Pioneer TS-C171RPS speaker kastbouw.
Moderator: Beheerdersteam
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Toch denk ik dat de geluiden die jij hoort bij jouw setje niet zo bedoelt zijn. Diverse topmuzikanten gebruiken B&W als monitor, dus wil je de muziek horen zoals die echt bedoelt is moet je ze toch over een referentiesysteem afspelen.
Maar goed jij bent er gelukkig mee en ik ben benieuwd als je ze daadwerkelijk naast een ander goed systeem zet hoe het dan uitvalt...
Luisterze!
Maar goed jij bent er gelukkig mee en ik ben benieuwd als je ze daadwerkelijk naast een ander goed systeem zet hoe het dan uitvalt...
Luisterze!
Ik denk dat veel leden zichzelf herkennen in jou. Maar zoals bij wel meerdere schiet jou enthousiasme wel door in een soort van eigenwijsheid/drammerigheid waardoor je wat minder geloofwaardig overkomt. Van alleen roepen krijg je geen leuke discussie. Daarom is het ook wel eens leuk om eens met een ander lid (of leden) af te spreken om te kijken of jouw referentiekader (autogebeuren) overeenkomt met de ervaringen van de Huiskamerjongens
Wowly
Wowly
Heeft iedereen, je eigen set is toch het besteWowly schreef:Ik denk dat veel leden zichzelf herkennen in jou.
Effe zonder dollen, je bouwt wat je leuk en mooi vindt en als het dan ook nog een beetje klinkt dan is dat mooi meegenomen, toch ?
Doe ik ook en velen denk ik.
Maar niet roepen dat dit "het" is.
Voor de rest niks mis mee.
Ik zou zeggen: afbouwen die kasten Theduboracle.
Het zijn mooie drivertjes en ik heb nog geen fabrieksfilter gezien waarbij de spoelen nu eens een keer juist zijn georienteerd tov elkaar, Pioneer doet dat goed, klein detail maar dit viel me even op.
Componenten zien er ook erg gelikt uit.
Ben zeer benieuwd.
Succes met afbouwen, mooi project.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Heb je helemaal gelijk in, maar eigenwijsheid of drammerig zoals je het zegt heeft alleen betrekking erop dat ik mijn eigen leiding of de leiding volg. ( wat wordt dan minder geloofwaardig, wel weer retoriek )Wowly schreef:Ik denk dat veel leden zichzelf herkennen in jou. Maar zoals bij wel meerdere schiet jou enthousiasme wel door in een soort van eigenwijsheid/drammerigheid waardoor je wat minder geloofwaardig overkomt. Van alleen roepen krijg je geen leuke discussie. Daarom is het ook wel eens leuk om eens met een ander lid (of leden) af te spreken om te kijken of jouw referentiekader (autogebeuren) overeenkomt met de ervaringen van de Huiskamerjongens![]()
Wowly
Het valt me ook op dat het herhalen wordt van feitten, en dat het ook regelrecht ertegen in wordt met diverse dingen.
Zoals die kast volume calculator die met zijn 57 liter niet op het juiste kastvolume komt, persoonlijk worden heeft geen zin dus.
Het is niet anders.
Maar goed, bij een bijeenkomst komt het tot nieuwe ideen, en ik weet zeker dat bundeling van ideen lijd tot een nog beter resultaat.
Ik ben ook niet thuis in het auto gebeuren trouwens, het is toeval dat ik deze speakers ontdekt heb.
Als ze niet als beste getest waren had ik ze ook niet gekocht.
Ze staan nu in lak trouwens, met de airbrush gedaan.
Later met beter weer zonder ongedierte in de lucht zal ik ze buitten beter in de lak zetten met een gewoonne spuitbus.
Het scheidings filter laat nog even op zich wachten dus tijd genoeg.
Ik snap ook echt niet dat je hierover maar door blijft zagen. Je zegt alleen "klopt niet". Vind je het dan niet raar dat hij bij andere personen welk werkt? Heb je ooit gemeten wat je units nou eigenlijk doen in hun behuizing? Wat is het impedantie verloop en de frequentie curve? Ik krijg steeds meer het idee dat je iets heel anders verwacht van je speakers dan de meeste hier op het forum en dit maar als de algemene waarheid aanneemt.Theduboracle schreef:Zoals die kast volume calculator die met zijn 57 liter niet op het juiste kastvolume komt, persoonlijk worden heeft geen zin dus.
Het is niet anders.
Hey Dub,
Kijk hier eens:
http://www.duikforum.nl/duikforum-sugge ... spell.html
Of, als je Firefox gebruikt:
http://www.golb.be/firefox-spelling-controle/
Succes.
Kijk hier eens:
http://www.duikforum.nl/duikforum-sugge ... spell.html
Of, als je Firefox gebruikt:
http://www.golb.be/firefox-spelling-controle/
Succes.
Iets soortgelijks had ik ook getypt, maar daarna weer weggehaald, denkend dat ik de enige was die me er lichtelijk aan stoorde.mischa72 schreef:Hey Dub,
Kijk hier eens:
http://www.duikforum.nl/duikforum-sugge ... spell.html
Of, als je Firefox gebruikt:
http://www.golb.be/firefox-spelling-controle/
Succes.
Storen is inderdaad een groot woord, maar als iemand aantoont een bepaald intelligentie niveau te hebben vind ik dat hij zich daar inzake zijn spelling ook naar moet gedragen. Spellings fouten worden steeds vaker afgedaan met "Je weet toch wat er bedoeld wordt, zo belangrijk is dat niet".
Laat ik het anders stellen, als ik voor een project een wetenschappelijk artikel lees waar spelfouten in staan twijfel ik sneller aan de inhoud. Dit omdat de auteur de moeite niet heeft genomen zijn spelling te controleren, wie zegt dan dat hij zijn resultaten wel grondig heeft gecontroleerd?
Laat ik het anders stellen, als ik voor een project een wetenschappelijk artikel lees waar spelfouten in staan twijfel ik sneller aan de inhoud. Dit omdat de auteur de moeite niet heeft genomen zijn spelling te controleren, wie zegt dan dat hij zijn resultaten wel grondig heeft gecontroleerd?
Inderdaad, en zonder één enkele taalfoutWMC schreef:Storen is inderdaad een groot woord, maar als iemand aantoont een bepaald intelligentie niveau te hebben vind ik dat hij zich daar inzake zijn spelling ook naar moet gedragen. Spellings fouten worden steeds vaker afgedaan met "Je weet toch wat er bedoeld wordt, zo belangrijk is dat niet".
Laat ik het anders stellen, als ik voor een project een wetenschappelijk artikel lees waar spelfouten in staan twijfel ik sneller aan de inhoud. Dit omdat de auteur de moeite niet heeft genomen zijn spelling te controleren, wie zegt dan dat hij zijn resultaten wel grondig heeft gecontroleerd?
Groeten,
Mischa
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Eerst in Word typen werkt ook wel, maar overlezen helpt nog veel meer.Theduboracle schreef:Is het zo erg.
Ik probeer het toch zo goed mogelijk te schrijven.
In dit stukje staan toch niet al wat foutten ?
Ik zal het programma proberen voor de zekerheid.
Maar even weer inhoudelijk, heb je er nou wel of niet aan gemeten in die 57 liter kast?
Tom
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
57 liter was niet juist.WMC schreef:Eerst in Word typen werkt ook wel, maar overlezen helpt nog veel meer.Theduboracle schreef:Is het zo erg.
Ik probeer het toch zo goed mogelijk te schrijven.
In dit stukje staan toch niet al wat foutten ?
Ik zal het programma proberen voor de zekerheid.
Maar even weer inhoudelijk, heb je er nou wel of niet aan gemeten in die 57 liter kast?
Tom
Alle bas was weg met een kast van 57 liter.
Het is een kast van 17.2 liter met een buis van 5 cm doorsnede van 20 cm lang.
Hij oogt veel groter omdat ik de isofix isolatie erbij opgeteld heb, die is 3.5 cm dik.
Hij wordt lekker goed gedempt dus, ook zit er een dwars schot in voor de demping, op de afschroef bare achterkant zal ik ook een dwars schot lijmen denk ik.
Nope, ik heb wel sterk getwijfeld om een keer die WT3 van Dayton te kopen. Maar aangezien je eigenlijk ( bijna ) altijd werkt met drivers waar de T&S van beschikbaar zijn... Van deze drivers niet, vandaar dat ik al 3-4x heb gezegd om ze effe bij een speakerland of speaker & co ze te laten opmeten. Dan zal Dub ook meteen merken dat die calculators wel werken... Juiste parameters zijn echt een vereiste om een goede kast te kunnen bouwen.mischa72 schreef:Kun jij dat?
Groeten,
Mischa
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Theduboracle, heb ik ook last van, zeker als je sneller denkt dan dat je kan typen.Theduboracle schreef:Is het zo erg.
Ik probeer het toch zo goed mogelijk te schrijven.
In dit stukje staan toch niet al wat foutten ?
Ik zal het programma proberen voor de zekerheid.
Ik ben dan ook geen "typgeit" zoals ze het op mijn werk wel eens over de afdeling roepen
Ik lees daarom m'n verhaal nog eens door totdat ik hem definitief post.
9 van de 10x staan er echt veel fouten in en geeft ik dan maar mijn toetsenbord de schuld
En dan nog staan er wel eens wat fouten in, naja, het zij zo.
Geen direct antwoord op mijn vraag, maar het maakt voldoende duidelijk. Je hebt dus geen metingen gedaan, ik blijf me daarom afvragen wat je referentie kader is. Speel je zelf een instrument of iemand in je naaste omgeving?Theduboracle schreef:57 liter was niet juist.
Alle bas was weg met een kast van 57 liter.
Het is een kast van 17.2 liter met een buis van 5 cm doorsnede van 20 cm lang.
Hij oogt veel groter omdat ik de isofix isolatie erbij opgeteld heb, die is 3.5 cm dik.
Hij wordt lekker goed gedempt dus, ook zit er een dwars schot in voor de demping, op de afschroef bare achterkant zal ik ook een dwars schot lijmen denk ik.
Dat je de moeite ervoor doet siert je. Ga zo door. En je Pioneer creaties, die horen we dan op de volgende meeting in Breda denk ik wel.Theduboracle schreef:Is het zo erg.
Ik probeer het toch zo goed mogelijk te schrijven.
In dit stukje staan toch niet al wat foutten ?
Ik zal het programma proberen voor de zekerheid.
Groeten,
Mischa
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Even de parameters op laten meten zou ook perfect zijn, maar mijn tune met de verstelbare kast was ook voor deze speakers ok.WMC schreef:Geen direct antwoord op mijn vraag, maar het maakt voldoende duidelijk. Je hebt dus geen metingen gedaan, ik blijf me daarom afvragen wat je referentie kader is. Speel je zelf een instrument of iemand in je naaste omgeving?Theduboracle schreef:57 liter was niet juist.
Alle bas was weg met een kast van 57 liter.
Het is een kast van 17.2 liter met een buis van 5 cm doorsnede van 20 cm lang.
Hij oogt veel groter omdat ik de isofix isolatie erbij opgeteld heb, die is 3.5 cm dik.
Hij wordt lekker goed gedempt dus, ook zit er een dwars schot in voor de demping, op de afschroef bare achterkant zal ik ook een dwars schot lijmen denk ik.
Niet nodig dus, ze klinken goed als ik een low sweep doe, ook op 30 Hz.
Veel beter dus wat op de frequentie grafiek te zien is, dank zij mijn versterker ook denk ik.
Mocht het met het nieuwe model anders uitpakken kan ik simpel wat veranderen, en de sweep nog een keer doen.
Ik heb nu spellings controller dus daar kunnen ze ook niet meer over zeuren.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
De filters laten nog even op zich wachten, helaas.Yannick schreef:Jeps! Nu de grammatica nog!
Waar blijven de foto's van de kastjes inclusief drivers?! Ben benieuwd!?
Ik er ook de testtone genarator bij gedaan in een zip file, wel een trail voor 30 dagen.
- Bijlagen
-
- tone genarator.zip
- (900.23 KiB) 80 keer gedownload
