divisie. Beetje topmerk vs a-merk (om samsung nu een b-merk te noemen gaat me te ver).

Wel zien de smasungs er altijd gelikt uit. Overigens, ik kan me niet voorstellen dat pana de plasma's nog rendabel kan aanbieden. Ik voorspel, gezien de huidige dumpprijzen 2 jaar, en er komt een einde aan de plasma zoals we hem kennen. Te duur om te produceren tov lcd...

jan
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

Bericht door ray5150 »

b_force schreef:
BCC zit in Delft (ook vast in Den Haag, maar daar ken ik sowieso weinig :roll: ), we kunnen inderdaad daar eens kijken.
Effe spammen.... :mrgreen:

Uw winkel in den-haag-megastores:
Adres en openingstijden BCC Den Haag afdrukken Waldorpstraat 154
2521CD Den Haag


Openingstijden
Maandag 13.00 - 18.00 uur
Dinsdag 09.30 - 18.00 uur
Woensdag 09.30 - 18.00uur
Donderdag 09.30 - 21.00 uur
Vrijdag 09.30 - 18.00 uur
Zaterdag 09.30 - 17.00 uur


De Block heeft er ook een winkel.
Ik meen dat Radio Modern er ook een winkel had, maar ik ben er al een paar jaar niet geweest.
Plaats reactie