Tweeters stuk of niet aangesloten?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

SARK

Bericht door SARK »

Dat is toch een zeer aangenaam prijskaartje :!:
Ga je de rolrand van de woofer nog repareren :?:
Luuk

Bericht door Luuk »

En zo staat het geheel nu al 2 dagen te spelen

[graag-bijvoegen]http://i709.photobucket.com/albums/ww95 ... i/Desk.jpg[/graag-bijvoegen]

Gelijk geprobeerd er een beetje ''arty'' picture van te maken. Toch maar eens een goede groothoek lens aanschaffen.

Al met al ben ik erg te spreken over het geluid van de speakers. Zit er achter de PC niet echt goed voor, maar als ik een muziekje opzet gaat de monitor uit, en rol ik de stoel een paar meter naar achter. Helaas zit ik met een oorontsteking, dus veel luisteren zit er nu effe niet in helaas.
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door amanda »

Luuk schreef:
Gelijk geprobeerd er een beetje ''arty'' picture van te maken. Toch maar eens een goede groothoek lens aanschaffen.
Goeie vaste hand heb je :wink:
Luuk

Bericht door Luuk »

Ben wat dat betreft wel blij met de uitvinding van het statief.
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Luuk schreef:
Al met al ben ik erg te spreken over het geluid van de speakers.
Kijk, mooi om te horen! Zeker als het voor zo'n spotprijsje kan!
SARK

Bericht door SARK »

SARK schreef:
...
Luuk

Bericht door Luuk »

SARK schreef:
SARK schreef:
...

Zeker weten! Binnenkort even van de latex kopen bij de bouwmarkt.
Luuk

Bericht door Luuk »

Pff. heb al echt lang niks meer van me laten horen. Rand van de woofer is gerepareerd, en de speakers spelen nog steeds prima. Heb alleen de indeling van mijn kamer veranderd, maar ik zit nu met het probleem dat als ik circa 3 meter van de speakers af ga zitten de bassen heel erg weg vallen. Als ik dan weer verder naar achter ga, hoor ik ze weer. Weet iemand hoe ik dat kan verbeteren? Want die 3 meter is voor mij wel de ideale luister positie in mijn kamer.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

ik hoop in elk geval dat je dat niet meende van die latex uit de bouwmarkt, zo wel , zou je ons dan een absolute schrik willen aanjagen met horror foto's van hoe de "gerepareerde" woofers er nu uit zien ?
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Ik denk dat hij reparatie heeft gedaan met vloeilatex:

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... vloeilatex
richard

Bericht door richard »

Luuk schreef:
...maar ik zit nu met het probleem dat als ik circa 3 meter van de speakers af ga zitten de bassen heel erg weg vallen.
Controleer eerst of je de luidsprekers wel goed in fase hebt aangesloten, met een batterij kun je dit controleren of de woofer naar voren komt als je de plus van de luidspreker op de plus van de batterij aansluit. Dat moet bij beide luidsprekers gebeuren. Sluit ze ook juist op de versterker aan, de plus van de box op de plus van de versterker.

Dat er lage tonen wegvallen kan ook liggen aan staande golven in de kamer, de remedie is dan om de luidsprekers wat naar voeren of juist naar achteren te verplaatsen.
In de lengte (of breedte) van de kamer is een optimale opstelling vaak: muur-1/5-luidspreker-3/5-luisterplaats-1/5 achtermuur.
Dit is maar een vuistregel die je als uitgangspunt zou kunnen gebruiken.
Luuk

Re: Tweeters stuk of niet aangesloten?

Bericht door Luuk »

Bedankt voor de tips! Heb het wat anders ingedeeld, en het klonk even heel aardig! Nu heeft gister mijn linker woofer het begeven, dat was degene met de beschadigde rand. Speakers stonden totaal niet hard, maar er komt gewoon geen geluid meer uit de woofer. Als ik de woofer van de rechterspeaker in de linker speaker stop en aansluit werkt het wel gewoon. Is een woofer te repareren of is het einde verhaal? Mocht 'ie stuk zijn zat ik te kijken naar JBL E80 speakers als vervangende speakers. Is dit gelijkwaardig met mijn missions?
bartsegers

Bericht door bartsegers »

als ze kapot zijn gegaan tijdens een rustige luistersessie, dan kan het in ieder geval geen compleet dorgebrande woofer zijn.
In dat geval is het waarschijnlijk een mechanisch defectje, waarbij misschien de spoeldraad los is, of een kapotte soldeerverbinding etc.

Ik zou hem eens rustig bekijken.
Heb je een batterijtje bij de hand? maak eens contact tussen +/- en kijk wat hij zegt....
Luuk

Bericht door Luuk »

Yep, een penlite tussen de + en - gehouden, maar de woofer geeft geen kick. Als dit niet te fixen is, zijn de E80's een waardig alternatief? Ze zijn in elk geval niet duur!
mgodesign

Bericht door mgodesign »

Vraag aan Luuk: Heb je nog onderdelen van deze Mission 733? Bijvoorbeeld die kunststof afwerking van de voorzijde? Of een woofer uit deze set?
Plaats reactie