Hallo,
Ik wil een AZ 12 gelijkrichter inzetten op mijn nieuwe project.
Nu heb ik op de voedingstrafo wel een 5 Volt tap zitten maar geen 4 Volt die de AZ 12 nodig heeft voor de gloei.
Ik kan met weerstanden gaan werken om de spanning naar beneden te halen, (spanningsdeler bv.)
Ik denk dat ik de buis ga voeden met gelijkspanning.
De buis trekt 2,2 A op zn gloei volgens de specs, dus dat zou zo'n 9 Watt zijn.
Iemand een idee wat het beste is?
Groetjes Steffie
AZ 12 gelijkrichter aansluiten.
Moderator: Beheerdersteam
-
buizensteffie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 20 okt 2009, 13:47
Re: AZ 12 gelijkrichter aansluiten.
een gelijkrichterbuis met dc voeden vind ik persoonlijk niet nodig/overbodig
een weerstand van 0,47 ohm/5w in serie met de gloei en klaar is kees
mvg
audioot
een weerstand van 0,47 ohm/5w in serie met de gloei en klaar is kees
mvg
audioot
-
buizensteffie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 20 okt 2009, 13:47
Re: AZ 12 gelijkrichter aansluiten.
ja, een 4volt tap van 2,5 à 3A ..buizensteffie schreef:Iemand een idee wat het beste is?
je kan het met weerstanden doen ook zoals je zelf aangeeft.
Zet in de gloei een weerstand in serie van 0,47 ohm ; 3Watt
LOL, ik moet rapper leren antwoorden..
zie hierboven dus
-
buizensteffie
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 20 okt 2009, 13:47
