4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

Met dank aan Weidok.
wat voor speakers matchen
het beste met de relaixed en greenfrog

De relaixed is een gebalanceerde voorversterker dus opzich geen speakers.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Leeuwarden schreef:
Als je echt aan zit kan je mijn speakers wel halen... (laatste redmiddel)
Je komt niet ff gezellig zelf langs?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Leeuwarden schreef:
Als je echt aan zit kan je mijn speakers wel halen... (laatste redmiddel)
Je komt niet ff gezellig zelf langs?
Ja toch?? Ik ben d'r ook hoor! :D

Kees
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik zie wel even... Ik weet eigenlijk niet eens of ik wel kan...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Als je echt aan zit kan je mijn speakers wel halen... (laatste redmiddel)
Geweldig aanbod..
zal het in mijn achterhoofd houden
mochten we echt aanzitten natuurlijk

maar wat voor speakers zijn het
en hoe groot en zwaar zijn ze :)


nog mooier en gezelliger als je ze zelf
kunt laten horen...
tenminste als je tijd hebt :)

maar dat zien we wel

nik
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb een setje Alcone Fourier. In plaats van de Alcone tweeter zit er een Dynaudio D260 tweeter in. Het is dus een zuil met een redelijk gewicht...
Aangezien ik al jaren van plan ben om het zaakje aktief aan te sturen hangen de filters verloren aan een schroefje aan de achterkant wat het geheel iewat kwetsbaar maakt. :-)

Ik ben net vorige week overvallen door een griepje dus het gehoor is weer op een dieptepunt beland. Afgezien of ik die dag kan, kom ik sowieso niet de hele dag vanwege zeer hoofd :? We zien wel even. Ik zou het lullig vinden om het mooiste evenement van het Noorden in het water te laten vallen bij gebrek aan speakers. Daarvoor woon ik te dichtbij, als ik zelf niet kom is er vast iemand die ze kan opvissen mocht het nodig zijn.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dan bij deze een publieke oproep: is er iemand uit t westen die een paar Conic's kan meenemen? Dat is dus die conische hoorn door Roland ontworpen met de Alpair10. als ik zelf had gekund had ik die uiteraard zelf meegenomen :roll:
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ik neem graag een nieuw sub-sat systeem mee. 8 cm Fullrangers in de sattelietjes en twee Push Push 20 cm's bassen in een GHP kast met een reckhorn versterker. Versterker voor dat systeem een Yarland FV34BSA. Mag uiteraard ook gebruikt worden voor andere luidsprekers.

Maareh.. zou ik met iemand mee kunnen rijden? Ik heb namelijk geen auto en geen rijbewijs...

Groet Roland
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Roland schreef:
Hoi,

Ik neem graag een nieuw sub-sat systeem mee. 8 cm Fullrangers in de sattelietjes en twee Push Push 20 cm's bassen in een GHP kast met een reckhorn versterker. Versterker voor dat systeem een Yarland FV34BSA. Mag uiteraard ook gebruikt worden voor andere luidsprekers.

Maareh.. zou ik met iemand mee kunnen rijden? Ik heb namelijk geen auto en geen rijbewijs...

Groet Roland
Geen auto en rijbewijs..... :?: :?:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Dat eerste is lastig dat tweede haalt na 30 jaar ofzo pas de krant :-)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Beetje offtopic. Maar ik heb er maar een keer of twee a drie echt last van per jaar. Oa met de DIYDvhN. Showspul gaat normaal per truck, ik zelf met trein of vliegtuig. Dat is nu wat overdreven denk ik....

Mijn werk daar fiets ik heen :)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Toch even nieuwsgierig: nooit behoefte gehad om je rijbewijs te halen?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Jawel hoor,

Wel een paar lessen gehad. Maar het heeft niet echt een hele hoge prioriteit / Ik heb het nogal druk met andere dingen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Hoi,

Maareh.. zou ik met iemand mee kunnen rijden? Ik heb namelijk geen auto en geen rijbewijs...

Groet Roland
Volgens mij komen er meer deelnemers
uit de jouw buurt naar de luisterdag..
dus beetje carpolen moet lukken lijkt mij :)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Bericht door wouter »

Hallo allemaal,

ik zou ook heel graag komen, samen met 2 zelfbouwmaatjes, Erik & Roelof

Ik heb gevraagd of Erik zijn Chorda's wil meenemen als hij kan, en dat is geen problleem - alleen zijn DCS sacd/pre en Chello eindversterker gaan niet mee. Hij laat me dit weekend nog weten of het in te passen is ivm de babytweeling en oppas.

Ik weet niet of ik verder nog iets mee kan nemen aan speakers, maar ik heb wel een 2-weg needle die naast de (aanwezige) needle kan ter vergelijk bijv. - misschien kan Rudy de Dayton Cyburg meenemen?! Wellicht is vergelijken helemaal niet gewenst op zo'n dag - ik ben gewoon benieuwd.
Diverse breedbanders kunnen daarin, heb nog een aantal liggen.
Een verbluffende 0,3 Br heb ik net klaar met een peerless WB 2" Niet echt iets op niveau allemaal, maar wel leuk voor achter de hand.

@ Roland: Aangezien ik net naar Lelystad verhuisd ben kom ik nu van de andere kant, maar Roelof wil jou en je spullen met alle plezier ophalen, om daarna gezellig samen naar Beetsterzwaag te gaan (heb ff gebeld).
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

wouter schreef:
Hallo allemaal,

ik zou ook heel graag komen, samen met 2 zelfbouwmaatjes, Erik & Roelof

Ik heb gevraagd of Erik zijn Chorda's wil meenemen als hij kan, en dat is geen problleem - alleen zijn DCS sacd/pre en Chello eindversterker gaan niet mee. Hij laat me dit weekend nog weten of het in te passen is ivm de babytweeling en oppas.

Ik weet niet of ik verder nog iets mee kan nemen aan speakers, maar ik heb wel een 2-weg needle die naast de (aanwezige) needle kan ter vergelijk bijv. - misschien kan Rudy de Dayton Cyburg meenemen?! Wellicht is vergelijken helemaal niet gewenst op zo'n dag - ik ben gewoon benieuwd.
Diverse breedbanders kunnen daarin, heb nog een aantal liggen.
Een verbluffende 0,3 Br heb ik net klaar met een peerless WB 2" Niet echt iets op niveau allemaal, maar wel leuk voor achter de hand.

@ Roland: Aangezien ik net naar Lelystad verhuisd ben kom ik nu van de andere kant, maar Roelof wil jou en je spullen met alle plezier ophalen, om daarna gezellig samen naar Beetsterzwaag te gaan (heb ff gebeld).
Wouter jullie zijn welkom.. hoor met speakers en..
als een van jullie ook nog Roland kan meenemen...
dat zou heel mooi zijn..

wacht dus maar even af.. met of Eric kan ?
zal jouw en Roelof alvast op de lijst zetten
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Bericht door koifarm »

Is er nog een hoekje/plaatsje vrij voor een buizen media client ,muziekserver,gemodificeerde shanling cd speler, eigenbouw preamp,verticale platenspeler,audioromy buizenversterker en gemodificeerde dynaudio audience 52 speakers?

Ik hoef niet alles mee maar als set klinkt het wel goed.

Verder kan ik wel mensen meenemen vanuit Emmen en omstreken.

Ronny
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

koifarm schreef:
Is er nog een hoekje/plaatsje vrij voor een buizen media client ,muziekserver,gemodificeerde shanling cd speler, eigenbouw preamp,verticale platenspeler,audioromy buizenversterker en gemodificeerde dynaudio audience 52 speakers?

Ik hoef niet alles mee maar als set klinkt het wel goed.

Verder kan ik wel mensen meenemen vanuit Emmen en omstreken.

Ronny
As et nie pas, vragen we gewoon een verbouw vergunning aan bij die gemeente.... 8)
Gewoon meenemen wat je wilt laten zien of wilt laten horen.

Overigens ff aan allen, neem aub de bij jullie spullen passende kabels, interlinks en zo mee.
Ik neem wel weer ff een kabelhaspel en stekkerdozen mee.(zitten geen gouden stekkers aan, maar m'n elektrische tuinapp. en zo werkt er perfect mee... :twisted: )
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

koifarm schreef:
Is er nog een hoekje/plaatsje vrij voor een buizen media client ,muziekserver,gemodificeerde shanling cd speler, eigenbouw preamp,verticale platenspeler,audioromy buizenversterker en gemodificeerde dynaudio audience 52 speakers?

Ik hoef niet alles mee maar als set klinkt het wel goed.

Verder kan ik wel mensen meenemen vanuit Emmen en omstreken.

Ronny
je bent welkom Ronny... en je set ook natuurlijk :)

neem mee wat je ons graag wilt laten horen..
en waarvan jij dat het lekkerste klinkt..

zal de lijst(en) zsm aanpassen...
Laatst gewijzigd door weidok op wo 16 sep 2009, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

stekker dozen, verlengsnoeren,
luidspreker- en verbindingkabels zijn ook makkelijk
onderzet.. bijzeltafeltjes
naamplaatjes !!
een beschrijving van je apparatuur en speakers lijkt mij ook leuk..
Laatst gewijzigd door weidok op wo 16 sep 2009, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

stel voor dat HomeR en ReneVos eerste 2 luister sessies
gaan doen.. cdspeler ben ik nog niet uit
en als 3e Wouter met zijn Needles??
dan daarna Roland met complete set..
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

stel voor dat HomeR en ReneVos eerste 2 luister sessies
We kunnen ook een wat langere gezamelijke sessie verzorgen.......
:wink:
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Bericht door koifarm »

Bij belangstelling kan ik het verschil ( of niet ) demonstreren tussen LP, CD en media client( mp3). Ik kan alle drie de bronnen gelijk starten met gelijk volume en dan naadloos omschakelen tussen deze drie. Natuurlijk met het zelfde muziek stuk.

Ronny
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

koifarm schreef:
Bij belangstelling kan ik het verschil ( of niet ) demonstreren tussen LP, CD en media client( mp3). Ik kan alle drie de bronnen gelijk starten met gelijk volume en dan naadloos omschakelen tussen deze drie. Natuurlijk met het zelfde muziek stuk.

Ronny
nou dat zou mooi zijn.. flac files is misschien ook mogelijk..

ik heb laatst zelf verschil tussen flac en LP mogen ervaren
maar de uitkomst hou ik even voor mij....

vertel ik volgende week wel :)
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”