Phillips 32PFL7603D LCD TV, is het wat?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Pjotr schreef:
RobertD schreef:
Digitaal Ziggo kastje via Scart is uitstekend op deze televisies.
Alleen zitten bij Ziggo op de eerste 3 kanalen Ned 1 - 3 tegenwoordig standaard in HD. SD is naar een achterafje op kanalen 71 - 73 verschoven.
Ik heb een Humax receiver en zet voor Ned 1, Ned 2 en Ned 3 dat ding gewoon op resp. 1, 2 en 3.... ?
Het is geen HD receiver.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ja, dat kan altijd. Alleen zitten bij mij nu Ned 1 - 3 in SD een heel eind verderop. Eerst zaten die aan het begin.

Maar als het goed is maak je voor zelf een favo lijstje in de decoder aan en dan maakt het niet meer uit. I.i.g. veel kijkplezier.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Dit is ook een Humax, geen HD (was 100 euro duurder, spaarpot was leeg...)
Waarschijnlijk dezelfde als jij hebt, moet zeggen dat ik wel behoorlijk verschil zie met analoog beeld, digitaal is dus scherper en vloeiender.
gisteravond paar Pink Floyd en David Gilmour DVD's gekeken, poeh hee, dat was effe lekker om te zien. :!: :!:

Wowly, je wordt bedankt :!: :!:
Jouw advies trok mij best wel over de streep. :wink: :wink:

(zouden er ook Blu-ray DVD's van Floyd / Gilmour zijn?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Kan het zien dat die plasma's een bepaalde periode moeten inbranden?
Het lijkt wel of het beeld een stuk beter en warmer is dan gisteren. :D :D
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

ray5150 schreef:
Kan het zien dat die plasma's een bepaalde periode moeten inbranden?
Het lijkt wel of het beeld een stuk beter en warmer is dan gisteren. :D :D
Je hebt er zelfs een speciale dvd voor: de Plasmacooker :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

vertel daar eens meer over?
Google kan er niks mee, geeft alleen frituurpannen. :evil:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

Sorry Ray, het was een grap. Geïnspireerd op dit. :P
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ooooh wist ik veel, :shock: :roll: :wink: ik dacht dat dat serieus was. :wink:
Ik heb wel eens wat over een DVD gezien om te calibreren of zo?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Holy shit!!! eindelijk eens iemand die mijn advies ter harte neemt!!

Hahaha goed gedaan Ray. Je vrouw reageerde exact als de mijne: "oh, de grootte valt best wel mee....."

hahaha

Overigens, de AB werkt wel matig (moet heel erg goed mikken), maar je koopt dan maar een logitech harmony one. Dat werkt echt perfect. Kun je meteen je digitale decoder mee bedienen. en al je cd-spelers. Eigenlijk alles waar infrarood op zit. ook erg makkelijk voor je vrouw. Hoeft ze niet 158 in te typen maar gewoon op iconntje "animal channel" en is klaar. En word ook alles tegelijkertijd uitgezet. Serieus, ik kan niet meer zonder.

Over 2 a 3 jaar kun je geen plasma meer kopen, en zitten we allemaal vast aan LCD, LED en dergelijke. Dus je hebt in de goede tijd gekocht kan ik wel zeggen.

Overigens, ik heb bij tweakers gekeken om deze tv juist in te branden (settings waar door het scherm in de rrste 200 uur laag word belast.) Dit is niet meer nodig bij de moderne plasma, maa ik heb het voor de zekerheid toch maar gedaan. ff zoeken op tweakers dus.

Overigens, groter dan 37 inch is niet verstandig, omdat plasma's dan hand over hand meer energie verbruiken. Deze grootte is de beste trade-off.....Denk je in, bij full black minimaal verbruik he, daar gaat een lcd nog volle bak door met watts erin gooien.....Overigens, bij full white verbruikt een plasma daarentegen weer wat meer energie dan een lcd. Maar geloof me, over het algehemeen: de donkere stukken overheersen. En dan is het wel fijn om een reeel hoog contrast te hebben met goede zwartwaarden, inplaats van die kunstmatig opgekrikte nepwaarden van een lcd.......jaja, ook van die "toppers" van philips. en nu kun je nog met de kerst een kerstboom neerzetten, was anders niet meer nodig geweest met de ambilight....hihi

Ik geniet nog iedere dag van mijn plasma, en ook mijn vriendin geeft dit nog regelmatig aan. Een van mijn betere aankopen. En ze kosten geen drol meer.......dankzij die lage prijs mag ik nu dinsdagavond voor mijn tante de boel gaan instellen....

Veel plezier ermee ray, en vrouw!

Jan
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

Wowly schreef:
Holy shit!!! eindelijk eens iemand die mijn advies ter harte neemt!!
Hehe, goed gedaan dan! Hier ook een panasonic plasma bezitter en liefhebber :).
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Wowly schreef:
Holy shit!!! eindelijk eens iemand die mijn advies ter harte neemt!!
Gebeurt dat nooit dan? :lol:

de tip over de Logitech AB zal ik over nadenken, eerst zorgen dat alles goed werkt en ingesteld staat.
Is zo'n Logitech moeilijk te programmeren?

JvS schreef:
Hehe, goed gedaan dan! Hier ook een panasonic plasma bezitter en liefhebber :).
Opmerkelijk, zijn er ook forumleden die geen Panasonic plasma TV hebben? :wink:
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 07 sep 2009, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

ray5150 schreef:
Wowly schreef:
Holy shit!!! eindelijk eens iemand die mijn advies ter harte neemt!!
Gebeurt dat nooit dan? :lol:

de tip over de Logitech AB zal ik over nadenken, eerst zorgen dat alles goed werkt en ingesteld staat.
Is zo'n Logitech moeilijk te programmeren?
Niet moeilijk in de zin van: Lastige programmacodes of anderszijds gekker codes instellen.

De software vraagt om typenummers van je spullen en doet dan suggesties (die vaak gewoon kloppen). Op dat moment kan de AB alles bedienen. Je stelt alles gewoon op een PC programma in.

Alleen kan je dan ook nog allerlei dingen als "TV kijken", "Mediacenter gebruiken", "Radio luisteren", "DVD kijken", etc. etc. instellen en dan kan je ervoor zorgen dat de TV, versterker, digitale set-top-box, DVD speler, computer, etc. op het juiste kanaal springen en evt aan/uit springen.

Daarnaast moet je hem nog vertellen dat bij "TV kijken", volume door de versterker geregeld wordt, kanalen switchen en teletekst door de setttopbox etc. Allemaal met wat logisch nadenken wel in te stellen.

Maar dat moet je wel even goed instellen :). Het is gewoon tegen de zeggen "deze knop zet de TV aan, kies dan kanaal 2, zet de versterker aan, zet de versterker op DVD en start de DVD die in de DVD speler zit" (ook in die taal :P), maar nadenken over wat wat doet, kost wel even tijd :P.

Ik gebruik een harmony one en ben er echt heeeeeel erg blij mee. Heb ervaring met meer universele remotes. Maar deze is echt briljant (kost ook duur! :P).

En ja, videofielen halen een panasonic plasma :P. Hoewel ik sommige vrienden ook weleens LCD's aanraad. Vroegah waren de plasma's echt extreem veel beter. Nu zijn ze gewoon beter en goedkoper :).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Opmerkelijk, zijn er ook forumleden die geen Panasonic plasma TV hebben? :wink:
ja ikke! ik heb een Philips LCD 8) bevalt best hoor
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

@jvs: juist!

Overigens moet je bij panasonic wel precies de juiste invoeren, want ieder panamodel heeft wee andere code's......

Kost wel wat, maar dan werkt het ook naar behoren! en dat is altijd vrij lastig bij "universele" ab's.

jan
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb ook een Panasonic 8)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Ik heb ook een Panasonic plasma. Om het energie verbruik te compenseren heb ik een klasse D versterker :roll:

Co
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Hier ook een panasonic 42 inch , super beeld met dvd/blue-ray. 8)
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Hier ook een Plasma, geen Panasonic maar LG, lekker goedkoop en de verwarming kan een stukje lager 8)
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

46" Sharp LCD! Whoej!
Tok
Berichten: 198
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 23:15

Bericht door Tok »

42 inch Samsung plasma. Oud beestje, iets van 4 jaar. Links boven in beeld staat het ´Canal Panda´ logo. Fraai, strak en helder ingebrand.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Correct mag ook hier zo'n 42" Panasonic plasma komen brengen. Niet voor mezelf maar voor een bevriend stel. Dit topic hielp om ze wat minder te laten blindstaren op een niét-reflecterende rand, en stiekum ook een beetje op ambilight. Die vriend viel bij Mediamarkt namelijk op dat hoogglans zwarte omlijstingen een storend element vormden. Het viel niet mee om hem te overtuigen dat dit thuis heel wat minder speelt, en weinig hinderlijker zal zijn dan het glas voor de schilderijtjes boven zijn huidige TV.

Zelf loop ik alvast weer vooruit op de hype dat iedereen overstapt op buizen. Een buis heeft toch een dieper beeld dan zo'n plat scherm. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peertje
Berichten: 247
Lid geworden op: di 21 jul 2009, 20:03
Locatie: omgeving breda/roosendaal

Bericht door Peertje »

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Peertje op vr 11 sep 2009, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peertje
Berichten: 247
Lid geworden op: di 21 jul 2009, 20:03
Locatie: omgeving breda/roosendaal

Bericht door Peertje »

Opmerkelijk, zijn er ook forumleden die geen Panasonic plasma TV hebben? :wink:
JA! ik heb een samsung 40" B650
deze bevalt zeer goed.

Ik vind overigens het contrast/zwartwaarde van mijn lcd beter als van plasma!
Bij plasma is zwart niet zwart. en bij de nieuwe/beste generatie LCD's is dat wel!

hier een quote uit http://www.hdtvtest.co.uk over de B650 van samsung
Pros

* Deepest blacks among non-LED-powered LCDs to date
* Impressive standard-def video processing
* "Custom" [100Hz Motion Plus] setting allows for blur reduction independent from dejudder processing
* Extensive networking and playback versatility (Internet@TV, Media Play, DLNA, etc.)

Cons

* Sluggish loading/navigation of Internet@TV
* Input lag may affect sensitive gamers
In MIJN ogen heeft deze tv de beste bang for buck. Maarja dat is persoonlijk ;)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het is in ieder geval; belangrijk dat je zékf staat achter je keuze. En zoals vaker gezegd, er zijn meerdere wegen naar rome toch?

Overigens, niet om flauw te doen, bij plasma is zwart toch wel erg zwart, vanwege het geheel ontbreken van oplichten fosfor. Bij een TL-lcd of led-lcd is er wel voortdurend een ledlamp die brand achter het lcd scherm. Lijkt me dat de zwartwaarde van een plasma toch wel wat hoger is dan een led of tl (dynamisch of niet..)?

jan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Dat is relatief Jan. Donkere partijen zijn donker t.o.v. lichtere. Een contrast verhouding van 1 : 2.000.000, waarmee geschermd wordt bij plasma, is complete onzin. Ook bij de oude beeldbuis regelde je het zwart niet compleet op zwart omdat daarmee donkere partijen gaan "clippen" en je daarmee juist verlies aan detail kreeg in de donkere partijen. Bij een goede ISF kalibratie en goede afregeling van gamma is er heel weinig verschil tussen een moderne LCD en een plasma. Neemt niet weg dat ik plasma ook in zijn geheel mooier vind. De lineariteit van een LCD in de donkere partijen is nog niet helemaal perfect.
Plaats reactie