beste dvd speler
Moderator: Beheerdersteam
beste dvd speler
hallo allemaal.
ik zou het leuk vinden om hier een onderzoek te willen opstarten.
welke dvd speler is voor jou de beste ( beeld/geluid )
ben ook namelijk op zoek naar een goede speler en hoop hierbij hoop info te krijgen.
alvast bedankt.
ik zou het leuk vinden om hier een onderzoek te willen opstarten.
welke dvd speler is voor jou de beste ( beeld/geluid )
ben ook namelijk op zoek naar een goede speler en hoop hierbij hoop info te krijgen.
alvast bedankt.
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: beste dvd speler
Hoeveel wil je er voor uitgeven? Blue Ray?
Heb zelf nu een PS3 (de dikke), ben er wel tevreden over alleen geeft ie jammer genoeg over de hdmi alleen pcm, de slim geeft wel het originele signaal door.
Op Area DVD staan aardig wat tests: http://www.areadvd.de/hardware.shtml
Heb zelf nu een PS3 (de dikke), ben er wel tevreden over alleen geeft ie jammer genoeg over de hdmi alleen pcm, de slim geeft wel het originele signaal door.
Op Area DVD staan aardig wat tests: http://www.areadvd.de/hardware.shtml
Re: beste dvd speler
Dat hang er van af welke definitie je geeft aan "de beste"?
Wil je de beste beeld en geluidskwaliteit, de beste / meeste aansluit mogelijkheden of de beste prijs/ kwaliteits verhouding? of de langste levensduur?
Kijk eens bij de consumentenbond, zij hebben regelmatig testen waar ook DVD spelers voorbij komen.
Zelf heb ik een nu barrelding van 25 euro, draait al 4 jaar probleemloos. vreet alles wat je erinstopt (behalve DIVX.) daarvoor een panasonic van 250 euro die na 2 jaar een verbrande spindelmotor had. (bedankt, zoon!)
daar weer voor een Sony van 700 gulden die na anderhalf jaar overleed.
Moraal van dit verhaal: De beste DVD speler kost niet meer dan 50 euro en koop je bij de High-end leveranciers Blokker,Lidl,Aldi en Bcc.
Wil je de beste beeld en geluidskwaliteit, de beste / meeste aansluit mogelijkheden of de beste prijs/ kwaliteits verhouding? of de langste levensduur?
Kijk eens bij de consumentenbond, zij hebben regelmatig testen waar ook DVD spelers voorbij komen.
Zelf heb ik een nu barrelding van 25 euro, draait al 4 jaar probleemloos. vreet alles wat je erinstopt (behalve DIVX.) daarvoor een panasonic van 250 euro die na 2 jaar een verbrande spindelmotor had. (bedankt, zoon!)
daar weer voor een Sony van 700 gulden die na anderhalf jaar overleed.
Moraal van dit verhaal: De beste DVD speler kost niet meer dan 50 euro en koop je bij de High-end leveranciers Blokker,Lidl,Aldi en Bcc.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: beste dvd speler
Er bestaat ook een HTForum waar ze je ongetwijfeld kunnen vertellen welke dvd speler het beste bij jouw wensen past.
Persoonlijk ben ik het eens met Ray. Koop gewoon iets dat jouw films goed weergeeft.
Mijn eigen toegevoegde tip: gebruik voor de cd's een cd-speler. Dat klinkt beter dan de dvd
Persoonlijk ben ik het eens met Ray. Koop gewoon iets dat jouw films goed weergeeft.
Mijn eigen toegevoegde tip: gebruik voor de cd's een cd-speler. Dat klinkt beter dan de dvd
Re: beste dvd speler
Ik heb een Oppo DV980H, en ik ben daar voor zowel films (dvd/divx) als muziek (cd/sacd/mp3) uitermate tevreden over. Muziekweergave is erg goed, mijn cd speler heeft het veld geruimd!!
GR rOdy
GR rOdy
Re: beste dvd speler
Daar verkopen ze voor een paar euro ook bijpassende surround versterkers en luidsprekers, die zijn ook niet te evenaren in kwaliteit.ray5150 schreef:Moraal van dit verhaal: De beste DVD speler kost niet meer dan 50 euro en koop je bij de High-end leveranciers Blokker,Lidl,Aldi en Bcc.
Misschien dat je deze vraag beter op het ht-forum kan stellen, daar zitten vast mensen die je beter kunnen helpen.
Re: beste dvd speler
Jij gooit dingen door elkaar, Ik had het over levensduur. dat is ook een kwaliteit..richard schreef:Daar verkopen ze voor een paar euro ook bijpassende surround versterkers en luidsprekers, die zijn ook niet te evenaren in kwaliteit..
Re: beste dvd speler
heb ik ook gehad, en is idd prima qua geluid, beter dan een veel duurdere pioneer lx50dv (ofzo), overigens staat de opvolger van deze oppo nu voor een koopje in de koopjeskelder van correctRody schreef:Ik heb een Oppo DV980H, en ik ben daar voor zowel films (dvd/divx) als muziek (cd/sacd/mp3) uitermate tevreden over. Muziekweergave is erg goed, mijn cd speler heeft het veld geruimd!!
GR rOdy
qua prijs kwaliteit onovertroffen denk ik...
Re: beste dvd speler
Hier ook een Oppo,
Bevalt prima, zie toch wel een groot verschil met de MM en Saturn barrels die ik eerder gebruikte. Het geloof in echte dure DVD (>299 E) spelers al eerder kwijtgeraakt. Zowel een dure Pioneer als Marantz waren niet betrouwbaar genoeg. (voor gebruik in een kleine cinema, zaal vol mensen en dan chapters overslaan...)
Bevalt prima, zie toch wel een groot verschil met de MM en Saturn barrels die ik eerder gebruikte. Het geloof in echte dure DVD (>299 E) spelers al eerder kwijtgeraakt. Zowel een dure Pioneer als Marantz waren niet betrouwbaar genoeg. (voor gebruik in een kleine cinema, zaal vol mensen en dan chapters overslaan...)
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: beste dvd speler
Vandaag een Pioneer LX52 gehaald, moet zeggen een super strak beeld met DVD's op een 50" scherm.
Het geluid is ook erg goed, klinkt beter dan de PS3
Hier de review van deze speler welke me heeft doen overhalen om dit type te nemen:
http://www.areadvd.de/hardware/2009/pio ... lx52.shtml
Het geluid is ook erg goed, klinkt beter dan de PS3
Hier de review van deze speler welke me heeft doen overhalen om dit type te nemen:
http://www.areadvd.de/hardware/2009/pio ... lx52.shtml
Laatst gewijzigd door amanda op vr 30 okt 2009, 4:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: beste dvd speler
Ik heb al enkele jaren een DV565A van Pioneer. Zeer tevreden over.
Speelt CD, DVD-a, SACD en natuurlijk ook DVD. Zowel beeld als geluid is echt heel goed. De aansluitmogelijkheden zijn ook echt uitstekend. Jammer genoeg geen HDMI, dat is het enige minpuntje. Maar voor een speler van die leeftijd is dat normaal.
Ik heb nog enkele spelers geprobeerd na de aankoop van de Pioneer, maar geen enkele voldeed als upgrade.
Speelt CD, DVD-a, SACD en natuurlijk ook DVD. Zowel beeld als geluid is echt heel goed. De aansluitmogelijkheden zijn ook echt uitstekend. Jammer genoeg geen HDMI, dat is het enige minpuntje. Maar voor een speler van die leeftijd is dat normaal.
Ik heb nog enkele spelers geprobeerd na de aankoop van de Pioneer, maar geen enkele voldeed als upgrade.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: beste dvd speler
ik heb een Pioneer 575, maar ik vind m toch een haar minder dan de Philips DVD963 die hij verving...
Re: beste dvd speler
Ik heb 'm vergeleken met de opvolger van die Philips (ben het typenr. kwijt) en die viel erg tegen. Veel lawaai en regelmatig onverklaarbare errors.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: beste dvd speler
welke viel nou tegen? die nieuwere Flip?
tot die de geest gaf was die 963 een prachtig ding, wel wat kritisch wat betreft schijfjes, sommige DVD-R's luste die niet bv
tot die de geest gaf was die 963 een prachtig ding, wel wat kritisch wat betreft schijfjes, sommige DVD-R's luste die niet bv
Re: beste dvd speler
Wat voor CD-speler had je? Geïnteresseerde vraag, niet om je keuze te dissen.Rody schreef:Ik heb een Oppo DV980H, en ik ben daar voor zowel films (dvd/divx) als muziek (cd/sacd/mp3) uitermate tevreden over. Muziekweergave is erg goed, mijn cd speler heeft het veld geruimd!!
GR rOdy
Re: beste dvd speler
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=330892Paul schreef:heb ik ook gehad, en is idd prima qua geluid, beter dan een veel duurdere pioneer lx50dv (ofzo), overigens staat de opvolger van deze oppo nu voor een koopje in de koopjeskelder van correctRody schreef:Ik heb een Oppo DV980H, ...![]()
qua prijs kwaliteit onovertroffen denk ik...
Da's inderdaad niet duur, zeg!
Re: beste dvd speler
Hmmm... Geen scart. Ik heb nog steeds een Philips Matchline breedbeeld buistelevisie, dus dat is een nadeel. Ik heb ook geen handleiding van de tv, die is in de erfenis zoekgeraakt en ben niet thuis in (de kwaliteit) van alternatieve aansluitingen. Is er een bevredigende manier om een dergelijke speler aan te sluiten op een "ouderwetse" 100 Hz buistelevisie? Ik voorzie binnen een jaar een upgrade naar HDReady of HullHD flatscreen. Ik wil nu met name graag het aantal apparaten in mijn systeem verminderen.
Re: beste dvd speler
Ja die nieuwere Philips viel erg tegen. Uiterlijk was ie echt geweldig, maar intern trok ie op niks.Henkjan schreef:welke viel nou tegen? die nieuwere Flip?
tot die de geest gaf was die 963 een prachtig ding, wel wat kritisch wat betreft schijfjes, sommige DVD-R's luste die niet bv
edit: Heb net het typenr teruggevonden: Philips DVP-9000s
In de winkel maakte ie niet veel lawaai, maar thuis was ie veel luidruchtiger dan de Pioneer. Ik heb 'm omgeruild tegen een HDD-DVD recorder en heb de Pioneer gehouden.
Re: beste dvd speler
als er een component aansluiting op de oude philips zit ben er er ook... (rood groen blauw stekkertje)
Re: beste dvd speler
Ik heb nu een tijdje de yamaha S1700 dvd speler.
Erg mooi apparaat.
4 losse burrbrown dacs
HDMI output met upscaling naar 1080p ( faroudja processor )
super audio cd
Speelt alles ( ook divx / xvid met subtitles )
Meer gegevens op: http://www.yamaha.com/yec/products/prod ... TID=451767
Staat er nu een op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/293064063
Erg mooi apparaat.
4 losse burrbrown dacs
HDMI output met upscaling naar 1080p ( faroudja processor )
super audio cd
Speelt alles ( ook divx / xvid met subtitles )
Meer gegevens op: http://www.yamaha.com/yec/products/prod ... TID=451767
Staat er nu een op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/293064063
Re: beste dvd speler
Ik ben zelf nog altijd erg tevreden met mijn Onkyo DV-SP800.
Echt alle aansluitingen mogelijk en een heerlijke geluids- en beeld- kwaliteit.
Het enige waar ik nog wel eens last van heb is dat hij iets te snel blijft hangen bij vieze en bekraste huur dvd's.
Echt alle aansluitingen mogelijk en een heerlijke geluids- en beeld- kwaliteit.
Het enige waar ik nog wel eens last van heb is dat hij iets te snel blijft hangen bij vieze en bekraste huur dvd's.
- Bijlagen
-
- DV-SP800
- 228104200_small.jpg (2.96 KiB) 544 keer bekeken
Re: beste dvd speler
Ik dacht het al en heb het nog even opnieuw bekeken, maar de tv heeft geen componentaansluiting. Ik vond een vrijwel geheel leeg achterpaneel met alleen stereoaudio en twee scart-aansluitingen, plus een sterk ruisende dolby prologic decoder/versterker unit. Er was wel heel veel extra ruimte op het paneel, dit is duidelijk de instapper en er waren op topmodellen heel veel superdeluxe aansluitingen leverbaar.Paul schreef:als er een component aansluiting op de oude philips zit ben er er ook... (rood groen blauw stekkertje)
Deze aanbieding gaat dus aan mij voorbij, maar ik hou het merk Oppo wel in gedachten, dank heren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: beste dvd speler
ik zie in elk geval geen enkel verschil als ik m'n (Aldi) DVD via SCART of vie component aansluit op m'n LCD
