Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door Marcel »

Hallo forummers,

Ik ben in het bezit van een mooie Pioneer CT-777 cassettedeck maar ben bang dat e.e.a. is uitgedroogd door het lange staan.
Is er iemand (hobbyist) in de buurt van Arnhem die (tegen een redelijke vergoeding) deze reparatie kan uitvoeren??

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door buisje »

Je kunt eerst ook zelf proberen de snaartjes op te ruwen/schoon te maken. Tenzij er haarscheurtjes in zitten of de riem te ver is opgerekt goed te doen.

Dit doe je door de snaar te trekken door een doekje met wasbenzine. Alle rommel/vet ed gaat eraf en wordt weer mooi stroef.
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door Marcel »

Beste "buisje",

Ik heb de kap er af gehad van dit deck en kom niet bij de snaren in de buurt. Ik heb 1 snaartje vervangen door een elastiekje, dit was voor de werking van het klepje.
De rest is voor mij (als leek) niet te doen

Ik ben al op zoek geweest naar een service manual van dit deck, maar kan daar alleen aan komen als ik minimaal 15 dollar overmaak. Dan krijg ik deze in PDF file toegezonden.

Inmiddels heb ik voor € 10,00 een andere Pioneer deck gekocht als tijdelijke vervanging maar ben toch voornemend om de CT-777 weer in glorie te herstellen.

Dus mocht er nog iemand wezen die mij kan helpen aan een service manual van een Pioneer CT-777, dan zie ik die graag tegemoet.

Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door sietse »

Marcel, ik moet ff nazoeken, waar ik wel es een snaar van een platenspeler in deed. Een paar dagen er in en dan werkt het weer een tijdje. Ben ff de naam kwijt ](*,) maar is gewoon in de winkel te koop.

Edit, Talk poeder. :D
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door Marcel »

Hallo forummers,

Ik heb inmiddels een Pioneer CT-636 aangeschaft ter overbrugging van de eventuele reparatie.

Maar tot op heden kan ik niet zeggen dat er (voor mij) bevredigende antwoorden zijn gekomen. En ja ik weet het, ik kan hem ook naar een dealer brengen maar dan ben al meteen de hoofdprijs kwijt voor het repareren.

Maar goed, ik wacht nog even af.

Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door sietse »

Kun je een fotootje van dat binnenwerk maken?
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door Rody »

Ik heb wel eens succes gehad door opgerekte riempjes een tijdje in kokend water te leggen. Daar krimpen ze wat van. Gaat niet eeuwig goed maar voor noodgevallen bruikbaar.

Gr rody
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door KILLorBE »

sietse schreef:
Kun je een fotootje van dat binnenwerk maken?
+1

Ik woon redelijk in de buurt en mogelijk durf ik de uitdaging wel aan, een foto vooraf maakt het beslissen wat makkelijker.

BTW: Als ik eraan begin dan durf ik je er ook wel garantie op te geven (Niet op de snaartjes maar op een goede werking van het cassette deck, echter als blijkt dat er speling zit op de capstan o.i.d. dan laat ik het je weten en mag je zelf beslissen wat/of je iets vervangen wilt hebben (Als de onderdelen te krijgen zijn).
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Re: Nieuwe snaartjes cass.deck, wie kan dit?

Bericht door danielv »

ik heb hier een service manual:

van een CT-740, maar loop werk is denk ik niet het zelfde, hoop dat je er wat aan hebt :D

eehm hier een CT 777 op marktplaats voor 15 euro
http://link.marktplaats.nl/286455630

ik kwam er bij toeval achter dat de CT 777 manual hetzelfde is als de
CT-900
CT-93
CT-979

je kan de manual voor 3 euro hier kopen:

http://www.nostatech.nl/
http://www.nostatech.nl/pioneer/Pioneer001.html

moet je hem even een emailtje sturen, de 777 staat er zoiezo bij
Bijlagen
Pioneer CT-740 manual.pdf
(4.64 MiB) 196 keer gedownload
Plaats reactie