Je kunt een zuil model maken van een monitor wanneer je qua opzet dezelfde kastbreedte en unit plaatsing aanhoudt. Een groter kastvolume maakt een diepere laagafstemming mogelijk. Ik zou liever gaan voor een (aantal) schuin schot van bovenin tegen de achterwand, tot aan onderin de voorkant en de voorste kamer is dan je driehoekige kast, het deel achter de deler zou ik vullen met zand o.i.d. Je krijgt het zwaarte punt zo onderin, hebt minder reflecties in de kast en een schuine & door zandkamer ondersteunde wand achter de laagmidden unit. Dan maar niet heeeeeel diep, maar zeker wel erg strakke bas (denk ik)Je kunt eens kijken bij http://www.zaphaudio.com of http://www.humblehomemadehifi.com en eens kijken of er iets leuks tussen zit voor je
Dus... ik zou ook de niet zuilvormige alternatieven overwegen als uitgangspunt voor jouw zuil.


