Welnu, voor mijn eerste probeersel heb ik de volgende drivers ter beschikking:
2 x Morel MDT40
2 x Morel MDM55
4 x Vifa C17WG29
De laatste is hieronder in het rood aangegeven:

En het lijkt me leuk om hier wat mee te bouwen. Vóór mijn huidige speakers draaide ik met een setje PMC FB1:

Een transmissielijn op basis van de Vifa M17WG (het getoonde model, de FB1i, heeft echter een driver van PMC zelf), een woofer die sterk lijkt op de C17WG. Het geluid hiervan kon me wel bekoren, dus vandaar dat ik iets in die richting leuk zou vinden om te bouwen. Op de site van Troels Gravesen heb ik gezien dat hij de drivers in een D'Appolito-opstelling toepast, wat mogelijk wel een mooie optie zou zijn?
Om te beginnen maar enkele vragen:
- Wat denken jullie hiervan? Doen of niet doen c.q. anders aanpakken?
- Is het mogelijk nuttig/handig om twee woofers per kant te gebruiken? Zo ja, hoe die op te stellen? MTM? TMM?
- Zou het wél of geen nut hebben om de dome mid te gebruiken?
