LG LCD TV doet raar

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

LG LCD TV doet raar

Bericht door De Timmerman »

Beste techneuten,

Sinds vandaag doet onze LG LCD TV (26") raar. De kleuren zijn "nogal vreemd". Ik heb een foto bijgevoegd, dit maakt e.e.a. duidelijk.

Hebben jullie enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Of hebben jullie soortgelijke ervaringen? Ik sta voor de overweging om of de LG te laten repareren of een nieuwe te kopen.

Hoewel ik het belachelijk vind om een 4 jaar oude TV weg te doen, lonkt een nieuwe TV wel. Ik zag vandaag een 32" full HD Philips voor EUR 450. Daarnaast vond ik de kwaliteit van de LG toch al tegenvallen. Ik heb dus niet heel veel over voor een reparatie; aan de andere kant sta ik ook niet te springen onverwachts EUR 450 uit te geven.

Dank alvast voor de reacties.

Marc
Bijlagen
P1020170.JPG
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: LG LCD TV doet raar

Bericht door richard »

4 jaar. Ik weet niet waar je deze televisie hebt gekocht, maar je hebt het consumentenrecht. De strekking daarvan is dat je naast de garantie als consument ook mag verwachten dat een apparaat een bepaalde levensduur heeft. Als deze aanmerkelijk korter is kun je met de leverancier een regeling treffen (coulanceregeling). De economische waarde van je tv speelt ook een rol, deze zal na 4 jaar waarschijnlijk niet zo hoog meer zijn.

In jouw geval zou een en ander kunnen betekenen dat je korting krijgt bij de aanschaf van een nieuwe televisie of dat je een deel van de reparatiekosten niet hoeft te betalen.

Je zal dus met de leverancier moeten onderhandelen, waarbij je wat rechten hebt. Of je de rechten krijgt is een andere vraag. Het is aan jou of je het allemaal de moeite waard vind.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: LG LCD TV doet raar

Bericht door SARK »

Heb je die kleurenpracht ook als je een DVD of ander extern materiaal afspeelt, misschien is alleen de tuner defect :?:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: LG LCD TV doet raar

Bericht door Olaf Analogue »

Vier jaar ?!, wel netjes voor een LG ..... :wink:
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: LG LCD TV doet raar

Bericht door JvS »

richard schreef:
4 jaar. Ik weet niet waar je deze televisie hebt gekocht, maar je hebt het consumentenrecht. De strekking daarvan is dat je naast de garantie als consument ook mag verwachten dat een apparaat een bepaalde levensduur heeft. Als deze aanmerkelijk korter is kun je met de leverancier een regeling treffen (coulanceregeling). De economische waarde van je tv speelt ook een rol, deze zal na 4 jaar waarschijnlijk niet zo hoog meer zijn.

In jouw geval zou een en ander kunnen betekenen dat je korting krijgt bij de aanschaf van een nieuwe televisie of dat je een deel van de reparatiekosten niet hoeft te betalen.

Je zal dus met de leverancier moeten onderhandelen, waarbij je wat rechten hebt. Of je de rechten krijgt is een andere vraag. Het is aan jou of je het allemaal de moeite waard vind.
Yep, goed antwoord. Ik vermoed dat de economische waarde van de TV nog iets van 50-100 euro is.

Ik zou de leverancier in eerste instantie vragen of hij bij levering van een nieuwe TV korting op een concurrerende prijs wil geven. Wellicht issie coulant. Ik zou er in elk geval niet al teveel moeite in steken eerlijk gezegd...
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

Re: LG LCD TV doet raar

Bericht door De Timmerman »

Heren,

Dank voor de reacties. Het probleem doet zich ook voor bij het afspelen van DVD's.

Ik realiseer mij dat ik bepaalde rechten heb, doch zoals al werd gesteld is de economische waarde nogal gedaald, dus is dit recht niet zo heel veel waard.

Ik ga mij beraden op vervolgstappen. Het bedingen van een korting bij de leverancier vind ik wel een goede geste.

Groet,
Marc
Plaats reactie