pcdegoede schreef:Zo ongeveer 80 procent van het werk aan een zelfbouw versterker verstrijkt niet met solderen, maar met mechanisch werk als boren, zagen en vijlen. Tenminste, dat is mijn ervaring en ook dit project is geen uitzondering op deze regel.
Het is waar, daar gaat een hele hoop tijd in zitten, maar ook het zoeken naar onderdelen voor een goede prijs kost de nodige uren.
pcdegoede schreef:p.s. oh ja: de oorspronkelijke ingangskeuzeschakelaar en de volumeregelaar laat ik lekker zitten (de laatste high-enders die dit topic lezen haken nu af

). De volumepot is een 100k Alps en hij draait nog zo lekker dat ik het maar gewoon probeer.
Dan ben ik zeker geen Haai-ender, want ik lees gewoon stug door.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van het opnieuw gebruiken van slijtage gevoelige onderdelen zoals potmeters en draaischakelaars, er gaat wel audio doorheen tenslotte. En dat is wel iets anders dan het hergebruiken van een koelblok of voedingstrafo.
De potmeter kan dan wel een ALPS zijn, hij heeft een open konstruktie dus na een jaar of 30 zal hij van binnen waarschijnlijk wel gecorrodeerd zijn.
Je zou kunnen overwegen om hem te demonteren en goed
schoon te maken zoals ik heb gedaan.
Vervangen zal inderdaad heel moeilijk zijn om dat potmeters met zo'n geribbeld asje haast niet te vinden zijn.
Je kan ook overwegen om met de draaischakelaar een trosje relais aan te sturen die de ingangskeuze over nemen.