TrueRTA (gratis sinusgeneratortje om te kijken of ik duidelijk ergens pieken of dalen in mijn frequentieverloop heb)
- Dit heeft er natuurlijk weer toe geleid dat ik alle knoppen weer heb zitten verdraaien.....
Sonic Visualizer (erg leuke software om eens wat mp3tjes in te gooien om te zien hoe een mp3tje is opgebouwd)
Die visualizer bevestigde mijn conclusie dat de basdrum van een drumset nu ineens als een drum klonk in plaats van dat ik wist dat het een drum zou moeten zijn.
Voorbeeldje uit Guns 'n Roses, Civil war;
0:10-0:30 Gitaar met als laagste frequentie +/- 70 Hz
0:37 Frequentieverloop naar beneden, mooi om te zien in het peak frequency spectrogram.
1:24 Drums die vanaf +/- 30Hz klinken
De drum klinkt nu als een drum ipv een aardige drum-interpretatie van een luidspreker.
Voor vanavond ben ik tevreden. Morgen wat meer muziek draaien en kijken of het ergens goed of juist slecht gaat. Van Faithless; The man in you, was het nummer weer een voorbeeld dat er nog het een en ander te verbeteren valt. Bij dat nummer was de sub te overheersend.
