Want als er niet veel animo voor is hoef ik em vandeweek niet in elkaar te schroeven. Ben al een stuk verder dan in mijn draadje (zal morgen na het werk even nieuwe foto's schieten, dat mag ook wel weer es), maar nog steeds niet tevreden genoeg.
4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Is er nog intresse voor de triska sub? (sta er namenlijk niet meer tussen
)
Want als er niet veel animo voor is hoef ik em vandeweek niet in elkaar te schroeven. Ben al een stuk verder dan in mijn draadje (zal morgen na het werk even nieuwe foto's schieten, dat mag ook wel weer es), maar nog steeds niet tevreden genoeg.
Want als er niet veel animo voor is hoef ik em vandeweek niet in elkaar te schroeven. Ben al een stuk verder dan in mijn draadje (zal morgen na het werk even nieuwe foto's schieten, dat mag ook wel weer es), maar nog steeds niet tevreden genoeg.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Die chorda's zal ik bij Erik oppikken, maar zonder verdere audio keten. Als ik het goed begrijp worden ze aangesloten de apparatuur die dat blok daar staat...Blok 1: Hans en Needles blok
Tijd:.Speakers:..eigenaars zelf set samenstellen.......
11.00-12.15 uur 1: Hans actieve - Renevos
...........................2: Needles.........- HomeR
...........................3: Needles 2weg.- Wouter
Uitgangspunt set Blok 1 samenstelling cd speler en versterkers ReneVos en HomeR
tip: Demo DT van JNijboer erbij betrekken
Blok 2: Sateliet en subwoofer blok
12.30-13.45 uur..4: Sateliet + Poco Ripolesub - (Roland)
...........................5: A4 sateliet + LAT sub - ReneVos
...........................6: TicoTango's Sateliet sub ??- DanielV
Uitgangspunt set Blok 2 samenstelling cd speler en versterkers Roland en ReneVos
tip: Astin Trew AT 3000 CD speler is een hybryde en onopvallend goed
Blok 3: CD DT WAV en FLAC blok
14.00-15.15 uur 7: CA 625 Morel - Rumoh
..........................8: Chorda's - eric (wouter neemt ze mee????)
..........................9: Dynaudio - koifarm
.............reserve 10: Castle Inversion 15 - gervanja
En wat betreft de needles 2-weg, die gaan dan op het set dat daar staat? bijv. die van HoMeR.... heb ook nog vifa's in 4 Ohm en de 119 BGS liggen die erin passen... Voor alsnog maar uitgaan van de 2-weg.
En wellicht kan Rudy de versie met Dayton fullrange meenemen - of ben ik nou te enthousiast...
De HANS actief heb ik dit weekend in Groningen (MM-audio) gehoord, ik begrijp dat we geen passief - origineel - ontwerp gaan horen?!
En als laatste, heb gister een dipoolsubje gemaakt met 2x 6,5" (+Reckhorn A401) voor bij mijn peerless 2" sat's... Ik gooi ze wel ff in het dashboardkastje
Ik heb er zin in, al voelde ik ineens zoiets van: straks klinkt die needle 2-weg daar echt niet best....
denk dat we het wel zonder redden.sjons schreef:Is er nog intresse voor de triska sub? (sta er namenlijk niet meer tussen)
Want als er niet veel animo voor is hoef ik em vandeweek niet in elkaar te schroeven. Ben al een stuk verder dan in mijn draadje (zal morgen na het werk even nieuwe foto's schieten, dat mag ook wel weer es), maar nog steeds niet tevreden genoeg.
maar bedankt voor het aanbod natuurlijk..
zal zo de foto's even bekijken..
Als er nog tijd en zin is, lijkt mij het wel leuk om een "gewone marantz" versterker te luisteren. TOV de versterkers die al mee genomen worden.
of is het programma al meer dan overvol?
Ik neem die van mij wel mee, en zie wel hoe dat dan gaat...
"niet mee, niet geluisterd" in de trant van "niet geschoten, altijd..."
Owja, ik heb nog een 3 dubbel live cd van Miles Davis, ook nog leuk?
of is het programma al meer dan overvol?
Ik neem die van mij wel mee, en zie wel hoe dat dan gaat...
"niet mee, niet geluisterd" in de trant van "niet geschoten, altijd..."
Owja, ik heb nog een 3 dubbel live cd van Miles Davis, ook nog leuk?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Gisteravond nog even gemeten aan mijn nieuwe dwergjes:
dipool W subwoofer met 2x WS17E + Reckhorn: geen sperrfilter nodig zo lijkt het nu
Resonantie van de kleine constructie lijkt op 400 Hz te zitten... LP funtie is prima af te regelen...
De 0,3 liter BR met de peerless WB 2" loopt dan tot 150 Hz, en dan komt de mini dipool erin. Gister heel leuk afgeregeld, klank is erg lekker voor een (passief) filterloos ontwerp met units van 2x 14,50 (peerless) en 2x 17,- (visaton)
Wellicht nog leuk om ergens spelend in een hoekje te zetten voor de gein... het blijft vast niet overeind naast de betere sub/sat systemen, al klinkt het wellicht beter dan een setje needles
Ik ben heel benieuwd naar hoe morgen zal zijn.
Tot ziens in beetsterzwaag!
dipool W subwoofer met 2x WS17E + Reckhorn: geen sperrfilter nodig zo lijkt het nu
De 0,3 liter BR met de peerless WB 2" loopt dan tot 150 Hz, en dan komt de mini dipool erin. Gister heel leuk afgeregeld, klank is erg lekker voor een (passief) filterloos ontwerp met units van 2x 14,50 (peerless) en 2x 17,- (visaton)
Wellicht nog leuk om ergens spelend in een hoekje te zetten voor de gein... het blijft vast niet overeind naast de betere sub/sat systemen, al klinkt het wellicht beter dan een setje needles
Ik ben heel benieuwd naar hoe morgen zal zijn.
Tot ziens in beetsterzwaag!
Zo alles is weer net op tijd af... Sinds vanmiddag spelen de sattelietjes ook
Ik neem mee:
-Cd speler, Astin Trew 3500
-Versterker, Yarland FV34BSA
-Subversterker, Reckhorn A402
-Sattelietjes: 12*18*14 cm, met een Vifa 3 inch paper breedbander erin. ( TC9FD-18-08 ). Diverse schakeltrucjes. o.a. Gesloten hoogpass caps en een vlakke 6 Ohm (+- 0.5 Ohm) impedantie... -6 dB 130 Hz. Het LCR mid filter is eerste poging. Rest van het filter nog nul aan getweakt. Voor wat beteft: Vishay ja of nee, mkp cap of elco's. Draad of folie.
-Subwoofer: 28*28*44 cm, met tweemaal CSS trio 8 inch in push push config gesloten kast met hoog pass cap. -3dB 33 Hz.
-Ripole sub: 2 X 12 A&D Audio PA woofers met of zonder filter....Hangt er even vanaf of ik het filter zo snel weer terug vindt
Dan nog, om er ook nog een ripole bij af te stelllen is wel veel werk denk ik.
Alles uiteraard in blank MDF en zo, zo afwerking... Ik kan wel al zeggen dat het sub-satteliet systeem uitzonderlijk fijn klinkt. Vooral de ruimtelijkheid en max spl zijn erg goed uitgevallen. Ik ga vanavond nog wat kleinere Yarlands op de sattelieten zetten. Als dat ok gaat, neem ik ook een FV34CIIISA mee. Ik heb er veel zin in. Tot morgen allemaal!
Groet Roland
Ik neem mee:
-Cd speler, Astin Trew 3500
-Versterker, Yarland FV34BSA
-Subversterker, Reckhorn A402
-Sattelietjes: 12*18*14 cm, met een Vifa 3 inch paper breedbander erin. ( TC9FD-18-08 ). Diverse schakeltrucjes. o.a. Gesloten hoogpass caps en een vlakke 6 Ohm (+- 0.5 Ohm) impedantie... -6 dB 130 Hz. Het LCR mid filter is eerste poging. Rest van het filter nog nul aan getweakt. Voor wat beteft: Vishay ja of nee, mkp cap of elco's. Draad of folie.
-Subwoofer: 28*28*44 cm, met tweemaal CSS trio 8 inch in push push config gesloten kast met hoog pass cap. -3dB 33 Hz.
-Ripole sub: 2 X 12 A&D Audio PA woofers met of zonder filter....Hangt er even vanaf of ik het filter zo snel weer terug vindt
Alles uiteraard in blank MDF en zo, zo afwerking... Ik kan wel al zeggen dat het sub-satteliet systeem uitzonderlijk fijn klinkt. Vooral de ruimtelijkheid en max spl zijn erg goed uitgevallen. Ik ga vanavond nog wat kleinere Yarlands op de sattelieten zetten. Als dat ok gaat, neem ik ook een FV34CIIISA mee. Ik heb er veel zin in. Tot morgen allemaal!
Groet Roland
Helaas.. Weidok is overvallen door de GRIEP
sorry maar sinds vanmiddag ben ik hartstikkende
beroerd en in de diaree etc..
dus ik ben verhinderd ...morgen
dus als iemand nog even de deelnemerslijst en liusterschema
uit wil printen...
dus vanuit Dokkum een gezellige dag alvasr..
en ik lees wel hoe alles gaat
sorry maar sinds vanmiddag ben ik hartstikkende
beroerd en in de diaree etc..
neem aan dat sietse en richard het ook zonder mij afkunnenander bericht: rumoh- rudy- komt later en zonder speakers
dus als iemand nog even de deelnemerslijst en liusterschema
uit wil printen...
dus vanuit Dokkum een gezellige dag alvasr..
en ik lees wel hoe alles gaat
Zo lui, morgen is het zover. Komme we elkaar tege...
Maar ff het volgende.
Ik hoop dat ik op tijd ben en bij de ingang van de zaal een deelnemers lijstje heb liggen, met de bedoeling dat iedereen ff aanvinkt dat ie er is. Kunnen we even de zaalhuur bijdrage uitrekenen. Tot nu toe is dat dus 50 : 29 = 1.72 Euro p.p.
Neem dus, als het lukt, ook ff wat kleingeld mee in de beurs.
Luisterschema heb ik ook even uitgeprint. Maar we zien morgen wel of dat ook echt zo gaat uitpakken.
Wie nog iets meeneemt dat nog niet op de lijst staat, geen probleem, zien we dan ook morgen wel weer.
Verders horen jullie morgen wel hoe we graag bepaalde dingen ff moeten doen, zoals het afrekenen van consumties en zo. (toespraak van de voorzitter...
of zo)
Het is niet zeker of Weidok kan komen. Is ziek geworden vandaag. Hoor ik straks nog wel van hem.
Dus zonder verder bericht mijnerzijds, tot morgen.
Edit, Weidok was me net voor.
Maar ff het volgende.
Ik hoop dat ik op tijd ben en bij de ingang van de zaal een deelnemers lijstje heb liggen, met de bedoeling dat iedereen ff aanvinkt dat ie er is. Kunnen we even de zaalhuur bijdrage uitrekenen. Tot nu toe is dat dus 50 : 29 = 1.72 Euro p.p.
Neem dus, als het lukt, ook ff wat kleingeld mee in de beurs.
Luisterschema heb ik ook even uitgeprint. Maar we zien morgen wel of dat ook echt zo gaat uitpakken.
Wie nog iets meeneemt dat nog niet op de lijst staat, geen probleem, zien we dan ook morgen wel weer.
Verders horen jullie morgen wel hoe we graag bepaalde dingen ff moeten doen, zoals het afrekenen van consumties en zo. (toespraak van de voorzitter...
Het is niet zeker of Weidok kan komen. Is ziek geworden vandaag. Hoor ik straks nog wel van hem.
Dus zonder verder bericht mijnerzijds, tot morgen.
Edit, Weidok was me net voor.
Het was weer een geslaagde luisterdag. Altijd erg leuk om bekende en onbekende gezichten van het forum te ontmoeten. Ook leuk om kennis te maken met wat anderen in de hobby bezig houdt.
Maar (zoals altijd) zijn er toch wat zaken blijven liggen die op de rechtmatige eigenaar wachten. Zo heb ik nu het beheer over een goud-zwart stekkerblok. De rechtmatige eigenaar moet zich maar even per pm melden (of wachten tot volgend jaar).
Maar (zoals altijd) zijn er toch wat zaken blijven liggen die op de rechtmatige eigenaar wachten. Zo heb ik nu het beheer over een goud-zwart stekkerblok. De rechtmatige eigenaar moet zich maar even per pm melden (of wachten tot volgend jaar).
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Zo, we zijn ook weer net thuis (kevertje pruttelt slechts 80)
Weer hartstikke leuke mensen gezien.. lekker gebabbeld enzo..
Hele leuke dingen gezien en gehoord, ook wel het nodige commerciele spul al dan niet gemodificeerd.
Zelf had ik alleen maar wat frutseltjes mee. Ik hoop dat er misschien mensen bij waren die daar nog wat inspiratie uit konden halen.
Gewoon weer heel gezellig geweest!
Kees en Eef
Weer hartstikke leuke mensen gezien.. lekker gebabbeld enzo..
Hele leuke dingen gezien en gehoord, ook wel het nodige commerciele spul al dan niet gemodificeerd.
Zelf had ik alleen maar wat frutseltjes mee. Ik hoop dat er misschien mensen bij waren die daar nog wat inspiratie uit konden halen.
Gewoon weer heel gezellig geweest!
Kees en Eef
Goed thuis gekomen, alle spullen weer een plekje gegeven.
Ik was vandaag zeer prettig verrast door de breedband luidsprekers. Tot nu toe waren deze door mij nooit beluisterd. Zeer interressant.
Verder dank aan de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt zowel organisatoren, deelnemers en bezoekers.
Ronny
Ik was vandaag zeer prettig verrast door de breedband luidsprekers. Tot nu toe waren deze door mij nooit beluisterd. Zeer interressant.
Verder dank aan de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt zowel organisatoren, deelnemers en bezoekers.
Ronny
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Het was een gezellige dag gisteren en het was leuk om te zien hoe eenieder op zijn eigen manier bezig was met de audiohobby. Interessant was de opstelling waar een CD, MP3 en een LP met elkaar vergeleken werd. Ook de kleine breedbandertjes en het feit dat je met 2x1,5Watt al een redelijk geluidsniveau kon neerzetten is iets om te onthouden. Al met al een gezellige dag, met dank aan Weidok die zich hiervoor heeft ingezet om het mogelijk te maken.
Re:
Geen dank Wouter..wouter schreef:Voor mij was het de eerste keer... Wat was dit leuk!
Bedankt allemaal en @ weidok- super dat je toch langs kwam, beterschap verder!
De peerless WB2" gaat een vervolg krijgen, ik merkte dat ik niet de enige was die ze de moeite waard vindt - vervolg via nieuw topic
Voelde redelijk en had geen rust
en besloten om 10.30 uur maar naar Beetsterzwaag te rijden
gehoor en concentratie waren dus niet optimaal
dus zal ik me niet aan beoordelingen van speakers wagen..
maar al met al een gezelige dag en interressante dag gehad
genoeg gezien en gekeuveld...
helaas geen foto's..
Ook ik ben nu een trotse bezitter van een "vergeten" spike geworden
denk dat ie onder DT van jnijboer vandan komt...
kontakt em wel even woont vlakbij
Deze keer was de zaal bijna te klein...
verbazingwekkend wat de eelnemers allemaal aan mooie spullen
(ja ook Kees !! klein maar fijn zal ik maar zeggen))
hadden meegebracht waarvoor mijn (onze) dank..
Sietse en Richard ook nog bedankt .. super
Re: 4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009
Erg leuk om de spullen te zien en te beluisteren maar ook om te zien welke gezichten er bij de forummers horen.
@weidok: Die spike is inderdaad van mij
(gelukkig had ik thuis nog een reserve toen de zaak stond te wiebelen). Je hebt PB!
@weidok: Die spike is inderdaad van mij
