beste dvd speler

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

martinb76
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 20:52
Locatie: berkel en rodenrijs

beste dvd speler

Bericht door martinb76 »

hallo allemaal.

ik zou het leuk vinden om hier een onderzoek te willen opstarten.
welke dvd speler is voor jou de beste ( beeld/geluid )
ben ook namelijk op zoek naar een goede speler en hoop hierbij hoop info te krijgen.
alvast bedankt.
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door amanda »

Hoeveel wil je er voor uitgeven? Blue Ray?

Heb zelf nu een PS3 (de dikke), ben er wel tevreden over alleen geeft ie jammer genoeg over de hdmi alleen pcm, de slim geeft wel het originele signaal door.

Op Area DVD staan aardig wat tests: http://www.areadvd.de/hardware.shtml
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: beste dvd speler

Bericht door ray5150 »

Dat hang er van af welke definitie je geeft aan "de beste"?
Wil je de beste beeld en geluidskwaliteit, de beste / meeste aansluit mogelijkheden of de beste prijs/ kwaliteits verhouding? of de langste levensduur?

Kijk eens bij de consumentenbond, zij hebben regelmatig testen waar ook DVD spelers voorbij komen.

Zelf heb ik een nu barrelding van 25 euro, draait al 4 jaar probleemloos. vreet alles wat je erinstopt (behalve DIVX.) daarvoor een panasonic van 250 euro die na 2 jaar een verbrande spindelmotor had. (bedankt, zoon!)
daar weer voor een Sony van 700 gulden die na anderhalf jaar overleed.
Moraal van dit verhaal: De beste DVD speler kost niet meer dan 50 euro en koop je bij de High-end leveranciers Blokker,Lidl,Aldi en Bcc.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door RobertD »

Er bestaat ook een HTForum waar ze je ongetwijfeld kunnen vertellen welke dvd speler het beste bij jouw wensen past.

Persoonlijk ben ik het eens met Ray. Koop gewoon iets dat jouw films goed weergeeft.
Mijn eigen toegevoegde tip: gebruik voor de cd's een cd-speler. Dat klinkt beter dan de dvd
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Rody »

Ik heb een Oppo DV980H, en ik ben daar voor zowel films (dvd/divx) als muziek (cd/sacd/mp3) uitermate tevreden over. Muziekweergave is erg goed, mijn cd speler heeft het veld geruimd!!

GR rOdy
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: beste dvd speler

Bericht door richard »

ray5150 schreef:
Moraal van dit verhaal: De beste DVD speler kost niet meer dan 50 euro en koop je bij de High-end leveranciers Blokker,Lidl,Aldi en Bcc.
Daar verkopen ze voor een paar euro ook bijpassende surround versterkers en luidsprekers, die zijn ook niet te evenaren in kwaliteit.

Misschien dat je deze vraag beter op het ht-forum kan stellen, daar zitten vast mensen die je beter kunnen helpen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: beste dvd speler

Bericht door ray5150 »

richard schreef:
Daar verkopen ze voor een paar euro ook bijpassende surround versterkers en luidsprekers, die zijn ook niet te evenaren in kwaliteit..
Jij gooit dingen door elkaar, Ik had het over levensduur. dat is ook een kwaliteit..
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Re: beste dvd speler

Bericht door Paul »

Rody schreef:
Ik heb een Oppo DV980H, en ik ben daar voor zowel films (dvd/divx) als muziek (cd/sacd/mp3) uitermate tevreden over. Muziekweergave is erg goed, mijn cd speler heeft het veld geruimd!!

GR rOdy
heb ik ook gehad, en is idd prima qua geluid, beter dan een veel duurdere pioneer lx50dv (ofzo), overigens staat de opvolger van deze oppo nu voor een koopje in de koopjeskelder van correct :!:

qua prijs kwaliteit onovertroffen denk ik...
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Roland »

Hier ook een Oppo,

Bevalt prima, zie toch wel een groot verschil met de MM en Saturn barrels die ik eerder gebruikte. Het geloof in echte dure DVD (>299 E) spelers al eerder kwijtgeraakt. Zowel een dure Pioneer als Marantz waren niet betrouwbaar genoeg. (voor gebruik in een kleine cinema, zaal vol mensen en dan chapters overslaan...)
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door amanda »

Vandaag een Pioneer LX52 gehaald, moet zeggen een super strak beeld met DVD's op een 50" scherm.
Het geluid is ook erg goed, klinkt beter dan de PS3 :D

Hier de review van deze speler welke me heeft doen overhalen om dit type te nemen:
http://www.areadvd.de/hardware/2009/pio ... lx52.shtml
Laatst gewijzigd door amanda op vr 30 okt 2009, 4:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: beste dvd speler

Bericht door rho »

Ik heb al enkele jaren een DV565A van Pioneer. Zeer tevreden over.
Speelt CD, DVD-a, SACD en natuurlijk ook DVD. Zowel beeld als geluid is echt heel goed. De aansluitmogelijkheden zijn ook echt uitstekend. Jammer genoeg geen HDMI, dat is het enige minpuntje. Maar voor een speler van die leeftijd is dat normaal.
Ik heb nog enkele spelers geprobeerd na de aankoop van de Pioneer, maar geen enkele voldeed als upgrade.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Henkjan »

ik heb een Pioneer 575, maar ik vind m toch een haar minder dan de Philips DVD963 die hij verving...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: beste dvd speler

Bericht door rho »

Ik heb 'm vergeleken met de opvolger van die Philips (ben het typenr. kwijt) en die viel erg tegen. Veel lawaai en regelmatig onverklaarbare errors.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Henkjan »

welke viel nou tegen? die nieuwere Flip?
tot die de geest gaf was die 963 een prachtig ding, wel wat kritisch wat betreft schijfjes, sommige DVD-R's luste die niet bv
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Ivo »

Rody schreef:
Ik heb een Oppo DV980H, en ik ben daar voor zowel films (dvd/divx) als muziek (cd/sacd/mp3) uitermate tevreden over. Muziekweergave is erg goed, mijn cd speler heeft het veld geruimd!!

GR rOdy
Wat voor CD-speler had je? Geïnteresseerde vraag, niet om je keuze te dissen. :)
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Ivo »

Paul schreef:
Rody schreef:
Ik heb een Oppo DV980H, ...
heb ik ook gehad, en is idd prima qua geluid, beter dan een veel duurdere pioneer lx50dv (ofzo), overigens staat de opvolger van deze oppo nu voor een koopje in de koopjeskelder van correct :!:

qua prijs kwaliteit onovertroffen denk ik...
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=330892

Da's inderdaad niet duur, zeg!
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Ivo »

Hmmm... Geen scart. Ik heb nog steeds een Philips Matchline breedbeeld buistelevisie, dus dat is een nadeel. Ik heb ook geen handleiding van de tv, die is in de erfenis zoekgeraakt en ben niet thuis in (de kwaliteit) van alternatieve aansluitingen. Is er een bevredigende manier om een dergelijke speler aan te sluiten op een "ouderwetse" 100 Hz buistelevisie? Ik voorzie binnen een jaar een upgrade naar HDReady of HullHD flatscreen. Ik wil nu met name graag het aantal apparaten in mijn systeem verminderen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: beste dvd speler

Bericht door rho »

Henkjan schreef:
welke viel nou tegen? die nieuwere Flip?
tot die de geest gaf was die 963 een prachtig ding, wel wat kritisch wat betreft schijfjes, sommige DVD-R's luste die niet bv
Ja die nieuwere Philips viel erg tegen. Uiterlijk was ie echt geweldig, maar intern trok ie op niks.

edit: Heb net het typenr teruggevonden: Philips DVP-9000s
In de winkel maakte ie niet veel lawaai, maar thuis was ie veel luidruchtiger dan de Pioneer. Ik heb 'm omgeruild tegen een HDD-DVD recorder en heb de Pioneer gehouden.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Re: beste dvd speler

Bericht door Paul »

als er een component aansluiting op de oude philips zit ben er er ook... (rood groen blauw stekkertje)
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: beste dvd speler

Bericht door sevenup »

Ik heb nu een tijdje de yamaha S1700 dvd speler.

Erg mooi apparaat.

4 losse burrbrown dacs
HDMI output met upscaling naar 1080p ( faroudja processor )
super audio cd
Speelt alles ( ook divx / xvid met subtitles )

Meer gegevens op: http://www.yamaha.com/yec/products/prod ... TID=451767

Staat er nu een op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/293064063
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: beste dvd speler

Bericht door gervenja »

Ik ben zelf nog altijd erg tevreden met mijn Onkyo DV-SP800.
Echt alle aansluitingen mogelijk en een heerlijke geluids- en beeld- kwaliteit.
Het enige waar ik nog wel eens last van heb is dat hij iets te snel blijft hangen bij vieze en bekraste huur dvd's.
Bijlagen
DV-SP800
DV-SP800
228104200_small.jpg (2.96 KiB) 545 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Ivo »

Paul schreef:
als er een component aansluiting op de oude philips zit ben er er ook... (rood groen blauw stekkertje)
Ik dacht het al en heb het nog even opnieuw bekeken, maar de tv heeft geen componentaansluiting. Ik vond een vrijwel geheel leeg achterpaneel met alleen stereoaudio en twee scart-aansluitingen, plus een sterk ruisende dolby prologic decoder/versterker unit. Er was wel heel veel extra ruimte op het paneel, dit is duidelijk de instapper en er waren op topmodellen heel veel superdeluxe aansluitingen leverbaar. :wink:

Deze aanbieding gaat dus aan mij voorbij, maar ik hou het merk Oppo wel in gedachten, dank heren.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: beste dvd speler

Bericht door ray5150 »

Ivo, via SCART kun je toch ook RGB oversturen? vaak kun je bij de TV dat via een menu omschakelen.
Kijk even hier en hier.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: beste dvd speler

Bericht door Henkjan »

ik zie in elk geval geen enkel verschil als ik m'n (Aldi) DVD via SCART of vie component aansluit op m'n LCD
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Re: beste dvd speler

Bericht door Paul »

Plaats reactie