4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Bericht door koifarm »

Weidok, mijn media client/ server speelt helaas geen flac files. Het is een Pinnacle Soundbridge 500 met buizenuitgang. Maar er zijn wel andere verliesvrije formaten die hij wel speelt.

Afbeelding

http://www.audiokarma.org/forums/showth ... ?p=1878744

Ronny
Laatst gewijzigd door koifarm op do 17 sep 2009, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

Flac is volgens mij toch wel het meeste gebruike lossles codec ?
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Bericht door koifarm »

TubeHead schreef:
Flac is volgens mij toch wel het meeste gebruike lossles codec ?
Wat dacht je van Apple Lossless Audio Codec, ALAC. Of gewoon als WAV.

Ronny
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

koifarm schreef:
TubeHead schreef:
Flac is volgens mij toch wel het meeste gebruike lossles codec ?
Wat dacht je van Apple Lossless Audio Codec, ALAC. Of gewoon als WAV.

Ronny
nou ik laat het aan jouw over...
ik heb zelf geen ervaring met
ALAC en FLAC file weergave..
maar een vergelijking tussen cd , lp en ander media
lijkt mij een prima idee..
Danielv zou zijn laptop meenemen misschien
kunnen we daar nog wat mee doen neem aan
dat daar FLAC files op staan..
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Het schema (voorstel) staat er lees pagina 1 bericht 3
LUISTERSCHEMA
4 de Zelf_Bouw_Audio luisterdag van het Noorden
te Beetsterzwaag
:) :)
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Bericht door AatV »

Helaas, het lukt me door wat tegenslagen en tijdsgebrek niet om de Arcturus voorversterker op 26 september klaar te hebben. :(
Ik zal wel aanwezig zijn, ben veel te benieuwd naar de diverse creaties!

groeten,
Aat
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Helemaal af zijn de Greenfrog en de beide eindversterkers dan nog niet maar de boel werkt. Kortom ik neem de boel gewoon mee en dan ziet iedereen ook meteen hoe de boel er van binnen uit ziet. :wink: Haal het vraagteken achter mijn naam dus maar weg want ik kom.

Co
Bijlagen
poweramp-P1020519.jpg
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

de lijsten zijn weer aangepast

zie pagina 1 eerste 3 berichten !!!
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

mmmmm, ik zie mijzelf nog niet terug komen in de lijst.
Misschien een beetje vaag gedaan tijdens de aanmelding.
neemt mee:
Garrard 401 draaitafel, Ortofon MC15 super II, Creek OBH15.
Relaixed voorversterker, DC Darling Buizeneindversterker.
Castle Inversion 15 speakers, van den Hul M.C. D352 kabels.
Is hier nog ruimte voor?
Groeten John
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

Ik zie dat de lijsten zijn bijgewerkt.

Erik kan helaas niet komen, al mag ik wel zijn Chorda's ophalen wanneer er interesse is. Zijn set DCS/Cello gaat helaas niet mee, dus ik weet nog niet of er een set is waarop ze gaan draaien...

Roelof komt zeker, weet alleen niet of Roland opgepikt moet worden.

Ik zou nog wel wat meer luidsprekers kunnen meenemen, maar hoe gaat dat dan met opstellen/demonstreren - ik hoef er niet bij te blijven?! - maar zet iedereen dan een CD/versterker combi neer ofzo?

Ik zit met een kwakkelende versterker, en heb nog geen nieuwe zo snel.
Roelof wil evt. wel zijn voor en eindtrap meenemen, maar ik weet dus niet of dat allemaal nodig is.

Ik heb er zin in!
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Bericht door TubeHead »

gervenja schreef:
Garrard 401 draaitafel
oeh... mooi speelgoed
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

gervenja schreef:
mmmmm, ik zie mijzelf nog niet terug komen in de lijst.
Misschien een beetje vaag gedaan tijdens de aanmelding.
neemt mee:
Garrard 401 draaitafel, Ortofon MC15 super II, Creek OBH15.
Relaixed voorversterker, DC Darling Buizeneindversterker.
Castle Inversion 15 speakers, van den Hul M.C. D352 kabels.
Is hier nog ruimte voor?
Groeten John
natuurlijk ben je welkom..
foutje..
Speakers zijn altijd welkom..
en de Garrard ??
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

wouter schreef:
Erik kan helaas niet komen, al mag ik wel zijn Chorda's ophalen wanneer er interesse is.

Roelof komt zeker, weet alleen niet of Roland opgepikt moet worden.

Ik heb er zin in!
de Chorda's leuk zijn..

Roland heeft geen eigen vervoer dus als Roelof hem mee
zou kunnen nemen.. is dat ook geregeld ")

jammer dat Eric niet kan...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

wouter schreef:
maar hoe gaat dat dan met opstellen/demonstreren - ik hoef er niet bij te blijven?! - maar zet iedereen dan een CD/versterker combi neer ofzo?

Ik heb er zin in!
per blok zoveel mogelijk met een set proberen te spelen
kost het wisselen minder tijd..
tenminste dat moeten de eigenaren van de speakers
en apparatuur onderling bepalen..

met de satelieten en subwoofers zal dit wat moelijker gaan..
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

oeps ging wat mis
Laatst gewijzigd door weidok op zo 20 sep 2009, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

doorvoeren berichten gaat niet goed.. hmm vreemd..
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Koss »

Ik heb nog een plaats vrij in de auto, dus als er nog iemand vanuit groningen mee moet rijden kan dat.

Ik heb even een lijst met flacs bijgevoegd, deze neem ik mee op een usbschijf. USB-dac neem ik ook mee.

Moet ik mijn Denon DCD3000 nog meenemen? Hij staat niet in het blokkenschema namelijk (moet er wel bij vermelden dat hij de laatste tijd wat kuren aan het vertonen is :))

Groeten,
Koss
Bijlagen
muzieklijst.doc
(29.5 KiB) 2104 keer gedownload
Henry S
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 08 okt 2007, 22:56
Locatie: Tytsjerk

Bericht door Henry S »

koifarm schreef:
Weidok, mijn media client/ server speelt helaas geen flac files. Het is een Pinnacle Soundbridge 500 met buizenuitgang.
Leuke mod, de Pinnacle/Roku Sounbridge is opzich geen slecht ding. hier staat ook eentje - een M1001 in orginele behuizing.

Allen zaterdag veel luisterplezier!
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

Koss schreef:
Ik heb nog een plaats vrij in de auto, dus als er nog iemand vanuit groningen mee moet rijden kan dat.

Groeten,
Koss
Ik zou wel mee willen, ik kom dan zelf uit slochteren naar jou...

Ik heb ook zelf wel vervoer, dus als iemand geen vervoer heeft, mag die van mij voor. Zo niet dan scheelt dat weer :P

Waar en hoelaat?

edit: ik lees net de muziek lijst, ziet er goed uit =D>
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

Roland schreef:
Hoi,

Ik neem graag een nieuw sub-sat systeem mee. 8 cm Fullrangers in de sattelietjes en twee Push Push 20 cm's bassen in een GHP kast met een reckhorn versterker. Versterker voor dat systeem een Yarland FV34BSA. Mag uiteraard ook gebruikt worden voor andere luidsprekers.

Maareh.. zou ik met iemand mee kunnen rijden? Ik heb namelijk geen auto en geen rijbewijs...

Groet Roland
Al geregeld? anders kan ik ook rijden...
kom toch via of tot Groningen
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Koss »

Maarten schreef:

Al geregeld? anders kan ik ook rijden...
kom toch via of tot Groningen
Ghe daar heb ik overheen gelezen, voor mij geldt hetzelfde.

Even iets anders:
In dit topic wordt de CD Improver genoemd. Ik heb 2 CD's hiermee laten behandelen en het zou leuk zijn als iemand 1 van deze cd's (onbehandeld) heeft liggen om deze een blinde test te laten ondergaan. Heeft iemand de volgende CD's?

Jamiroquai - Dynamite
Plump DJ's - Eargasm
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Was even druk, Roelof heeft aangeboden me op te pikken in Groningen. Hartelijk bedankt voor de aanbiedingen!

Groet Roland
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Hoi,

Was even druk, Roelof heeft aangeboden me op te pikken in Groningen. Hartelijk bedankt voor de aanbiedingen!

Groet Roland
mooi dat je vervoer hebt Roland..

voor de deelnemers;

de deelnemers lijst is aangepast
en het luisterschema ook...

gervanja toegevoegd met mooie spulletjes :)

:!: :!: :!: :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Ik kijk er erg naar uit, ik ben blij dat het bijna zo ver is, ik ben erg benieuwd naar de creaties en het zal zeker leiden tot inspiraties, ik kom zeker ook zeker inclusief gast ..
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Stephen2006 schreef:
Ik kijk er erg naar uit, ik ben blij dat het bijna zo ver is, ik ben erg benieuwd naar de creaties en het zal zeker leiden tot inspiraties, ik kom zeker ook zeker inclusief gast ..
en volgend jaar met je mooie KEF speakers :)
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”