Weet niet of ik hier goed zit, maar er lopen hier volgens mij een paar whizkids rond en ik snap er even geen kont van.
Werk hier met een home-studiotje waar twee firepods aan hangen. Echter, sommige programma's (computerspellen e.d.) zien die dingen niet als geluidskaart. Vreemd genoeg herkent windows nu ook de andere geluidskaart niet (realtek onboard) en zodoende kan ik de windows mixer niet gebruiken (verschijnt niet rechtsonderin).
Beter kan ik het probleem even niet schetsen.
Iemand een idee?
Probleem met WDM (Windows Audio)
Moderator: Beheerdersteam
Al gekeken bij apparaatbeheer of de realtek daar wel gezien word? of bedoelde je dat juist? -> in de BIOS gekeken of hij 'aan' staat?
Firepods worden (naar mijn weten) sowieso meestal/vaak niet (h)erkent door spelletjes (zal waarschijnlijk wel veranderen in de toekomst), wat soms ook aan de drivers kan liggen, maar dat is een beetje hetzelfde dat mijn PS2 padje door sommige spelletjes niet (h)erkent word (support evt. icm drivers).
Mijn advies is om diverse drivers te proberen, soms zorgen nieuwere drivers alleen maar voor meer problemen en bieden ze slechts op enkele vlakken een verbetering....ten koste van compatabiliteit.
Firepods worden (naar mijn weten) sowieso meestal/vaak niet (h)erkent door spelletjes (zal waarschijnlijk wel veranderen in de toekomst), wat soms ook aan de drivers kan liggen, maar dat is een beetje hetzelfde dat mijn PS2 padje door sommige spelletjes niet (h)erkent word (support evt. icm drivers).
Mijn advies is om diverse drivers te proberen, soms zorgen nieuwere drivers alleen maar voor meer problemen en bieden ze slechts op enkele vlakken een verbetering....ten koste van compatabiliteit.
ik vond onlangs op een laptop ook de geïnstalleerde geluidskaart niet. Dit heb ik zo opgelost:
ga naar configuratiescherm => systeem => hardware => apparaatbeheer
dan onder 'Actie' op 'zoeken naar gewijzigde apparaten' klikken. Zo vond ik het apparaat terug en het installeerde zichzelf...
misschien heb je er wat aan.
Grtz
ga naar configuratiescherm => systeem => hardware => apparaatbeheer
dan onder 'Actie' op 'zoeken naar gewijzigde apparaten' klikken. Zo vond ik het apparaat terug en het installeerde zichzelf...
misschien heb je er wat aan.
Grtz
Laatst gewijzigd door fredze op za 11 okt 2008, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

