Binnenkort het bouwverslag.
PC:
1800 mhz Pentium 4
512 Mb Ram
40 gb harddisk intern met 500 gb harddisk extern.
Bluetooth
GPS
DVD speler
Afstandsbediening.
Toetsenbord & touchmuis.
Geen touchscreen.
15.4 " LCD scherm
Gobla Ma 06 Okt 2008 1:12 schreef:Ik heb de (basis)opoffercomputer (een Laser Laptop met 1,8 ghz pentium 4, 512mb ram en 40 gb hd) uit elkaar geschroefd.
Hierbij heb ik de basiscomponenten die nodig zijn teruggebracht naar een schappelijke: 14,5cmx30,5cmx2,5cm. Nadeel zijn de korte kabels naar het scherm. Dit zal dus ook grotendeels de plaatsing bepalen.
Ik heb de mogelijkheid om op meerdere manieren de laptop te voeden (3 wel te verstaan)
1) Battery Pack simuleren door 3 maal een lowdrop regulator te gebruiken. Doorvoeren door 3x 3,7 volt te creëren of door respectievelijk 3,7v; 7,4v; 11,1v te gebruiken.
2) Netstroom simuleren door 1 maal 20 volt @ 6 ampère te gebruiken.
3) Optie 1 & 2 tegelijk gebruiken. Echter optie 2 alleen wanner de contactsleutel is omgedraaid. Hierbij is wel het probleem dat de accu dan opgeladen "wil" worden (die er niet is). Dit valt te meten en te omzeilen.
Tevens zal er een webcam aangesloten worden waarbij het IR filter uitgeschakeld kan worden.
Iedereen is vrij ideeën/opmerkingen/enz te plaatsen. Het project is niet voor niets multi purpose.