Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
Hallo forummers,
Ik ben in het bezit van een mooie Pioneer CT-777 cassettedeck maar ben bang dat e.e.a. is uitgedroogd door het lange staan.
Is er iemand (hobbyist) in de buurt van Arnhem die (tegen een redelijke vergoeding) deze reparatie kan uitvoeren??
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Marcel
Ik ben in het bezit van een mooie Pioneer CT-777 cassettedeck maar ben bang dat e.e.a. is uitgedroogd door het lange staan.
Is er iemand (hobbyist) in de buurt van Arnhem die (tegen een redelijke vergoeding) deze reparatie kan uitvoeren??
Ik hoor graag van jullie.
Groeten,
Marcel
Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
Je kunt eerst ook zelf proberen de snaartjes op te ruwen/schoon te maken. Tenzij er haarscheurtjes in zitten of de riem te ver is opgerekt goed te doen.
Dit doe je door de snaar te trekken door een doekje met wasbenzine. Alle rommel/vet ed gaat eraf en wordt weer mooi stroef.
Dit doe je door de snaar te trekken door een doekje met wasbenzine. Alle rommel/vet ed gaat eraf en wordt weer mooi stroef.
Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
Beste "buisje",
Ik heb de kap er af gehad van dit deck en kom niet bij de snaren in de buurt. Ik heb 1 snaartje vervangen door een elastiekje, dit was voor de werking van het klepje.
De rest is voor mij (als leek) niet te doen
Ik ben al op zoek geweest naar een service manual van dit deck, maar kan daar alleen aan komen als ik minimaal 15 dollar overmaak. Dan krijg ik deze in PDF file toegezonden.
Inmiddels heb ik voor € 10,00 een andere Pioneer deck gekocht als tijdelijke vervanging maar ben toch voornemend om de CT-777 weer in glorie te herstellen.
Dus mocht er nog iemand wezen die mij kan helpen aan een service manual van een Pioneer CT-777, dan zie ik die graag tegemoet.
Groeten,
Marcel
Ik heb de kap er af gehad van dit deck en kom niet bij de snaren in de buurt. Ik heb 1 snaartje vervangen door een elastiekje, dit was voor de werking van het klepje.
De rest is voor mij (als leek) niet te doen
Ik ben al op zoek geweest naar een service manual van dit deck, maar kan daar alleen aan komen als ik minimaal 15 dollar overmaak. Dan krijg ik deze in PDF file toegezonden.
Inmiddels heb ik voor € 10,00 een andere Pioneer deck gekocht als tijdelijke vervanging maar ben toch voornemend om de CT-777 weer in glorie te herstellen.
Dus mocht er nog iemand wezen die mij kan helpen aan een service manual van een Pioneer CT-777, dan zie ik die graag tegemoet.
Groeten,
Marcel
Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
Marcel, ik moet ff nazoeken, waar ik wel es een snaar van een platenspeler in deed. Een paar dagen er in en dan werkt het weer een tijdje. Ben ff de naam kwijt
maar is gewoon in de winkel te koop.
Edit, Talk poeder.
Edit, Talk poeder.
Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
Hallo forummers,
Ik heb inmiddels een Pioneer CT-636 aangeschaft ter overbrugging van de eventuele reparatie.
Maar tot op heden kan ik niet zeggen dat er (voor mij) bevredigende antwoorden zijn gekomen. En ja ik weet het, ik kan hem ook naar een dealer brengen maar dan ben al meteen de hoofdprijs kwijt voor het repareren.
Maar goed, ik wacht nog even af.
Groeten,
Marcel
Ik heb inmiddels een Pioneer CT-636 aangeschaft ter overbrugging van de eventuele reparatie.
Maar tot op heden kan ik niet zeggen dat er (voor mij) bevredigende antwoorden zijn gekomen. En ja ik weet het, ik kan hem ook naar een dealer brengen maar dan ben al meteen de hoofdprijs kwijt voor het repareren.
Maar goed, ik wacht nog even af.
Groeten,
Marcel
Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
Ik heb wel eens succes gehad door opgerekte riempjes een tijdje in kokend water te leggen. Daar krimpen ze wat van. Gaat niet eeuwig goed maar voor noodgevallen bruikbaar.
Gr rody
Gr rody
Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
+1sietse schreef:Kun je een fotootje van dat binnenwerk maken?
Ik woon redelijk in de buurt en mogelijk durf ik de uitdaging wel aan, een foto vooraf maakt het beslissen wat makkelijker.
BTW: Als ik eraan begin dan durf ik je er ook wel garantie op te geven (Niet op de snaartjes maar op een goede werking van het cassette deck, echter als blijkt dat er speling zit op de capstan o.i.d. dan laat ik het je weten en mag je zelf beslissen wat/of je iets vervangen wilt hebben (Als de onderdelen te krijgen zijn).
Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?
ik heb hier een service manual:
van een CT-740, maar loop werk is denk ik niet het zelfde, hoop dat je er wat aan hebt
eehm hier een CT 777 op marktplaats voor 15 euro
http://link.marktplaats.nl/286455630
ik kwam er bij toeval achter dat de CT 777 manual hetzelfde is als de
CT-900
CT-93
CT-979
je kan de manual voor 3 euro hier kopen:
http://www.nostatech.nl/
http://www.nostatech.nl/pioneer/Pioneer001.html
moet je hem even een emailtje sturen, de 777 staat er zoiezo bij
van een CT-740, maar loop werk is denk ik niet het zelfde, hoop dat je er wat aan hebt
eehm hier een CT 777 op marktplaats voor 15 euro
http://link.marktplaats.nl/286455630
ik kwam er bij toeval achter dat de CT 777 manual hetzelfde is als de
CT-900
CT-93
CT-979
je kan de manual voor 3 euro hier kopen:
http://www.nostatech.nl/
http://www.nostatech.nl/pioneer/Pioneer001.html
moet je hem even een emailtje sturen, de 777 staat er zoiezo bij
- Bijlagen
-
- Pioneer CT-740 manual.pdf
- (4.64 MiB) 196 keer gedownload

