Pioneer TS-C171RPS speaker kastbouw.

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door amanda »

Toch denk ik dat de geluiden die jij hoort bij jouw setje niet zo bedoelt zijn. Diverse topmuzikanten gebruiken B&W als monitor, dus wil je de muziek horen zoals die echt bedoelt is moet je ze toch over een referentiesysteem afspelen.

Maar goed jij bent er gelukkig mee en ik ben benieuwd als je ze daadwerkelijk naast een ander goed systeem zet hoe het dan uitvalt...

Luisterze!
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik denk dat veel leden zichzelf herkennen in jou. Maar zoals bij wel meerdere schiet jou enthousiasme wel door in een soort van eigenwijsheid/drammerigheid waardoor je wat minder geloofwaardig overkomt. Van alleen roepen krijg je geen leuke discussie. Daarom is het ook wel eens leuk om eens met een ander lid (of leden) af te spreken om te kijken of jouw referentiekader (autogebeuren) overeenkomt met de ervaringen van de Huiskamerjongens :P

Wowly
Lnsadnoh
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Wowly schreef:
Ik denk dat veel leden zichzelf herkennen in jou.
Heeft iedereen, je eigen set is toch het beste :D .
Effe zonder dollen, je bouwt wat je leuk en mooi vindt en als het dan ook nog een beetje klinkt dan is dat mooi meegenomen, toch ?

Doe ik ook en velen denk ik.

Maar niet roepen dat dit "het" is.
Voor de rest niks mis mee.

Ik zou zeggen: afbouwen die kasten Theduboracle.
Het zijn mooie drivertjes en ik heb nog geen fabrieksfilter gezien waarbij de spoelen nu eens een keer juist zijn georienteerd tov elkaar, Pioneer doet dat goed, klein detail maar dit viel me even op.
Componenten zien er ook erg gelikt uit.

Ben zeer benieuwd.

Succes met afbouwen, mooi project.
Bijlagen
tsc171prs.jpg
Theduboracle

Bericht door Theduboracle »

Wowly schreef:
Ik denk dat veel leden zichzelf herkennen in jou. Maar zoals bij wel meerdere schiet jou enthousiasme wel door in een soort van eigenwijsheid/drammerigheid waardoor je wat minder geloofwaardig overkomt. Van alleen roepen krijg je geen leuke discussie. Daarom is het ook wel eens leuk om eens met een ander lid (of leden) af te spreken om te kijken of jouw referentiekader (autogebeuren) overeenkomt met de ervaringen van de Huiskamerjongens :P

Wowly
Heb je helemaal gelijk in, maar eigenwijsheid of drammerig zoals je het zegt heeft alleen betrekking erop dat ik mijn eigen leiding of de leiding volg. ( wat wordt dan minder geloofwaardig, wel weer retoriek )
Het valt me ook op dat het herhalen wordt van feitten, en dat het ook regelrecht ertegen in wordt met diverse dingen.
Zoals die kast volume calculator die met zijn 57 liter niet op het juiste kastvolume komt, persoonlijk worden heeft geen zin dus.
Het is niet anders.

Maar goed, bij een bijeenkomst komt het tot nieuwe ideen, en ik weet zeker dat bundeling van ideen lijd tot een nog beter resultaat.
Ik ben ook niet thuis in het auto gebeuren trouwens, het is toeval dat ik deze speakers ontdekt heb.
Als ze niet als beste getest waren had ik ze ook niet gekocht.

Ze staan nu in lak trouwens, met de airbrush gedaan.
Later met beter weer zonder ongedierte in de lucht zal ik ze buitten beter in de lak zetten met een gewoonne spuitbus.
Het scheidings filter laat nog even op zich wachten dus tijd genoeg.
Bijlagen
PICT0010.JPG
WMC

Bericht door WMC »

Theduboracle schreef:
Zoals die kast volume calculator die met zijn 57 liter niet op het juiste kastvolume komt, persoonlijk worden heeft geen zin dus.
Het is niet anders.
Ik snap ook echt niet dat je hierover maar door blijft zagen. Je zegt alleen "klopt niet". Vind je het dan niet raar dat hij bij andere personen welk werkt? Heb je ooit gemeten wat je units nou eigenlijk doen in hun behuizing? Wat is het impedantie verloop en de frequentie curve? Ik krijg steeds meer het idee dat je iets heel anders verwacht van je speakers dan de meeste hier op het forum en dit maar als de algemene waarheid aanneemt.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

WMC

Bericht door WMC »

mischa72 schreef:
Iets soortgelijks had ik ook getypt, maar daarna weer weggehaald, denkend dat ik de enige was die me er lichtelijk aan stoorde.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ach, storen is een groot woord :oops: :oops: , maar als de middelen er zijn, kun je ze maar beter gebruiken, al is het maar om te laten zien dat je eindelijk eens iets van iemand anders aanneemt. :?

Groeten,
Mischa
WMC

Bericht door WMC »

Storen is inderdaad een groot woord, maar als iemand aantoont een bepaald intelligentie niveau te hebben vind ik dat hij zich daar inzake zijn spelling ook naar moet gedragen. Spellings fouten worden steeds vaker afgedaan met "Je weet toch wat er bedoeld wordt, zo belangrijk is dat niet".

Laat ik het anders stellen, als ik voor een project een wetenschappelijk artikel lees waar spelfouten in staan twijfel ik sneller aan de inhoud. Dit omdat de auteur de moeite niet heeft genomen zijn spelling te controleren, wie zegt dan dat hij zijn resultaten wel grondig heeft gecontroleerd?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

WMC schreef:
Storen is inderdaad een groot woord, maar als iemand aantoont een bepaald intelligentie niveau te hebben vind ik dat hij zich daar inzake zijn spelling ook naar moet gedragen. Spellings fouten worden steeds vaker afgedaan met "Je weet toch wat er bedoeld wordt, zo belangrijk is dat niet".

Laat ik het anders stellen, als ik voor een project een wetenschappelijk artikel lees waar spelfouten in staan twijfel ik sneller aan de inhoud. Dit omdat de auteur de moeite niet heeft genomen zijn spelling te controleren, wie zegt dan dat hij zijn resultaten wel grondig heeft gecontroleerd?
Inderdaad, en zonder één enkele taalfout :P .

Groeten,
Mischa
Theduboracle

Is het zo erg.
Ik probeer het toch zo goed mogelijk te schrijven.
In dit stukje staan toch niet al wat foutten ?
Ik zal het programma proberen voor de zekerheid.
WMC

Bericht door WMC »

Theduboracle schreef:
Is het zo erg.
Eerst in Word typen werkt ook wel, maar overlezen helpt nog veel meer.

Maar even weer inhoudelijk, heb je er nou wel of niet aan gemeten in die 57 liter kast?

Tom
Theduboracle

WMC schreef:
Theduboracle schreef:
Is het zo erg.
Eerst in Word typen werkt ook wel, maar overlezen helpt nog veel meer.

Maar even weer inhoudelijk, heb je er nou wel of niet aan gemeten in die 57 liter kast?

Tom
57 liter was niet juist.
Alle bas was weg met een kast van 57 liter.
Het is een kast van 17.2 liter met een buis van 5 cm doorsnede van 20 cm lang.
Hij oogt veel groter omdat ik de isofix isolatie erbij opgeteld heb, die is 3.5 cm dik.
Hij wordt lekker goed gedempt dus, ook zit er een dwars schot in voor de demping, op de afschroef bare achterkant zal ik ook een dwars schot lijmen denk ik.
fluppie

Bericht door fluppie »

*kuch* thiele/small parameters laten opmeten *kuch*
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Kun jij dat?

Groeten,
Mischa
fluppie

Bericht door fluppie »

mischa72 schreef:
Kun jij dat?

Groeten,
Mischa
Nope, ik heb wel sterk getwijfeld om een keer die WT3 van Dayton te kopen. Maar aangezien je eigenlijk ( bijna ) altijd werkt met drivers waar de T&S van beschikbaar zijn... Van deze drivers niet, vandaar dat ik al 3-4x heb gezegd om ze effe bij een speakerland of speaker & co ze te laten opmeten. Dan zal Dub ook meteen merken dat die calculators wel werken... Juiste parameters zijn echt een vereiste om een goede kast te kunnen bouwen.
bartsegers

Bericht door bartsegers »

volledig mee eens, ook al 3 keer aangegevn dat dat pas echt 25 euro goed besteed is! (veel beter dan dure kabels en componenten kopen mijn inziens)
Lnsadnoh
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Theduboracle schreef:
Is het zo erg.
Theduboracle, heb ik ook last van, zeker als je sneller denkt dan dat je kan typen.
Ik ben dan ook geen "typgeit" zoals ze het op mijn werk wel eens over de afdeling roepen :D .
Ik lees daarom m'n verhaal nog eens door totdat ik hem definitief post.
9 van de 10x staan er echt veel fouten in en geeft ik dan maar mijn toetsenbord de schuld :lol: .
En dan nog staan er wel eens wat fouten in, naja, het zij zo.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Beste Dub,

Ik zou maar oppassen dat je ideen niet gejat worden! Als ze echt de B&W serie verslaan voor 1/3 van de plijs.
WMC

Bericht door WMC »

Theduboracle schreef:
57 liter was niet juist.
Hij oogt veel groter omdat ik de isofix isolatie erbij opgeteld heb, die is 3.5 cm dik.
Hij wordt lekker goed gedempt dus, ook zit er een dwars schot in voor de demping, op de afschroef bare achterkant zal ik ook een dwars schot lijmen denk ik.
Geen direct antwoord op mijn vraag, maar het maakt voldoende duidelijk. Je hebt dus geen metingen gedaan, ik blijf me daarom afvragen wat je referentie kader is. Speel je zelf een instrument of iemand in je naaste omgeving?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Theduboracle schreef:
Is het zo erg.
Dat je de moeite ervoor doet siert je. Ga zo door. En je Pioneer creaties, die horen we dan op de volgende meeting in Breda denk ik wel.

Groeten,
Mischa
Theduboracle

WMC schreef:
Theduboracle schreef:
57 liter was niet juist.
Geen direct antwoord op mijn vraag, maar het maakt voldoende duidelijk. Je hebt dus geen metingen gedaan, ik blijf me daarom afvragen wat je referentie kader is. Speel je zelf een instrument of iemand in je naaste omgeving?
Even de parameters op laten meten zou ook perfect zijn, maar mijn tune met de verstelbare kast was ook voor deze speakers ok.
Niet nodig dus, ze klinken goed als ik een low sweep doe, ook op 30 Hz.
Veel beter dus wat op de frequentie grafiek te zien is, dank zij mijn versterker ook denk ik.
Mocht het met het nieuwe model anders uitpakken kan ik simpel wat veranderen, en de sweep nog een keer doen.
Ik heb nu spellings controller dus daar kunnen ze ook niet meer over zeuren. :P
Yannick

Bericht door Yannick »

Jeps! Nu de grammatica nog!

Waar blijven de foto's van de kastjes inclusief drivers?! Ben benieuwd!?
Theduboracle

Yannick schreef:
Jeps! Nu de grammatica nog!

Waar blijven de foto's van de kastjes inclusief drivers?! Ben benieuwd!?
De filters laten nog even op zich wachten, helaas.
Ik er ook de testtone genarator bij gedaan in een zip file, wel een trail voor 30 dagen.
Bijlagen
PICT0011.JPG
tone genarator.zip
(900.23 KiB) 80 keer gedownload
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Er zijn programma's zoals adobe audition die vele malen beter een test toontje neerzetten en waar je ook de 2e en 3e harmonische kan regelen. Verder moet ik zeggen dat de kastjes er niet verkeerd uitzien, maar graag zou ik een detail foto met goede belichting willen zien :wink:
Gesloten